قلاوند:دوچرخه سواری بانوان را به جایگاه واقعی خود می رسانیم

قلاوند:دوچرخه سواری بانوان را به جایگاه واقعی خود می رسانیم
نایب رئیس بانوان فدراسیون دوچرخه سواری گفت: با حمایت مسئولان ورزش کشور و با برنامه ریزی های دقیق، فعالیت دوچرخه سواری بانوان در سطح کشور را به جایگاه واقعی خود می رسانیم.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون،لیلا قلاوند نایب رئیس بانوان فدراسیون دوچرخه سواری با بیان این مطلب افزود:در سال جاری مسابقات دوچرخه سواری بانوان در رشته های کورسی و کوهستان و در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان، برگزار شد که با توجه به نتایج کسب شده از سال آینده تلاش خواهیم کرد تا با برگزاری مسابقات در زمان در نظر گرفته شده در تقویم ورزشی فدراسیون، شاهد برگزاری مسابقاتی پویا و حضور گسترده تیم های استانی در مسابقات باشیم.

وی درباره استقبال تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته و تصمیم مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، در سال جاری شاهد حضور گسترده تیم های شرکت کننده و استفاده از برترین رکابزنان کشور در ترکیب تیم ها بودیم که این امر نشان دهنده افزایش فعالیت هیئت های استانی در بحث دوچرخه سواری بانوان است.

وی افزود: در این دوره از مسابقات تیم هایی از جمله (خراسان رضوی و خراسان شمالی) نیز حضوری فعال داشته و نتایج قابل قبولی را به دست آوردند که امیدوارم با توجه به این امر و حمایت گسترده مسئولان ورزش کشور، شاهد حضور متوالی این استان ها در رقابتهای آینده باشیم.

قلاوند درباره نحوه برگزاری رقابتهای این رشته ورزشی در بخش بانوان بیان کرد: با مذکرات صورت گرفته بین مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، مقرر شد که از امسال تمامی موارد برگزاری رقابتها در این بخش از جمله داوری و برگزاری، به بانوان واگذار شود که خوشبختانه اجرای این طرح نتایج مثبتی از جمله افزایش سطح دانش بانوان داور و مسئولان برگزاری را به دنبال داشت.

وی درباره دلایل موفقیت برگزاری رقابتها زیر نظر بانوان یادآور شد: یکی از دلایل کسب موفقیت در رقابتهای سال جاری، برگزاری کلاسهای توجیهی قبل از مسابقات برای داوران بود که این امر تا حد قابل توجهی نقاط ضعف را از بین برد و با این شرایط باید منتظر برگزاری رقابتهای دوچرخه سواری در سال آینده به بهترین نحو زیر نظر مستقیم بخش بانوان باشیم.

نایب رئیس فدراسیون درباره برگزاری دوره های آموزشی در سال 91 بیان کرد: امسال با همکاری کمیته آموزش شش دوره کلاس مربیگری، دو دوره کلاس داوری، دو دوره کلاس داوری توجیهی و یک دوره کلاس داوری فتوفینیش نیز برگزار شد که در این کلاس نمایندگان 7 استان فعال کشور حضور داشتند.

قلاوند درباره توسعه طرح استعدادیابی این رشته ورزشی در استان های سطح کشور افزود: دوچرخه سواری یکی از رشته های ورزشی فعال و پر طرفدار در سطح کشور محسوب می شود که مسئولان هیئت های استانی با استفاده از این پتانسیل و برگزاری مسابقات متعدد استانی و معرفی نفرات برتر خود به مسابقات قهرمانی کشور، شاهد گسترش دامنه فعالیت این رشته ورزشی در بخش بانوان باشیم.

وی گفت: اگر شرایط حضور نواب رئیس هیئت های دوچرخه سواری سراسر کشور در رقابتهای داخلی به همراه تیم های شرکت کننده فراهم شود، تا این نفرات از نزدیک با نحوه برگزاری مسابقات آشنا شده و استان خود را برای میزبانی یک دوره رقابتها آماده کنند، به طور حتم جایگاه فعلی دوچرخه سواری بانوان ارتقا یافته و باید منتظر کسب نتایج دلخواه از فعالیت در این بخش باشیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوچرخه سواری بیان کرد: در بخش بانوان و در این رشته ورزشی، هیئت های دوچرخه سواری (تهران، همدان، خوزستان، آذربایجان شرقی، کردستان، فارس، هرمزگان و کرمانشاه) به واسطه حضور در چندین دوره از رقابتهای داخلی، جزء استان های فعال در این رشته هستیم که امیدوارم در سال های آینده شاهد گسترش فعالیت بانوان در این رشته ورزشی باشیم.

قلاوند گفت: همچنین براساس تفاهم نامه امضا شده بین فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان و عراق مبنی بر ارتقاء سطح دانش این رشته ورزشی در این کشور، تیم دوچرخه سواری بانوان "باشگاه نوروزی کردستان عراق" در رقابتهای لیگ دوچرخه سواری سال آینده بانوان ایران شرکت خواهد کرد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: این تیم با ترکیب 10 رکابزن و زیر نظر" سیروان سامی" به عنوان مربی در سال 92 در حالی تجربه حضور در مسابقات ایران و در مواد ( پیست و جاده) را به دست خواهد آورد که به عنوان برترین تیم دوچرخه سواری بانوان این کشور، تجربه کسب دو مدال نقره مسابقات کشورهای عربی در سال 2012 و در مواد تیم اسپرینت و تعقیبی تیمی را دارد.
۱۲ دی ۱۳۹۱ ۱۳:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.