علی کریمی و محسن بنگر نامزد دریافت جایزه بازیکن سال آسیا

علی کریمی و محسن بنگر نامزد دریافت جایزه بازیکن سال آسیا
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال 2012 را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا دو بازیکن ایرانی را در لیست نامزدهای بهترین بازیکن سال 2012 آسیا قرار داد.

در این لیست تنها بازیکنانی انتخاب شده اند که در فوتبال آسیا حضور دارند و بازیکنان لژیونر فوتبال آسیا در لیگهای اروپایی جزو این لیست قرار نگرفته اند.

در این لیست پنج نفره علی کریمی و محسن بنگر از ایران و سه بازیکن دیگر از کشورهای چین، استرالیا و کره جنوبی قرار دارند و با توجه به حضور دو بازیکن ایرانی حاضر در لیست شانس انتخاب یک بازیکن ایرانی 40 درصد خواهد بود.

علی کریمی در سال 2004 هم به عنوان بازیکن سال آسیا انتخاب شد و امسال هم این شانس را دارد که دوباره بهترین بازیکن آسیا شود.

دیگر بازیکنان این لیست، لی کئون – هو بازیکن تیم اولسان هیوندای کره جنوبی است که با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد. علاوه بر محسن بنگر لوکاس نیل، مدافع استرالیایی الوصل امارات و ژنگ ژی، مدافع گوانگژو چین در میان پنج نامزد قرار دارند.

البته کنفدراسیون فوتبال آسیا سه نامزد بازیکن فوتبال بانوان سال آسیا را را انتخاب کرده که آیا میاما، هوماره ساوا و یوکی اوگیمی هر سه از ژاپن هستند و با تیم امید بانوان ژاپن در رقابتهای المپیک 2012 لندن به مدال نقره رسیده اند.

همچنین  سه بازیکن نامزد بهترین بازیکن بین المللی سال آسیا که در لیست قرار گرفته اند  مارک شوارتزراسترالیایی از فولهام انگلستان، شینجی کاگاوای ژاپنی از منچستریونایتد انگلستان و  یوتو ناگاتوموی ژاپنی از باشگاه اینتر میلان ایتالیا هستند.

ضمن اینکه سه بازیکن خارجی برتر سال آسیا هم به ترتیب برونو کوررای برزیلی از سپاهان ایران،  ریکاردو اولیویرای برزیلی  الجزیره امارات و روجریو د آسیس کوتینیوی  برزیلی از کویت اف سی نامزد شده اند.
۲۸ آبان ۱۳۹۱ ۱۶:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.