/عیادت افشارزاده از استاد بهمنش/دبیر کل کمیته ملی المپیک:نباید بهمنش ها از یاد ها بروند

/عیادت افشارزاده از استاد بهمنش/دبیر کل کمیته ملی المپیک:نباید بهمنش ها از یاد ها بروند
بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک به هراه محمد رضا طالقانی با حضور در منزل استاد بهمنش از پیشکسوتان با سابقه عرصه رسانه ورزشی عیادت به عمل آوردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک ، محمد رضا طالقانی رئیس فدراسیون پهلوانی و زور خانه ای ،پهلوان عباس زندی،رضا رضوان،علی قلم سیاه  و جمعی دیگر از پیشکسوتان ورزش کشورضمن عیادت از عطاء ا... بهمنش  برای این پیشکسوت عرصه رسانه ، آرزوی سلامتی کردند.
در این دیدار افشارزاده استاد بهمنش را جزو سرمایه های معنوی ورزش کشور دانسته و عنوان داشت بر همه ما واجب است تا قدر این عزیزان را بدانیم چرا که پیشکسوتانی همچون بهمنش در گذشته  که امکانات چندانی نبود و تنها به خاطر عشق شان زحمات زیادی برای ورزش کشور ما کشیده اند نباید زحمات و تلاش هایشان به فراموشی سپرده شود چرا که ورزش ایران به امثال استاد بهمنش بدهکار است.
دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد:پیشکسوتان ورزش چه در عرصه رسانه و چه در عرصه قهرمانی برای ما ارزش و اهمیت زیادی دارند چرا که آنها بخشی از تاریخ ورزش کشور ما بوده و باید قدر این تاریخ سازان و تاریخ نویسان و گزارش گران ورزش را بدانیم و از تجارب و دانسته هایشان نهایت بهره ببریم.
افشار زاده در این دیدارادامه داد:کمیته ملی المپیک وظیفه خود می داند تا از پیشکسوتان و قهرمانان عرصه خبر در چنین مواقعی حمایت کند و از مردم بخصوص جامعه ورزش می خواهم هیچوقت افرادی را که در گذشته صادقانه برای سربلندی ورزش ما تلاش کرده اند را تنها نگذارند و فراموششان نکنند.
در این دیدا که پهلوان زندی نیز حضور داشت استاد بهمنش ضمن تشکر از طالقانی و افشارزاده گفت: متاسفانه کسی به دیدن ما قدیمی ها نمی آید و امروز که شما را می بینم بسیار خوشحالم و امیدوارم این رفتار و حرکات پهلوانی ادامه داشته باشد.
در خاتمه عیادت از پیشکسوت رسانه ای کشور، پهلوان عباس زندی که از کتابخانه ارزشمندی در خصوص ورزش دارند اعلام آمادگی کرد تا مجموعه کتابهای خود را به جامعه ورزش تقدیم کند تا همه از آن بهره ببرند که دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن استقبال و تشکر از این حرکت پیشکسوت ورزش کشور اعلام کرد کمیته ملی المپیک این آمادگی را دارد تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده تا طی مراسمی کتابخانه ارزشمند فوق با تعیین مکانی مشخص در اختیار جامعه ورزش قرار گیرد.
شایان ذکر است:عطاءاله بهمنش متولد ۲۴ فروردین ۱۳۰۲ از  کرمانشاه  و دارای  7 فرزند می باشد .
بهمنش نخستین گزارشگری زنده ورزشی در ایران از رادیو را در سال ۱۳۳۷ برای رقابت دو و میدانی میان تیم ملی ایران و عراق از صدای ایران انجام داد.
بهمنش روزنامه‌نگاری و نویسندگی را از دی ماه ۱۳۳۰ در مجله ورزشی «نیرو و راستی» و در سال‌های ۱۳۳۳ تا ۱۳۳۷ در نشریه امید ایران نیز می‌نوشت و پس از آن نیز از نویسندگان اصلی هفته‌نامه کیهان ورزشی به شمار می‌آمد و با نشریاتی همچون روزنامه اطلاعات، گلبانگ‏، روزنامه ری، ایران ورزشی نیز همکاری داشت .
کتاب «جام جهانی فوتبال از آغاز تا ۲۰۰۲» کتابی از عطاالله بهمنش و محمود اکرامی است که به تاریخ جام جهانی فوتبال می‌پردازد و «بازیهای المپیک از آغاز تا امروز» که به تاریخ بازی‌های المپیک می‌پردازد و «گام به گام، با جام: تفسیر و آلبوم فوتبال جام جهانی اسپانیا ۱۹۸۲» از دیگر کتاب های بهمنش است .
بهمنش چندین دوره قهرمان دو و میدانی تهران در رشته‌های نیمه استقامت، دفاع راست تیم فوتبال بانک ملی بوده و در رشته‌های تنیس و کوهنوردی نیز فعالیت کرده است. البته مهمترین علاقه و بیشترین فعالیت بهمنش در زمینه ورزش کشتی بوده است و او پنج سال دبیر و نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران بود.
گفتنی است ؛ گزارش تصویری مربوطه در سایت کمیته ملی المپیک موجود می باشد.

۱۳ دی ۱۳۹۱ ۱۱:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.