محمد پاراسیو نماینده فدراسیون جهانی کاراته: بازیهای همبستگی بعد از المپیک بزرگترین رخداد ورزشی است

امروز بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به یکی از بزرگترین دلمشغولی های فدراسیون جهانی کاراته بدل شده است. این فدراسیون با ارسال نماینده خود به کشورمان به منظور بررسی و بازدید از امکانات ورزشی تمایل خود را برای هر گونه مساعدت در برگزاری مسابقات کاراته دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی ابراز می کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛محمد پاراسیو نماینده اهل بنین فدراسیون جهانی کاراته که به تهران سفر کرده است ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی کشورمان ، این بازیها را بعد از المپیک بزرگترین رخداد ورزشی خواند و گفت :« فدراسیون جهانی کاراته و در راس آن "اسپینوزا" نگاه ویژه ای به این بازیها دارند، چرا که همه ما معتقدیم که این بازیها بعد از المپیک بزرگترین رخداد ورزشی است و همین جا من لازم می دانم این موضوع را به تمام مسلمانان دنیا تبریک و شاد باش بگویم .»
وی افزود :« حضور بیش از 25 کشور در مسابقات کاراته این دوره از بازیها، آنهم در دو رده مردان وزنان، فدراسیون جهانی را موظف کرده تا وارد موضوع شود، چرا که ما علاقمندیم از تخصصمان در این بازیها استفاده کنیم. بدین ترتیب من همین جا اعلام می کنم که فدراسیون جهانی کاراته آماده است تا در هر زمینه ای که ستاد برگزاری بازیها احساس نیاز کند وارد میدان شود . علت اصلی سفر من به تهران نیز همین موضوع است.»

وی کشورهای شرکت کننده دراین دوره از بازیها را صاحب نام خواند و اضافه کرد :« وقتی به فهرست اعلام آمادگی کشورهای شرکت کننده در بازیها دقیق تر نگاه کردم دیدم کشورهایی در این فهرست وجود دارند که در فدراسیون جهانی صاحب رنکینگ بالایی هستند .آذربایجان، و ایران در آسیا ، سنگال و کامرون نیز از آفریقا، این 4 کشور در هر مسابقاتی حضور داشته باشند سطح آن مسابقات را به شکل چشمگیری بالا می برند.»

محمد پاراسیو در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتظارات فدراسیون جهانی کاراته از ستاد برگزاری بازیها گفت :« وقتی فدراسیون جهانی کاراته می پذیرد که مسابقاتی در این سطح برگزار شود واز طرفی این مسابقات را به رسمیت می شناسد انتظاراتی نیز از برگزار کنندگان دارد که یکی از آنها بازدید از محل برگزاری مسابقات و اسکان کاراته کاران است که البته امیدوارم طی روزهای آینده این امر میسر شود تا من بتوانم از سالن 17 شهریور اصفهان بازدید کنم. چراکه فدراسیون از من خواهد خواست تا تصویری روشن و شفاف از امکانات ایران برایشان به تصویر بکشم . البته این را خاطر نشان می کنم که فدراسیون انتظار ندارد که در حال حاضر تمامی امکانات ورزشی ایران صددرصد آماده باشد. چراکه ما هنوز 2 ماه تا آغاز بازیها زمان داریم وبدین ترتیب می توانیم امور باقی مانده را سامان دهیم .»

دبیر کل فدراسیون کاراته آفریقا این بازیها را بعنوان اولین مسابقات رسمی بانوان محجبه کاراته کا بر شمرد و اضافه کرد :« از این بابت بسیار خوشحالم که بانوان مسلمان نیز می توانند حضور در مسابقات رسمی را تجربه کنند. البته ستاد برگزاری بازیها اعلام کرده که مسابقات کاراته بانوان بدون حجاب (بدون حضورمردان ) وبا حفظ شئونات اسلامی برگزار خواهد شد که فدراسیون جهانی با این موضوع موافقت کرده است. چراکه میزبان حق دارد در خصوص چگونگی برگزاری مسابقاتی که برگزار خواهد کرد ، مستقل تصمیم گیری کند. البته من افتخار دارم بعنوان یک مسلمان در فدراسیون جهانی کاراته از بحث حضور بانوان محجبه کاراته کا در مسابقات رسمی دفاع کنم. اما فکر می کنم این موضوع نیاز به زمان زیادی دارد. لذا همانطور که حضور داوران محجبه زن در مسابقات بلامانع است امیدوارم روزی برسد تا بانوان کاراته کا نیز بتوانند با حجاب وارد تاتامی شوند .

 


۲۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۵:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.