با کسب اولین مدال طلا در پومسه قهرمانی جهان؛سرود ایران در کلمبیا طنین انداز شد

با کسب اولین مدال طلا در پومسه قهرمانی جهان؛سرود ایران در کلمبیا طنین انداز شد
پومسه روهای بانوی کشورمان در سومین روز از رقابتهای قهرمانی جهان، نخستین مدال طلای تیم ملی ایران را در کلمبیا به گردن آویختند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی فدراسیون تکواندو؛هفتمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان با حضور برترین پومسه روهای دنیا از روز پنجشنبه 16 آذر به مدت 4 روز در سالن «سن آنتونیو» شهر تونجای کلمبیا در حال برگزاری است.

در سومین روز این رقابتها، پومسه روهای کشورمان در دو رده سنی و در دو بخش بانوان و آقایان و در قسمت های انفرادی و تیمی به مصاف رقیبان خود رفتند که در پایان با کسب ( یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز) به کار خود در رقابتهای این روز خاتمه داد.

در قسمت تیمی؛
در رده سنی 29 سال و در بخش بانوان:
تیم ملی بانوان کشورمان متشکل از ( نسترن ملکی، کلثوم ملامددخانی و بهاره قادریان) پس از کسب جواز حضور در مرحله نیمه نهایی و رقابت با پومسه روهای کشورهای( پرو، آمریکا، کلمبیا، آلمان، هلند، فیلیپن و ویتنام) در این مرحله و صعود به دیدار فینال با 685/7 امتیاز، اولین مدال طلای کاروان تیم ملی تکواندو کشورمان را در این رقابتها کسب و سرود جمهوری اسلامی ایران در کلمبیا طنین انداز شد.

همچنین تیم های( ویتنام با 68/7 امتیاز، فیلیپین با 67/7 امتیاز)به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و نمایندگان آلمان با 395/7 امتیاز بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

همچنین در این رده سنی و در بخش آقایان؛
(حسین بهشتی، مهدی جمالی و محمد نادری) ملی پوشان پومسه روی کشورمان پس از حضور در مرحله نیمه نهایی و اجرای حرکات نمایشی به همراه تکواندوکاران 14 تیم، راهی دیدار نیمه نهایی شدند.

در این مرحله نمایندگان تکواندو ایران به همراه 7 تیم از کشورهای( فیلیپین،اندونزی،آلمان، چین، مکزیک، کلمبیا و ویتنام) بر روی شیاپچانگ رفتند که در پایان؛
ملی پوشان کشورمان با کسب 62/7 امتیاز مدال برنز این رده سنی را به گردن آویختند.

در رده بندی این بخش نیز، تیم های ( آلمان با 685/7 امتیاز، چین با 65/7 امتیاز و فیلیپین با 55/7 امتیاز)به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را از آن خود کردند.

در قسمت انفرادی؛
در رده سنی زیر 39 سال و در بخش بانوان؛
در این رده ساناز خرمی پور به عنوان تنها نماینده کشورمان پس از حضور در مرحله نیمه نهایی و رقابت با تکواندکاران 9 کشور ( مکزیک، کره، کلمبیا، اسپانیا، آلمان، چین تایپه، ویتنام، روسیه و ویتنام)، دومین مدال برنز ایران را با 415/7 امتیاز در رقابتهای روز سوم کسب کرد.

همچنین در این بخش نیز نمایندگان کشورهای ( اسپانیا با 62/7 امتیاز، کره با 50/7 امتیاز و کلمبیا با 35/7 امتیاز) به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را کسب کردند.

همچنین در این رده سنی و در بخش آقایان؛
علی سلمانی با برتن کردن پیراهن تیم ملی و حضور در مرحله نیمه نهایی، با 15 تکواندوکارانی از کشورهای (اسپانیا، کره، فیلیپین، کانادا، ایتالیا، کلمبیا، آلمان، فرانسه، مکزیک، نروژ، آمریکا، چین تایپه، مصر، صربستان و شیلی) به رقابت پرداخت و در نهایت با 695/7 امتیاز در مرحله فینال، با تصاحب مدال برنز، بر سکوی سوم جهان ایستاد.

همچنین در این بخش نیز، پومسه روهای ( کره با 02/8 امتیاز، چین تایپه با 865/7 امتیاز و اسپانیا با 765/7 امتیاز) به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را کسب کردند.
۱۹ آذر ۱۳۹۱ ۰۹:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.