کاراته ایران با 11 پله صعود به مقام پنجم جهان دست یافت

کاراته ایران با 11 پله صعود به مقام پنجم جهان دست یافت
در پایان بیست ویکمین دوره مسابقات کاراته که بمدت 5 روز در پاریس فرانسه برگزار شد، تیم ملی کاراته کشورمان که با کسب یک نشان طلا، یک نقره و یک برنز و دو عنوان پنجمی در مجموع کلی توزیع مدالها با 11 پله صعود نسبت به دوره قبل، در مکان پنجم جدول توزیع مدالها قرار گفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ؛در مسابقات کاراته قهرمانی جهان که برای اولین بار با حضور 1435 شرکت کننده از 113 کشور برگزار شد، فرانسه میزبان بازیها در شرایطی با 7 طلا 2 نقره و4 برنز و پس از 10 سال به مقام قهرمانی جهان دست یافت که بیشترین مدال را در بخش بانوان بدست آورد. فرانسوی ها در دوره قبل در مکان چهارم جدول رده بندی مدالها قرار گرفتند. در جام بیست و یکم جهان، پس از کشور میزبان، ژاپن با 4 طلا، یک نقره و 6 برنز بر سکوی دوم ایستاد. ایتالیا با یک طلا 3 نقره و 2 برنز بالاتر ترکیه که صاحب یک طلا 2 نقره و 3 برنز شد رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
اما تیم ایران با درخشش کاراته کاهای سبک وزن خود و با کسب یک طلا ، یک نقره و یک برنز و دو مقام پنجمی همانند جهانی 2006عنوان پنجم را در مجموع مدالها بدست آورد.

تیم مصر با یک طلا و5 برنز، ونزوئلا با یک طلا، آذربایجان با 2 نقره و یک برنز و کرواسی با 2 نقره در جای ششم تا نهم جدول رده بندی توزیع مدالهای بیست و یکمین دوره مسبقات کاراته قهرمانی جهان قرار گرفتند. تونس، چین و برزیل با یک نقره رده دهم را به خود اختصاص دادند. امریکا و اسپانیا در این پیکارها صاحب 2 برنز شدند. کشورهای الجزایر، سوییس، صربستان، قزاقستان، دومنیکن، یونان و اسپانیا هرکدام یک نماینده خود را روی سکوی سوم دیدند.

در مسابقات کاراته قهرمانی جهان در پاریس 2002 مجموعاً 20 تیم از 113 تیم حاضر در این رقابتها از 14 طلا، 14 نقره و 28 برنز توزیع شده سهم داشتند.
اما در بخش مردان فرانسویها با 2 طلا، یک نقره و 2 برنز کارنامه ای بهتر از دیگران داشتند. ژاپن و ایتالیا هر کدام با یک طلا، یک نقره و 2 برنز و ایران هم با یک طلا، یک نقره و یک برنز و دو عنوان پنجمی به همراه مردان ترکیه که همین تعداد مدال و یک عنوان پنجمی بدست آورد، دیگر تیم های برتر کاراته در بخش مردان در رقابتهای جهانی 2012 بودند.

مدالهای کاراته ابران در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه را امیر مهدی زاده در وزن -60 (طلا) سعید احمدی در وزن 67- ( نقره) کومیته تیمی (برنز) کسب کردند، ضمن اینکه فرید حقیقی در کاتای انفرادی و ذبیح الله پورشیب در وزن 84+ کیلو گرم عنوان پنجمی را بدست آوردند.

۶ آذر ۱۳۹۱ ۱۱:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.