لیگ پومسه تفکیک می شود

لیگ پومسه تفکیک می شود
رئیس سازمان لیگ فدراسیون تکواندو از برگزاری رقابتهای لیگ پومسه به صورت مجزا و در دو بخش برتر و دسته یک از سال آینده خبر داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون محمد کرمی رئیس سازمان لیگ با بیان این مطلب افزود:هفتمین دوره رقابتهای لیگ پومسه باشگاه های کشور تحت عنوان "جام ستارگان" که با حضور 248 پومسه رو در دو بخش انفرادی و تیمی از شانزدهم تیرماه سال جاری آغاز شد، پس از پیگیری شانزده هفته در رقابتهای دور رفت و برگشت، شب گذشته جمعه بیست و نهم دی با قهرمانی تیم راهیان تهران با کسب ( 5 مدال طلا، یک نقره و دو برنز) و 40 امتیاز در خانه تکواندو به اتمام رسید.

وی بیان کرد: همچنین تیم های هئیت تکواندو گیلان با کسب (دو مدال طلا و سه نقره) و با 23 امتیاز و تیم ندسا فارس با کسب (یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز) و 19امتیاز به ترتیب در سکوی دوم و سوم ایستادند.

رئیس سازمان لیگ درادامه گفت: این دوره از رقابتها با حضور 17 تیم در سه رده سنی (زیر19 سال،19 تا 29 سال و 29سال به بالا) و 150 پومسه رو در بخش انفرادی و در رده های سنی (زیر 14 سال،14تا 17 سال، 18تا29 سال، 30تا 39 سال، 40 تا49 سال، 50 تا 59 سال) در خانه تکواندو برگزار شد.

کرمی در خصوص سطح برگزاری رقابتهای هفتمین دوره مسابقات لیگ پومسه "جام ستارگان" بیان کرد: این دوره از رقابتها، نسبت به سنوات گذشته در سطح بسیار بالایی از لحاظ فنی و تکنیکی برگزار شد که نشان از ارتقاء سطح دانش مربیان و پومسه روهای کشورمان دارد.

وی افزود: حضور 248 پومسه رو از 23 استان در این دوره از رقابتها،نشان از استقبال و علاقمندی تیم های باشگاهی به فعالیت در این رشته از تکواندو است که با حمایت مسئولان فدراسیون توانست به جایگاه همانند کیوروگی دست پیدا کند.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون درباره موفقیت های صورت گرفته در برگزاری این دوره از رقابتها یادآور شد: برگزاری مستمر، فشرده و متمرکز رقابتهای لیگ پومسه در سال جاری، یکی از مهمترین دلایل شناسایی برترین تکواندوکاران کشورمان از سوی کادر فنی تیم ملی و برگزاری مداوم اردوهایی آماده سازی ملی پوشان و کسب مقام نایب قهرمانی هفتمین دوره رقابتهای پومسه قهرمانی جهان بود.

وی درباره برنامه های سازمان لیگ فدراسیون به منظور ارتقاء سطح برگزاری رقابتهای این رشته در سال آینده بیان کرد: پس از استقبال تیم های باشگاهی در رقابتهای لیگ پومسه سال جاری قرار است مذاکرات مبنی بر تفکیک لیگ پومسه با مسولان فدراسیون داشته باشیم تا از سال آینده مسابقات پومسه را همانند کیوروگی به صورت مجزا و در دو بخش لیگ برتر و دسته یک برگزار کنیم و با افزایش انگیزه و حضور برترین نفرات و تیم ها، شاهد برگزاری رقابتهای نزدیک و حساس تری باشیم.

کرمی در خصوص نحوه ی قضاوت های صورت گرفته در هفتمین دوره رقابتهای لیگ پومسه افزود: با اقدامات کمیته داوران فدراسیون و به منظور برگزاری هرچه بهتر این دوره از رقابتها، 170 داور قضاوت اجرای حرکات نمایشی تکواندوکاران را برروی شیاپچانگ "جام ستارگان" برعهده داشتند که خوشبختانه با توجه به ارتقاء سطح دانش داوران شاهد قضاوتی بی نقص از آنان بودیم.
۳۰ دی ۱۳۹۱ ۱۳:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.