داوری:‌با معدل سنی زیر۲۰ سال در رقابت های دوومیدانی غرب آسیا شرکت می کنیم

داوری:‌با معدل سنی زیر۲۰ سال در رقابت های دوومیدانی غرب آسیا شرکت می کنیم
رییس فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد:‌کاروان دوومیدانی ایران با معدل سنی زیر ۲۰ سال در دومین دوره مسابقات غرب آسیا در امارات شرکت می کند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت دوومیدانی ایران، افشین داوری افزود:‌ بیش از ۴۰ ورزشکار در حالی راهی این مسابقات می شوند که بیش از ۹۰ درصد از این تعداد زیر ۲۰ سال سن دارند.
وی گفت:‌ در این دوره تعداد ورزشکاران زن افزایش چشم گیری یافته است و در اکثر ماده های دوومیدانی، ایران نماینده خواهد داشت.
داوری با بیان اینکه امیدواریم ورزشکاران کشورمان با دست پر از این رقابت ها به کشورمان بازگردند، اظهار داشت: در بخش بانوان‌ به غیر از مواد ۸۰۰، ۱۵۰۰ متر، ۳۰۰۰ متر بامانع، ۱۰ هزار متر ، ماراتن و پیاده روی در مابقی مواد نماینده خواهیم داشت و حتی در برخی از مواد بیش از دو نماینده اعزام می شود.
وی در خصوص نحوه انتخاب ورزشکاران اعزامی به مسابقات غرب آسیا گفت:‌ پیشتر کمیته فنی رکوردهایی را در نظر گرفته بودند، ورزشکاران مواد سرعتی، ‌پرشی و پرتابی رکوردهای مد نظر را کسب کردند و به اردوی تیم ملی در هر دو بخش بانوان و آقایان دعوت شدند.
داوری افزود:‌ در برخی از مواد رکوردها به حدی به هم نزدیک بود که تصمیم گرفته شد میان ورزشکاران دعوت شده به اردو ، مسابقه انتخابی برگزار شود.
رییس فدراسیون دوومیدانی در واکنش به این پرسش که چرا در دوهای نیمه استقامت ایران نماینده ای ندارد،‌ اظهار داشت:‌ در دوهای نیمه استقامت در بین آقایان و خانم ها آسیب شناسی شده است با توجه به اینکه در دوره گذشته ما ورزشکاران مطرحی در این مواد داشتیم.
وی تصریح کرد:‌ شاید استفاده از ورزشکاران آفریقایی توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از دلایل کاهش ورزشکاران تراز اول ایرانی در این مواد باشد.
داوری گفت:‌ امروز کمیته نیمه استقامت فدراسیون دوومیدانی برای کشف و پرورش ورزشکاران مواد نیمه استقامت برنامه ریزی کرده است تا در آینده نزدیک این عقب افتادگی جبران شود.
رییس فدراسیون دوومیدانی در ادامه گفت:‌‌ فکر می کنم تا دو سال آینده این خلاء ایجاد شده را بتوانیم پوشش دهیم و به شرایط ایده عالی که در دوران نه چندان دور داشته ایم در دوهای نیمه استقامت دست پیدا کنیم.
وی گفت:‌ شاید برخی از ورزشکاران دوومیدانی به مسابقات غرب آسیا رکورد خیلی خاصی نداشته باشند اما حضور آنان در این رقابت ها می تواند انگیزه زیادی به آنها برای پیشرفت بدهد و پشتوانه های خوبی برای تیم ملی ایران در سال های نزدیک باشند.
به گفته وی، تیم ملی دوومیدانی ایران اعزامی به غرب آسیا متشکل از ورزشکاران جوان و باتجربه است.
داوری در خصوص عدم اعزام برخی از ورزشکاران سرشناس دوومیدانی ایران به این رقابت ها گفت:‌ برخی از بزرگسالان ما آمادگی نداشتند تا در این رقابت ها شرکت کنند از طرفی نیازی نیست که در این مسابقات که مکانی برای حضور جوانترها است، برترین های ایران اعزام شوند چرا که باید در برخی رویدادها به جوانتر ها فرصت داد.
وی گفت:‌ با این وجود ما امیدواریم تعداد مدال های ایران نسبت به دوره اول بیشتر شود عنوان نایب قهرمانی ایران در دور گذشته نخست تکرار شود و در صورت امکان شرایط بهتری هم بدست آید.
داوری در واکنش به این پرسش که با توجه به مشکلات مالی فدراسیون ها چگونه فدراسیون دوومیدانی توانسته بر مشکلات مالی غلبه کند و کاروانی از دوومیدانی کاران را به امارات اعزام کند، گفت:‌ در چند ماه گذشته تلاش شد با گرفتن حامی مالی،‌ مشکلات مالی را پشت سر بگذاریم.
وی افزود:‌ بدون شک اعزام بیش از ۶۲ نفر به امارات متحده عربی در شرایط فعلی کار دشواری است، اما فدراسیون دوومیدانی تلاش کرده با گرفتن حامیان مالی قدرتمند شرایطی را به وجود بیاورد که مشکلات مالی مانع پیشرفت دوومیدانی ایران نشود.
رییس فدراسیون دوومیدانی در ادامه در خصوص حق الزحمه مربیان داخلی هم گفت:‌ طبق ضوابط پرداختی که پیش بینی شده با مربیان داخلی از اواخر آذر ماه وارد قرارداد خواهیم شد و کار خود را با آنها پیگیری می کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد‌ با توجه به تعداد بالای مدال آوری در دوومیدانی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همچون گذشته به دوومیدانی توجه وی‍ژه داشته باشد تا این رشته ورزشی بتواند در بازی های آسیایی و رقابت های معتبر منزلت و مقام کاروان ورزشی ایران را بالا ببرد.
مسابقات غرب آسیا ۲۱ تا ۲۵ آذرماه سال جاری در امارات متحده عربی برگزار می شود.

۲۰ آذر ۱۳۹۱ ۰۹:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.