جلسه ویژه مسئولان فدراسیون جهانی ووشو با کمیته بین المللی المپیک برای المپیکی شدن ووشو برگزار شد

جلسه ویژه مسئولان فدراسیون جهانی ووشو با کمیته بین المللی المپیک برای المپیکی شدن ووشو برگزار شد
مسئولان بلندپایه فدراسیون جهانی ووشوIWUF) )جهت معرفی ووشو برای حضور در المپیک 2020 جلسه ویژه ای را در مقر کمیته بین المللی المپیک و با دست اندرکاران ( IOC) در شهر لوزان سوئیس برگزار کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ووشو ، در طول این جلسه نماینگان فدراسیون جهانی ووشو تمام تلاش خود را جهت معرفی توانمندی های این رشته و بویژه ارزش های آن و اینکه چگونه با معیار های المپیک هم سو می باشد به کار بستند.

 این جلسه با پخش یک ودیو کلیپ 5 دقیقه ای آغاز و سپس با توضیحات تیم اعزامی IWUF ادامه پیدا کرد. با توجه به مقررات IOC هر یک از فدراسیون های بین المللی می توانند تنها 6 نفر را به این جلسه اعزام نمایند  که در این جلسه یوزایچینگ رئیس چینی فدراسیون جهانی ووشو به همراه دو تن از نواب رئیس ، نماینده کمیته فنی، نماینده کمیته داوران و یکی از ورزشکاران به نمایندگی از خانواده ووشوی جهانی حضور یافتند.

گفتنی است کمیسیون برنامه المپیک ارزیابی خود را نسبت به این رشته در اختیار هیات رئیسه کمیته بین المللی المپیک قرار خواهد داد.

تمام فدراسیون های بین المللی که رشته ورزشی آنها در لیست کوتاه IOC جهت حضور در المپیک 2020 برگزیده شده اند ، می بایست جهت ارائه توضیحات بیشتر در اردیبهشت ما سال آتی جلسه معرفی را در حضور هیئت رئیسه IOC برگزار نمایند.

 تصمیم نهایی در خصوص حضور یک رشته ورزشی از بین 7 رشته برگزیده شده بر عهده مجمع IOC خواهد بود که شهریور ماه 1392 در شهر بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین برگزار خواهد شد.

 بی شک رشته ورزشی ووشو رقابت نفس گیری را با بیس بال، سافت بال، کاراته، اسکواش ، اسکیت ، اسکی روی آب و صخره نوردی  جهت حضور در لیست نهایی المپیک 2020 خواهد داشت.

۶ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.