عیادت افشارزاده و هاشمی از اولین داور بین المللی والیبال

عیادت افشارزاده و هاشمی از اولین داور بین المللی والیبال
دبیر کل کمیته ملی المپیک و معاون سازمان تربیت بدنی کشورمان عصر روز گذشته از ابراهیم نعمتی پیشکسوت والیبال کشورمان عیادت کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک و کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی بهمراه علی اکبر محب  و پرویز ژافره ، رئیس و دبیر انجمن پیشکسوتان ورزش ایران، دکتر دهخدا رئیس دانشکده تربیت بدنی و رضا رضوان عضو انجمن پیشکسوتان عصر روز گذشته با حضور در منزل ابراهیم نعمتی پیشکسوت و اولین داور جهانی رشته ورزشی والیبال از وی عیادت کردند.
افشارزاده در ابتدای این دیدار اظهار داشت: اعتقاد دارم اینگونه نشست و برخاست ها و عیادت و دیداری هر چند کوتاه از قهرمانان سابق و پیشکسوتان ورزشی زمینه درک و تفهیم و نهادینه کردن جایگاه پیشکسوت در دل جوانان و ورزشکاران امروزی را فراهم می آورد.
وی در ادامه به نقش پیشکسوتان در مسایل امروز ورزشی اشاره کرد و گفت: پیشکسوتان ورزشی بعنوان عصاره های تجربه و دانش تخصصی در هر رشته می توانند در بسیاری از موارد با دادن مشاوره های موثر به مسئولین و دست اندرکاران فعلی، نقش های کلیدی در تصمیم گیری ها و موفقیت های آن رشته داشته باشند. مطمئنا هیچ کس نمی تواند بیش از پیشکسوت هررشته ورزشی دغدغه خاطر و دلسوزی برای پیشرفت و موفقیت آن رشته داشته باشد و همین موضوع نکته ای است که باید همواره به آن توجه داشته باشیم.
افشارزاده با تاکید بر احترام به جایگاه و مرتبه پیشکسوتان ورزش کشور تصریح کرد: خوشبختانه فرهنگ احترام به بزرگتر و موی سپید همیشه در فرهنگ ما بوده و هست، اما باید بیش از اینها به آن توجه شود. ورزشکار امروزی باید بداند که خود نیز روزی جای این پیشکسوتان را خواهند گرفت و آنگاه انتظار دارد نسل حاضر او را محترم بشمارند.
در ادامه این نشست کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی نیز ضاز سالها زحمت و تلاش نعمتی در ارتقا رشته والیبال ایران تقدیر و تشکر نمود و گفت: این وظیفه من و دیگر مسئولین است که از تمامی پیشکسوتان ورزشی عیادت کرده و از وضعیت و احوالات آنان با خبر باشیم. بشیار خوشحالم که نعمتی بعنوان یکی از چهره های موثر و بین المللی والیبال ایران سلامتی خود را بدست آورده و امیدوارم همچنان بتواند تجربیات و داشته های ارزنده خود را در اختیار مسئولیت وقت فدراسیون و جوئانان و پشتوانه های این رشته ورزشی قرار دهد.
نعمتی که از این عیادت بسیار خرسند شده بود نیز ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین و پیشکسوتان شرکت کننده در این عیادت اظهار داشت: همینکه می بینم فراموش نشده ام و مسئولین و قهرمانان می دانند نعمتی هم در ورزش بوده و هست برایم یک دنیا ارزش دارد. من از شما ممنونم و امیدوارم که این نوع نگاه و نگرش به پیشکسوت در کلیه سطوح ورزش بسط پیدا کند.
در پایان این مراسم بهرام افشارزاده و کیومرث هاشمی لوح تقدیر و یادبودهایی را از سوی کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی به استاد نعمتی اهدا کردند.

گفتنی است، ابراهیم نعمتی اولین داور بین المللی والیبال کشورمان است که در سال 1354 شمسی ، بعضویت هیئت رئیسه ( مدیر ) در کنفدراسیون آسیا درآمد. وی سابقه عضویت در کمیته داوری کنفدراسیون والیبال آسیا AVC و مدرسی FIVB برای تدریس در کلاس های داوری بین المللی را نیز در کارنامه دارد.
ضمنا لیگ برتر والیبال ایران نیز به همت استاد ابراهیم نعمتی اولین داور جهانی والیبال ایران در سال ۱۳۵۴ تحت عنوان جام پاسارگاد در زمان ریاست فرهاد مسعودی (رئیس وقت فدراسیون والیبال ایران) با شرکت ۱۲ تیم در یک گروه آغاز و تیم دخانیات تهران در آن دوره  قهرمان شد.

۲۸ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.