توضیحاتی پیرامون یک خبر،اساسنامه جدید هنوز به تصویب نرسیده است/ رسانه ها در اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک را یاری دهند

توضیحاتی پیرامون یک خبر،اساسنامه جدید هنوز به تصویب نرسیده است/ رسانه ها در اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک را یاری دهند
طی روزهای اخیر اخبار ، نظرات، دیدگاه ها و تحلیل های متفاوتی از سوی برخی افراد و رسانه ها در خصوص "تغییرات اساسنامه کمیته ملی المپیک" مطرح شد که کمیته ملی المپیک جهت تنویر افکارعمومی به ارائه توضیحاتی در این باره می پردازد.

فرایند اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک به سالها پیش برمی گردد و مراتب اصلاحات در انطباق            با منشور المپیک و ابلاغیه های کمیته بین المللی المپیک، در کمیسیون ذیربط متشکل از 9 نفر            از نخبگان عرصه مدیریت و ورزش کشور، با اخذ نظرات فدراسیونهای ورزشی مورد بررسی قرار گرفته است. سپس، مفاد پیش نویس مربوطه، از یک ماه پیش در جلسات هیئت اجرایی بصورت بند به بند، مورد بررسی و اصلاح واقع گردیده و این روند کماکان ادامه دارد.
بدیهی است پس از اتمام مرحله بررسی در هیئت اجرایی، در خصوص مفاد اساسنامه تنظیمی  به نحو مناسبی اطلاع رسانی خواهد شد و امکان اعمال اصلاحات مبتنی بر نقطه نظرات اعضای جامعه ورزش و رسانه ها فراهم خواهد بود، ضمن اینکه مفاد آن به استحضار وزیر محترم ورزش و جوانان و کارشناسان ارزنده آن وزارتخانه نیز خواهد رسید و پس از اعمال موارد تکمیلی و اصلاحی، جهت اظهار نظر به مراجع بین المللی از جمله کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا ارسال می گردد.
در خاتمه لازم به یادآوری است که بعد از انجام پروسه اعلام شده، این اعضای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با ترکیب فدراسیونهای ورزشی و نیز مسئولین و نمایندگان کلیه نهادهای اصلی دست اندرکار مدیریت ورزش کشور هستند که در نقش بالاترین رکن تصمیم گیرنده کمیته ملی المپیک باید مفاد اساسنامه را مورد مداقه قرارداده و به تصویب برسانند.   
 لذا ازارباب جراید انتظار می رود ضمن پرهیز از گمانه زنی و تشویش اذهان عمومی، اجازه دهند فرایند سالم و سیستماتیک اصلاح اساسنامه این کمیته به درستی طی شود.

۶ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.