/دیدار رئیس انجمن جهانی المپین ها و دبیر کل فدراسیون جهانی 5 گانه مدرن و موسس بنیاد صلح و ورزش با علی آبادی/بوژو:ایران نقشی جهانی در صلح و ورزش دارد/علی آبادی:در فرهنگ اسلامی ما اهمیت بسزایی به روحیه صلح دوستی و پهلوانی شده است

/دیدار رئیس انجمن جهانی المپین ها و دبیر کل فدراسیون جهانی 5 گانه مدرن و موسس بنیاد صلح و ورزش با علی آبادی/بوژو:ایران نقشی جهانی در صلح و ورزش دارد/علی آبادی:در فرهنگ اسلامی ما اهمیت بسزایی به روحیه
صبح امروز جوئل بوژو رئیس انجن جهانی المپین ها و دبیر کل بین المللی فدراسیون 5 گانه مدرن و موسس بنیاد صلح و ورزش با حضور در کمیته ملی المپیک با محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و نائب رئیس شورای المپیک آسیا در ابتدا ضمن خیرمقدم به میهمانان ابراز داشت :امیدوارم به اهداف خود در زمینه صلح و ورزش دست پیدا کنید بخصوص که طی این چند سال گذشته اقدامات خوبی در ورزش ایران انجام شد تا جایگاه ورزش کشورمان را در آسیا و جهان افزایش و ارتقا دهیم.
کشور ایران در گذشته در بازیهای آسیایی در رده دهم و المپیک نزدیک به 50 بود ولی طی این 8سال تصمیم گرفتیم این جایگاه را عوض کرده و برنامه ریزی و سرمایه گذاری خود را شروع کردیم و توانستیم سرانه ورزش کشور را افزایش داده و در ابعاد همگانی و قهرمانی به اندازه نیم قرن گذشته در کشور فعالیت زیر بنایی داشتیم.
وی در مورد حضور بانوان در بازیهای آسیایی ابراز داشت :ما در گذشته مدال طلایی در بخش بانوان در بازیهای آسیایی نداشتیم  ولی در گوانجو نخستین مدال طلا را بدست آوردیم و در بازیهای آسیایی در رده چهارم و المپیک 17 شدیم و کماکان این روند را ادامه خواهیم داد و در نظر داریم در بازیهای المپیک آینده دهم شویم و در بازیهای آسیایی در رده سوم قرار گیریم هر چند که کار سختی داریم و بر روی بیش از 30 مدال طلا برنامه ریزی می کنیم.
ما در گذشته در بازیهای آسیایی شانسی برای کسب مدال در بانوان نداشتیم ولی امروز در بخش بانوان جدای از کسب مدال حتی به افزایش رنکینگ خود با تکیه برمدال بانوان دل بستیم و در المپیک هم تا مرز کسب مدال بانوان پیش رفتیم.
در بخش دانشگاه ها، آموزش و پرورش ، نیروهای نظامی و بخش خصوصی هم حرکت خوبی انجام دادیم بطوریکه یکی از دانشگاه های ما حدود 4میلیون متر مربع فضای ورزشی دارد و نشان می دهد توجه مسئولین کشور به ورزش در مجلس و دولت و رهبری بالاست و توجه خاصی به ورزش دارند.
علی آبادی ادامه داد:در مورد موضوع صلح جهانی، ورزش ایران یکی از کشورهای پیش قدم در این باره است و صلح و ورزش برای دوستی و انسانیت است .درواقع دین اسلام تاکید بسیاری بر پهلوانی و ارزش های انسانی در کنار تربیت بدنی دارد. مردم ایران با تاریخ و تمدن بزرگ خود نقش بسزایی در منطقه دارند و همانطوریکه کشور فرانسه نیز از تاریخ و تمدن با قدمتی برخور دار است.
سپس در ادامه جوئل بوژو ضمن قدر دانی از مهمان نوازی رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: من به تاریخ و فرهنگ ایران احترام می گذارم، ایران فرهیختگان بسیاری دارد من در ورزش هم دوستان ایرانی زیادی دارم. در واقع کشور ایران در رشته هایی همچون تکواندو، کاراته، کشتی و وزنه برداری از قدرتهای اسیایی و جهانی  می باشد.
در واقع هدف از تشکیل بنیاد صلح ودوستی در ورزش همان تعامل فرهنگ ها و دوستی هاست و بسیار به دیپلماسی ورزشی اهمیت می دهم و تمایل فراوانی در این زمینه داشته و بدون تردید ایران به عنوان یکی از قدرتهای ورزشی آسیایی و منطقه و اسلامی نقش بسزایی در آن زمینه می تواند داشته باشد.
وی ادامه داد:در واقع می توانیم رقابتهای دوستانه  و نشستهای ورزشی با هدف گسترش صلح برگزار کنیم،  بخصوص که با سفر به ایران شناخت بیشتری نسبت به مردم و تاریخ تان پیدا کردم و بدون تردید می توان با همکاری در این باره به عنوان کشوری تاثیر گذار در گسترش صلح و ورزش نقش بسزایی داشته باشید . ایران به عنوان رئیس سران کشورهای غیر متعهدها می تواند برای معرفی هر چه بهتر  با تاریخ بزرگش به جهانیان نقش مهمی برای گسترش صلح در کنار ورزش ایفا کند.
در خاتمه رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد: ایران به عنوان کشوری تاثیر گذار در ورزش آسیا ،منطقه و کشورهای اسلامی یکی از پیشروان گسترش صلح و دوستی در ورزش جهان بوده و حتی مسابقات متعدد بین المللی را در این زمینه برگزار می کند و ما این آمادگی را داریم تا با مسئولان بنیاد صلح و ورزش در این زمینه همکاری و تعامل کامل و لازم داشته باشیم.
در خاتمه بوژو از رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان برای حضور در نشست بعدی این بنیاد که در موناکو برگزار می شود دعوت رسمی به عمل آورد.
در این دیدار سباستین تیام رئیس دفتر انجمن جهانی المپین ها نیز حضور داشت.


۲۹ آذر ۱۳۹۱ ۱۳:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.