سرمربی تیم پاراتکواندو کشورمان:با دو ملی پوش بر سکوی سوم جهان ایستادیم

سرمربی تیم پاراتکواندو کشورمان:با دو ملی پوش بر سکوی سوم جهان ایستادیم
حسین مدانلو گفت : تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در حالی بر سکوی سوم مسابقات جام جهانی آروبا ایستاد که فقط با دو ملی پوش راهی این مسابقات شده بود.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون حسین مدانلو سرمربی تیم ملی پاراتکواندو بیان این مطلب افزود:
 سومین دوره مسابقات جهانی پاراتکواندو با حضور 80 هوگوپوش از 15 کشور دنیا همزمان با شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی تکواندو از دوم آذرماه به میزبانی جزایر "سانتاکروز" کشور "آروبا" واقع در آمریکای جنوبی در چهار وزن پارالمپیکی (58- و 68- و 80- و 80+) و طی سه راند یک دقیقه ای با قوانین و مقررات گذشته برگزار شد که ملی پوشان کشورمان با شایستگی  و با کسب دو مدال با ارزش طلا در جایگاه سوم جهان ایستادند.
 وی درباره گروه بندی این دوره از مسابقات تاکید کرد: براساس قوانین فدراسیون جهانی تکواندو (WTF)، مقرر شد در این دوره از رقابتها هوگوپوشان در چهار گروه با یکدیگر به رقابت بپردازند که بر این اساس؛ در گروه(A5) ورزشکاران قطع هر دو اندام بالاتر از آرنج با یکدیگر به رقابت پرداختند، در گروه (A6) تکواندوکاران قطع یک اندام بالاتر از آرنج به مصاف یکدیگر رفتند، در گروه (A7) نمایندگان تیم های شرایط کننده با شرط قطع عضو در هر دو اندام پایین تر از آرنج در این گروه رقابتی حاضر شدند و در گروه(A8) فرصت مبارزه برای هوگوپوشانی فراهم شد که دارای قطع عضو یکی از اندام پایین تر از آرنج بودند.
وی درباره کسب مقام سوم جهان توسط ورزشکاران کشورمان در این دوره از رقابتها افزود: تیم ملی کشورمان درحالی توانست به این مقام دست یابد که فقط با حضور دو هوگوپوش به مصاف قدرت های برتر جهان رفت.
 وی تاکید کرد: برای حضور موفق این دو ملی پوش در مسابقات آروبا از مدتها قبل برنامه ریزی دقیقی از سوی فدراسیون صورت گرفته بود و خوشحالم که با تلاش بی وقفه ی ملی پوشان و جاودانه کردن نام ایران  در جهان، جوابگوی اعتماد مسولان فدراسیون  بودیم.
سرمربی تیم ملی پاراتکواندو درباره نحوه حضور تیم ها در این دوره از مسابقات بیان داشت: پس از ارسال اسامی ورزشکاران  و کادر فنی 21 کشور، در پایان 53 تکواندوکار از 15 کشور جهان (آذربایجان، اسپانیا، ایران، برزیل، مغولستان، روسیه، فلاند، استرالیا، کانادا، فرانسه، گواتمالا، آمریکا، کرواسی ، ونزوئلا و انگلستان) جواز حضور در سومین رقابتهای جهانی پاراتکواندو را که در ورزشگاه "سنترو دپورتیوو " این شهر برگزار شد، گرفتند.
 مدانلو درباره سطح آمادگی تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابتها تصریح کرد : با توجه به سومین سال برگزاری این رقابتها، سطح آمادگی تمامی تیم های شرکت کننده بسیار بالا بود و تیم ها برای کسب نتیجه، برترین تکواندوکاران خود را راهی آروبا کرده بودند، تیم آذربایجان که مدعی مقام قهرمانی در این مسابقات محسوب می شد،  با 16 ورزشکار و کسب (شش مدال طلا، شش نقره و دو برنز) عنوان قهرمانی و اسپانیا با کسب ( دو طلا و یک برنز) عنوان نایب قهرمانی این دوره از رقابتها را از آن خود کرد.
مدانلو درباره روند اجرای مبارزات هوگوپوشان ایرانی در این رقابتها اظهار داشت : براساس قرعه کشی صورت گرفته پیش از آغاز مسابقات، محمود جعفرزاده ملی پوش تکواندو کار کشورمان، در وزن (80-) کیلوگرم و در گروه (6 A ) در اولین دیدار خود به قرعه استراحت افتاد تا با استفاده از این زمان، خود را در دومین دیدار برای مبارزه با  برنده دیدار تیم های (اسپانیا و روسیه) ادامه کند.
 سرمربی تیم ملی پاراتکواندو کشورمان ادامه داد:جعفرزاده در دومین دیدار با حریف قدرتمند اسپانیایی  که امکان استفاده از هر دو دست را داشت، روبرو شد و با تیز هوشی و اجرای مبارزات دقیق توانست با امتیاز 4 بر 2 حریف سرسخت خود را مغلوب و راهی دیدار فینال شود.
 مدانلو افزود: وی در فینال گروه (6 A ) سومین دوره مسابقات جهانی پارتکواندوآروبا، به مصاف حریف قدیمی و قدرتمند روسی خود رفت و با به نمایش گذاشتن مبارزه ای تنگاتنگ و با امتیاز 8 بر2 نماینده روس را مغلوب خود کرد و به اولین مدال طلای تیم ایران دست یافت.
مدانلو در خصوص مبارزه مهدی پور رهنما دیگر نماینده کشورمان در این دوره از رقابتهای جام جهانی اظهار داشت: پور رهنما در وزن (68-)کیلوگرم وگروه(A8)، دراولین دیدار به مصاف "آرتور" روس رفت و با امتیاز قابل توجه هفت بر صفر این هوگوپوش را شکست داد.
وی تصریح کرد : نماینده ایران در وزن (68-) کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی و در دومین دیدار خود، مقابل "ابوالفضل ابوذری" هوگوپوش آذربایجانی قرار رفت و این رقیب سرسخت را با امتیاز 4 بر 3 مغلوب کرد و براین اساس در مرحله فینال مقابل تکواندو روس قرار گرفت.
 سرمربی تیم ملی پارتکواندو کشورمان یادآور شد: در مرحله فینال مهدی پور رهنما با توجه به قد بلند و قدرت بدنی بالای حریف خود مبارزه سنگینی را به نمایش گذاشت و با برتری بر حربفش دومین مدال طلای تیم ملی پاراتکواندو ایران را به گردن آویخت.
 وی درباره نتایج کسب شده توسط  ملی پوشان ایرانی در این دوره از مسابقات افزود:  شاگرددانم نتیجه تلاش های شبانه روزی و مستمر خود راگرفتند و از عملکردشان در این مسابقات بسیار راضی هستم.
  سرمربی تیم پاراتکواندو در خصوص سطح برگزاری مسابقات جهانی آروبا اظهار داشت: این دوره از رقابتها از لحاظ فنی وتکنیکی نسبت به گذشته در سطح بسیار بالایی برگزار شد و با توجه به حضور برترین پاراتکواندوکاران سطح جهان، شاهد اجرای مبارزات زیبا وتنگاتنگی از هوگوپوشان بودیم. خوشبختانه در این مسابقات  با استفاده هوگوهای الکترونیکی "Daedo" ، قضاوت برای داوران  بسیار راحت تر از دوره های گذشته بود و از این نظر مشکلی در روند برگزاری رقابتها وجود نداشت.
  وی درباره حمایت ها و اقدامات فدراسیون تکواندو برای اعزام تیم ملی پاراتکواندو به مسابقات آروبا بیان کرد: تمامی اقدامات برگزاری اردوی های آمادگی و اعزام تیم به سومین دوره رقابتهای جام جهانی، بر عهده مسئولان فدراسیون تکواندو بوده که با توجه به این امر و کسب مقامی در شان ایران توانستیم جوابگوی مسئولان باشیم.

 
۷ آذر ۱۳۹۱ ۱۱:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.