جهت کسب میزبانی بازی های المپیک 2020؛ توکیو، مادرید و استانبول پرونده های داوطلبی خود را به IOC تحویل دادند

جهت کسب میزبانی بازی های المپیک 2020؛ توکیو، مادرید و استانبول پرونده های داوطلبی خود را به IOC تحویل دادند
شهرهای داوطلب برای برگزاری بازی های المپیک 2020 پرونده های داوطلبی خود را به کمیته بین المللی المپیک تحویل دادند.

                  

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که روز گذشته  پرونده داوطلبی سه شهر استانبول، توکیو و مادرید را برای برگزاری بازی های المپیک 2020 دریافت کرده است.
بر اساس این گزارش؛ کمیسیون ارزشیابی کمیته بین المللی المپیک به ریاست کرگ ریدی ، پرونده های داوطلبی این سه شهر را بررسی و همچنین بازدید هایی نیز از این سه شهر به عمل خواهد آورد.
اعضای کمیسیون ارزشیابی به ترتیب از 4 تا 7 مارس از شهر توکیو، 18 تا 21 مارس از مادرید و سپس از 24 تا 27 مارس از استانبول بازدید خواهند کرد.
کمیسیون ارزشیابی پس از انجام بازدید ها، گزارشی را با تمامی جزئیات برای نشست اطلاعاتی اعضای کمیته بین المللی المپیک منتشر خواهد کرد که این نشست در تاریخ 3 و 4 ژوئیه در لوزان سوئیس برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است ؛ فهرست نهایی نامزدهای میزبانی بازی های المپیک تابستانی 2020 توسط کمیته بین المللی المپیک در نشست «کبک» اعلام شد.

بر این اساس، شهرهای دوحه قطر و باکو آذربایجان حذف شدند و تنها استانبول ترکیه، مادرید اسپانیا و توکیو ژاپن در فهرست نهایی باقی ماندند. مادرید اسپانیا در دو دوره متوالی داوطلب برگزاری بازی های المپیک در سال های 2012 و 2016 بود که با شکست از لندن و ریو دو ژانیرو نتوانست میزبانی این دوره از بازی ها را به خود اختصاص دهد. شهر استانبول ترکیه نیز برای پنجمین بار داوطلب میزبانی بازی های المپیک تابستانی در سال 2020 خواهد بود.

گفتنی است؛ در صد و بیست و پنجمین نشست کمیته بین المللی المپیک که در تاریخ 7 سپتامبر 2013 در بوئنوس آیرس آرژانتین برگزار خواهد شد، شهر میزبان بازی های المپیک 2020 مشخص خواهد شد.

 

 

۲۰ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.