مسوول کمیته پزشکی و علوم ورزشی کمیته پارالمپیک:داروهای مصرفی ورزشکاران معلول به شدت کنترل می شود

داروهایی که ورزشکاران جانباز و معلول به دستور پزشک مصرف‌می‌کنند نباید مشابه داروهای‌دوپینگی باشد و این مسئله به شدت کنترل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛بهمن زند مسوول کمیته پزشکی و علوم ورزشی کمیته پارالمپیک با بیان مطلب فوق افزود: ورزشکاران جانباز و معلولی که به منظور حضور در مسابقات برون مرزی سالجاری به اردوهای آمادگی دعوت شدند از سوی کمیته پزشکی پارالمپیک بطور کامل تحت پوشش معاینات پزشکی قرار می گیرد.
وی در خصوص برنامه کنترل دوپینگ خاطر نشان کرد: برای کنترل دوپینگ و آموزش ورزشکاران در مورد استفاده صحیح از داروها و مکمل های غذایی استاندارد، کارتهای مصور جیبی تهیه و در اختیار کلیه ورزشکارانی که در اردوهای آمادگی بسر می‌برند قرار گرفته است. که در داخل کارتها اطلاعات دقیقی از داروهای ممنوعه، توصیه‌های پزشکی- درمانی، آخرین قوانین و مقررات مربوط به کنترل دوپینگ می‌باشد.
وی با بیان اینکه بحث معاینات تخصصی و تشکیل شناسنامه سلامتی به صورت فرد به فرد برای تمامی ورزشکاران انجام می شود تصریح کرد: معاینات شامل 2 بخش است معاینات اولیه شرح حال سلامت ورزشکاران در زمان حال و گذشته آنان می باشد و بخش دوم نیز مرحله تخصصی می باشد که باید نزدیک اعزام انجام گیرد.
زند اظهار کرد: از ورزشکاران جانباز و معلول پیش از اعزام به مسابقات برون مرزی به طور دقیق در چند مرحله نمونه گیری می شوند تا سلامت کامل آنها تأیید و همچنین شاهد هیچگونه عوارض داروهای دوپینگی در آنان نباشیم.


۳۱ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.