شانزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی؛هوگوپوشان در اندیشه اهتزاز پرچم ایران

شانزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی؛هوگوپوشان در اندیشه اهتزاز پرچم ایران
شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی 2012 تکواندو از دوم آذرماه با قوانین جدید و تنها در یک وزن به میزبانی کشور آروبا برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک وب ه نقل از سایت فدراسیون تکواندو:شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی 2012 تکواندو از دوم الی پنجم آذرماه و با حضور 16 تیم برتر جهان با قوانین جدید و تنها در یک وزن (68 - تا 81-) به میزبانی کشور "آروبا" واقع در آمریکای جنوبی و در شهر "سانتاکروز" برگزار می‌شود.
تیم ملی تکواندو کشورمان با ترکیب (یوسف کرمی، علیرضا نصر آزادی، بهزاد ایلخانی، مهران عسگری، وحید عیسی بیگلو، روح الله طالبی، مسعودحجی زواره، فرزاد عبدالهی و جلال خدامی) به عنوان ملی پوش و (فریبرز عسگری به عنوان سرمربی ، علی محمد بسحاق مربی بدنساز ، مهدی بی باک مربی و حسن ذوالقدری به عنوان سرپرست) در این دوره از مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.
زمان ورود و ثبت نام تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات از سوی فدراسیون جهانی تکواندو (WTF)، از روز دوشنبه 29 آبان الی چهارشنبه یکم آذرماه اعلام شده است.
جلسه توجیهی داوران بین المللی این دوره از مسابقات ساعت 9 صبح امروز سه شنبه سی ام آبان ماه به وقت محلی برگزار می شود.
همچنین ساعت 9 الی 13 به وقت محلی روز چهارشنبه یکم آذرماه نشست شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو با مسئولان برگزاری و سرپرستان تیم های شرکت کننده برگزار می شود و ادامه برنامه این روز مراسم قرعه کشی این دوره از رقابتها نیز ساعت 14 الی 16 به وقت سانتاکروز در محل برگزاری مسابقات برگزار خواهد شد.
براساس اعلام فدراسیون جهانی تکواندو مراسم وزن کشی هوگوپوشان شرکت کننده در این دوره از مسابقات نیز ساعت 15 الی 17 روز پنج شنبه دوم آذرماه به وقت محلی در سالن برگزاری مسابقات انجام خواهد شد.
 شانزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی تکواندو با برگزاری مراسم افتتاحیه در ساعت 18 به وقت محلی به صورت رسمی از روز پنج شنبه دوم آذرماه آغاز خواهد شد و فینال این رقابتها و همچنین مراسم اهدای جوایز نیز روز یکشنبه پنجم آبان ماه از ساعت 15 الی 17 به وقت آروبا خواهد بود.همزمان با برگزاری این رقابتها، اجلاس شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) ساعت 17 روز چهارشنبه یکم آذرماه در "سانتاکروز" برگزار می‌شود که سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان به عنوان عضو این شورا در این نشست حضور خواهد داشت.فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان درباره سطح آمادگی تیم ملی و نحوه اجرای تمرینات در مکان برگزاری مسابقات گفت: براساس برنامه زمان بندی کادر فنی ، تمرینات هوگوپوشان به صورت روزانه در دو نوبت صبح و عصر در سالنی که از سوی مسولان برگزاری در اختیارمان قرار گرفته ، با نشاط و انگیزه بالایی برگزار می گردد، خوشبختانه آمادگی ملی پوشان از لحاظ فیزیکی با شرایط آب و هوایی و اختلاف ساعت بین تهران و سانتاکروز به حد مطلوب رسیده است و هوگوپوشان کشورمان برای رویاروی با حریفان خود لحظه شماری می کنند.
عسگری درباره وضعیت مصدومان تیم ملی اظهار داشت:با پیگیری صحیح و مستمر تمرینات ، هوگوپوشان مصدم نیز از لحاظ آمادگی جسمانی و روحی در شرایط مطلوبی به سر می برند که امیدورام تا زمان آغاز مسابقات به آمادگی صددرصد دست یابند.
 محمد علی بسحاق مربی بدنساز تیم ملی اعزامی به مسابقات آروبا نیز درباره اجرای تمینات آماده سازی قبل از اعزام به مسابقات جام جهانی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی و به منظور حضور موفق در رقابتهای جام جهانی تکواندو "آروبا"، طی دو ماه گذشته تمرینات مستمر و فشرده ای در قالب اردوهای آماده سازی ملی پوشان برگزار شد و با توجه به آخرین تست های آمادگی جسمانی صورت گرفته، تکواندو کاران هم اکنون در آمادگی بدنی مطلوب به سر می برند.
بسحاق در خصوص وضعیت مصدومان تیم ملی کشورمان اظهار داشت: خوشبختانه مسعود حجی زواره و فرزاد عبدالهی که دچار مصدومیت جزئی شده بودند، هم اکنون در شرایط مطلوبی از نظر روحی و فیزیکی به سر می برند و به طور حتم با پیگیری مجدد تمرینات خود در کنار دیگر ملی پوشان ، تا زمان برگزاری مسابقات به وضعیت ایده آل خواهند رسید .
 مسعود حجی زواره ای ملی پوش تکواندوکار کشورمان با اشاره به حضور 4 ماهه اش در اردوهای آماده سازی تیم ملی برای شرکت در مسابقات جام جهانی تکواندو گفت:
 تمریناتمان را مطابق قوانین جدید پیگیری کرده ایم و از آمادگی کامل برای حضور دراین رقابتها برخورداریم .وی با اشاره به برگزاری این رقابتها طبق قوانین جدید بیان کرد : در مسابقات جهانی روسیه هم با قوانین جدید به مصاف دیگر هوگوپوشان رفتیم و با توجه به این امر آشنایی کامل با برگزاری مسابقات با این قوانین داریم و به طور حتم مشکلی از لحاظ فنی در این دوره از مسابقات نخواهیم داشت.
 روح الله طالبی دیگر نماینده تیم ملی تکواندو کشورمان در رقابتهای آروبا، درباره مقررات جدید فدراسیون جهانی تکواندو در برگزاری مسابقات جام جهانی بیان کرد: با اجرای این مقررات تغییرات محدودی در روند اجرای مبارزات گروهی اعمال شده که کسب نتیجه در این دوره از مسابقات، در گرو اجرای مسابقه ای قابل قبول از همه نفرات است و اگر هوگوپوشی کوچکترین اشتباهی داشته باشه به طور حتم در نتیجه کل تیم تاثیر گذاشت خواهد بود.
 وی درباره زمان درنظر گرفته شده برای برگزاری این مسابقات با روش جدید تصریح کرد: طبق این قوانین، زمان در نظر گرفته شده برای مسابقات کاهش یافته که به طور حتم این امر به نفع ما هوگوپوشان کشورمان خواهد بود و امکان استفاده از ضربات پا را برای اعضای تیم ملی بیشتر خواهد کرد.
 بهزاد ایلخانی دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان در سال 2012 درباره سطح برگزاری مسابقات جام جهانی آوربا بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی اکثر کشورهای شرکت کننده در این دوره از رقابتها به خصوص هوگوپوشان اروپایی، در شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی کار سختی را پیش رو داریم.
 وی بیان کرد: تلاش اعضای تیم ملی و کادر فنی باعث شده است تا آمادگی کامل راهی این دوره ازمسابقات شوند که امیدوارم با توجه به برنامه ریزی دقیق مسئولان کادر فنی، نتایج دوره گذشته این مسابقات را تکرار و به مقامی درشان تکواندوی ایران دست یابیم.
 وحید عیسی بیگلو تکواندوکار جوان کشورمان که با کسب عناوین مختلف بین المللی شایستگی های خود را به اثبات رساند و برای نخستین بار بر روی شیاپچانگ جام جهانی به مصاف رقیبان خود می رود، افزود: با توجه به نخستین حضورم در مسابقات جام جهانی، در نظر دارم که با به نمایش گذاشتن مبارزه ای جذاب و چشمگیر جوابگوی اعتماد مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی باشم.
 بیگلو در خصوص تغییرات برگزاری مسابقات جام جهانی بیان داشت: تکواندوکاران کره ای ها با توجه به اینکه مهمترین رقیب هوگوپوشان کشورمان محسوب می شوند، همواره به دنبال ارائه راهکاری جدید برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات در این رشته ورزشی هستند تا با اعمال آنها بتوانند عناوین قهرمانی را در میادین مختلف بین المللی کسب کنند، اما خوشبختانه با استفاده از دانش روز این رشته ورزشی در سطح کشور، هوگو پوشان ایرانی در فرصت زمانی کمتری خود را با این شرایط وقف داده و با پیگیری تمرینات فشرده می توانند به طور کامل خود را با قوانین جدید فدراسیون جهانی تکواندو هماهنگ کنند.
 وی افزود: با این شرایط و با توجه به برنامه ریزی های مسئولان تیم، هوگوپوشان کشورمان تمام تلاش را خواهند کرد تا با درخشش در این دوره از مسابقات جام جهانی، همچنان از عنوان قهرمانی تکواندو ایران در این رقابتها دفاع کنند و شایستگی تکواندوکاران کشور را در تصاحب سکوهای نخست جهان به تمام ورزشکاران این رشته به خصوص مدعیان قهرمانی ثابت کنند.
 علیرضا نصرآزادانی عضو تیم ملی تکواندو کشورمان که توانست مدال طلای مسابقات آسیایی در سال 2012 به گردن آویزد، با اشاره به حضور تیم های قدرتمندی از (آسیا ، اروپا، آفریقا و آمریکا ) و همچنین هوگوپوشان کشورهایی چون (کره، روسیه، فرانسه و اسپانیا) در شانزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی آروبا افزود : تکواندو کاران این کشورها در دوره های قبل رقبای خوبی برای ایران بودند و این نفرات امسال هم رو در روی ما قرار می گیرند.
 عضو تیم ملی تکواندو دلایل روحیه ی مناسب تیم را کسب مقام قهرمانی جهان در2 سال متوالی و5 دوره نایب قهرمانی عنوان کرد و افزود: از نظر روحی در شرایط کاملا مناسبی به سر می بریم که امیدواریم با رویارویی با قهرمانان جهان همانند گذشته افتخار آفرینی کنیم.


۱ آذر ۱۳۹۱ ۰۹:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.