هفتمین دوره رقابتهای پومسه قهرمانی جهان ؛کسب 4 مدال در دومین روز از رقابتهای جهانی

هفتمین دوره رقابتهای پومسه قهرمانی جهان ؛کسب 4 مدال در دومین روز از رقابتهای جهانی
دومین روز از رقابتهای پومسه قهرمانی جهان، با کسب( یک مدال نقره و3 برنز)توسط نمایندگان به اتمام رسید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی فدراسیون تکواندو؛هفتمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان با حضور برترین پومسه روهای دنیا از شانزدهم آذر به مدت 4 روز در سالن «سن آنتونیو» شهر تونجای کلمبیا در حال برگزاری است.

در دومین روز از این دوره رقابتها، روز گذشته جمعه ملی پوشان کشورمان در دو بخش بانوان و آقایان، در قسمت انفرادی و در دو رده سنی به مصاف برترین پومسه روهای جهان رفتند که در پایان؛

در رده سنی (زیر 29 سال)؛

حسین بهشتی پس از رقابت با تکواندوکاران 35 کشور و پیروزی در مرحله نیمه نهایی به مسابقه فینال راه یافت و در این مرحله نیز با امتیاز 53/7 اولین مدال برنز ایران را از هفتمین دوره رقابتهای پومسه قهرمانی جهان به ارمغان آورد.

در رقابتهای فینال این رده سنی، تکواندوکاران کره با95/7 امتیاز، اسپانیا با63/7 امتیاز و ورزشکار ویتنام با 61/7 به ترتیب مقام های اول، دوم و سومی مشترک را به خود اختصاص دادند.

نسترن ملکی بانوی پومسه روی کشورمان، دیگر نماینده تکواندو ایران در این رده سنی بود.

وی پس از رقابت با تکواندوکاران 30 کشور در مرحله مقدماتی، راهی دیدار نیمه نهایی شد و در این مرحله توانست با عملکردی قابل قبول جواز حضور در مرحله فینال را به دست آورد و در پایان باامتیاز 68/7 و مقام سومی جهان، به کار خود در مسابقات این رده سنی خاتمه داد.

دراین ماده تکواندوکاران کشورهای کره ، ویتنام مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص دادند و نماینده مکزیک نیز سومی مشترک را از آن خود کرد.

در رده سنی (زیر 49 سال)؛
احمد اخلاقی پس از رویایی با پومسه روهای 23 کشور در مرحله مقدماتی و صعود به مرحله نیمه نهایی، جواز رقابت در مرحله فینال را نیز به دست آورد و در این مرحله با 30/8 امتیاز دومین مدال نقره تیم ملی تکواندو کشورمان را در این رقابتها به گردن آویخت.

در این رده سنی تکواندوکارکره با61/8 امتیاز اول شد و مصر با 9/8 امتیاز و ایتالیا با 01/8 امتیاز به صورت مشترک بر سکوی سوم ایستادند.

در رده سنی (زیر 59 سال)؛
حسن زاهدی دیگر ملی پوش با تجربه کشورمان پس از اجرای حرکات نمایشی و رقابت با تکواندوکاران 17 کشور راهی دیدار فینال شد.

در این مرحله زاهدی پس از رویایی با پومسه رو هایی از کشورهای ( کره، فرانسه، چین، آمریکا، آلمان، هلند و ارمنستان)، باامتیاز 49/7 موفق به کسب مدال برنز مسابقات شد.

در رقابتهای این گروه سنی نیز پومسه کاران کره با 52/7امتیاز و هلند با 47/7 امتیاز به ترتیب بر سکوی های اول و دوم ایستادند و نماینده چین با 29/7 امتیاز به همراه زاهدی بر سکوی سوم مشترک ایستاد.

در رده سنی (زیر 49 سال)؛
بدری اسدی نماینده تیم ملی بانوان کشورمان پس از رویایی با تکواندوکاران 17 کشور و صعود به مرحله فینال و و رقابت با نمایندگان کشورهای ( ایتالیا، چین تایپه، مکزیک، آمریکا، فنلاند، کره و الجزایر)، مقام پنجم این رده سنی را از آن خود کرد.

گفتنی است در روز نخست این رقابتها دو ملی پوش پومسه رو کشورمان، محمد مهدی جمشیدی در رده سنی زیر 17 سال و مهدی جمالی در پومسه آزاد به مصاف رقبای خود رفتند.

جمشیدی در گروه A این مسابقات با حریفانی از کشورهای (آلمان، مکزیک، کلمبیا، اوکراین، دانمارک، هلند، ویتنام، کانادا و پرو )به رقابت پرداخت و در نهایت با قرار گرفتن در بین 5 شرکت کننده نهایی، به دور بعدی راه یافت.

همچنین 5 نماینده از گروه B به این مرحله راه یافته که در پایان نماینده کره جنوبی با 49/7 امتیاز اول شد، محمدمهدی جمشیدی با ناداوری و قضاوت ناعدالانه و با 32/7 امتیاز دوم شد و نماینده کشور میزبان با 22/7 امتیاز سوم و پومسه کار ویتنامی با 19/7 امتیاز چهارم شد.

مهدی جمالی در پومسه آزاد نیز با نمایندگان 14 کشور به رقابت پرداخت و متاسفانه نتوانست به جمع نفرات برتر راه یافته و از دور مسابقات حذف شد.
۱۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۱:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.