اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک و فدراسیونهای جهانی

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کمیته بین المللی،کمیته های ملی المپیک کشورهای مختلف و فدراسیونهای ورزشی جهان در هفته گذشته برنامه های مختلفی را به اجرا گذاشتند که در زیر چکیده آن ها عنوان می شود.

فعالیت های کمیته بین المللی المپیک
رئیس
• ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک مدیریت مذاکرات هیئت اجرائی ، EB ، را در اجلاس مورخه سیزدهم اوت در برلن (آلمان) بر عهده داشت. در دستور جلسه پذیرش دو ورزش جدید در برنامه المپیک برای سال 2016 و رویدادهای جدید برای برنامه المپیک در سال 2012 منظور بود. در ارتباط با موضوع اول ، هیئت اجرائی پذیرش گلف و راگبی را از تصویب گذراند. این پیشنهادات به منظور عضویت دائم در کمیته بین المللی المپیک به نشست اکتبر آینده در کپنهاگ ارجاع خواهند شد جائیکه گلف و راگبی فرصت خواهند داشت تا پیشنهاداتشان را ارائه نمایند.
• هفت ورزش – بیس بال ، گلف ، کاراته ، اسکیت ، راگبی ، سافت بال و اسکواش – برای پذیرش در برنامه المپیک با هم به رقابت پرداختند. در این راستا رای مخفی برگزار شد.

• هیئت اجرائی همچنین منظور نمودن چندین رویداد را در برنامه بازی های المپیک در سال 2012 مورد تصویب قرار داد.

• هیئت اجرائی روز جمعه چهاردهم اوت اجلاس مشترکی با شورای انجمن     بین المللی فدراسیون های دو و میدانی ، IAAF ، که "لامین دیاک" عضو کمیته بین المللی المپیک ریاست آن را عهده دار می باشد برگزار کرد. آقای روگ عصر روز جمعه در مراسم افتتاح مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهان در ورزشگاه المپیک برلن ، قبل از برگزاری چندین رویداد در تعطیلات آخر هفته ، حضور خواهد یافت.
نامبرده با اغتنام فرصت در جریان اقامت خویش در برلن با چند تن از اعضای کمیته بین المللی المپیک حاضر در این رویداد به مذاکره پرداخت .
اعضا
• "ریچارد گوآن کاسپر" و "گرهارد هایبرگ" اعضای کمیته بین المللی المپیک و "هاین وربروگن" عضو افتخاری در مراسم یادبود اولین سالگرد بازی های المپیک پکن در تاریخ هشتم اوت در پایتخت چین شرکت کردند. آن ها همچنین در آئین راه اندازی "انجمن توسعه شهر المپیک پکن" و همایشی که به میراث بازی ها اختصاص داشت حضور یافتند.

فدراسیون های بین المللی ورزشی
فدراسیون های بین المللی المپیک تابستانی
• انجمن بین المللی فدراسیون های دو و میدانی ، IAAF ، در بیانیه خبری مورخه یازدهم اوت خود به ما اطلاع داد که کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در برلین ، BOC ، از  نمونه اوزاکا ، سلف خود ، بکارگیری پروژه سبز IAAF را به منظور رعایت این دوره از مسابقات در سال 2009 به محیط زیست تبعیت نموده است. کمیته مذکور از اقدام مبتکرانه برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد ، UNEP ، "درخت برای سیاره زمین" پشتیبانی بعمل می آورد. بدین ترتیب ، یک درخت برای هر یک از 47 رویداد در چارچوب مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهان در برلن کاشته خواهد شد که خیابانی به نام "خیابان قهرمانان" بوجود خواهند آورد. افزون بر آن ، IAAF برای این دوره از مسابقات قهرمانی بزرگترین برنامه ضد دوپینگ تا به امروز را با انجام آزمایش دارو و فعالیت های آموزشی منظور نموده است. در مجموع بیش از یک هزار مورد نمونه از جمله 600 نمونه خون در برلن قبل از مسابقات قهرمانی و 400 نمونه خون و ادرار در جریان مسابقات جمع آوری خواهد شد.
• "مایکل بینگر" عضو سابق کمیسیون پزشکی فدراسیون بین المللی ژیمناستیک ، فیگ ، و رئیس کنونی" کمیسیون معافیت استعمال داروئی" در تاریخ بیست و سوم ژوئیه دار فانی را وداع گفت. متوفی که یک پزشک اطفال و متخصص ورزش کودکان و نوجوانان و جوانان بین سنین سیزده تا نوزده سال بود زندگی و کار خویش را وقف دفاع و حفظ کودکان در چرخه های ورزش کرد.
• اتحادیه بین المللی پنجگانه مدرن ، UIPM ، پایگاه وب جدید خود را چند روز زودتر از مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان مورخه سیزدهم الی هفدهم اوت در لندن راه اندازی کرد.
• مدرسه تنیس جوانان فدراسیون بین المللی تنیس ، ITF ،در این هفته به زبان چینی در پایگاه وب آموزش اینترنتی www.itfjuniorternisschool.com راه اندازی شد. بازیکنان ، والدین ، مربیان و مسئولین تا به حال به 17 واحد به زبان های انگلیسی ، فرانسه و اسپانیولی دسترسی داشتند. در این پایگاه هجده ماه پس از شروع به کار خود بیش از 5000 مراجعه کننده از 42 کشور به ثبت رسیده است. مرحله بعدی راه اندازی مدرسه به زبان روسی خواهد بود که برای اواخر سال جاری برنامه ریزی شده است .
کمیته های ملی المپیک
• کمیته ملی المپیک برزیل در تاریخ ششم اوت در ریودوژانیرو قراردادی با گروه آدکو در چارچوب "برنامه سابقه ورزشکار" ، ACP ، امضا کرد. هدف از این برنامه ایجاد تسهیلات در قرار دادن ورزشکاران رده بالا در بازار کار هم در جریان سابقه ورزشی و هم پس از خاتمه آن می باشد. این قرارداد در حضور "کارلوس آرتور نوزمن" رئیس کمیته ملی المپیک و عضو کمیته بین المللی المپیک ، "پاتریک.جی.گلنون" مدیر جهانی آدکو برای برنامه سابقه ورزشکار کمیته بین المللی المپیک و "یوآکیم کروز" قهرمان 800 متر المپیک در سال 1984 در لس آنجلس به امضا رسید.
• کمیسیون بانوان و ورزش کمیته ملی المپیک شیلی در اواخر ماه ژوئیه سمینار ملی را پیرامون موضوع اصلی "آقایان و بانوان پیشتاز ورزش" برگزار کرد. در این سمینار که با همکاری شورای شهر کورال و جانبداری همبستگی المپیک ترتیب یافت در حدود 50 نفر شرکت کردند. تفاوت ها میان برنامه ریزی برای سوابق ورزشی بانوان و آقایان ، خاستگاه ها و توسعه ورزش بانوان در شیلی ، و فنون برای کار با ورزشکاران در بین مسائلی قرار داشتند که در این سمینار مورد حل و فصل قرار گرفتند. افزون بر آن، کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک به زودی مسابقه نقاشی کودکان را در جزیره ایستر برگزار خواهد کرد.
• شهر پکن در تعطیلات آخر هفته گذشته اولین سالگرد بازی های 2008 را جشن گرفت. برنامه فعالیت ها شامل همایش پیرامون میراث بازی ها ، اجرای کنسرت و نمایشگاه عکس بود. هشتم اوت از امسال به بعد "شایستگی برای سراسر روز " در چین خواهد بود. در حدود 716 مدرسه درهای تسهیلات ورزشی خود را به روی مردم گشودند و سایر مدارس دعوت شدند به اینکه برای ترغیب به پرداختن به فعالیت های جسمانی مبادرت به این کار نمایند.
• کمیته ملی المپیک ال سالوادور اخیرا به ما اطلاع داده است که 105 جوان بین سنین 11 تا 21 سال در اردوی بسکتبال که توسط بنیاد انریک سامور در ورزشگاه ملی "خوزه آدولفو پنیرا" در سان سالوادور برگزار شد شرکت کردند. همچنین تعداد 50 مربی توانستند از دوره ای که توسط "هرب لیوسی" مربی ان.بی.اِ برگزار شد استفاده نمایند.
• کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گوآتمالا اخیراً مذاکراتی پیرامون ویروس ایدز با کلیه کارکنان کمیته ملی المپیک انجام داد. هدف از انجام این مذاکره اطلاع رسانی و آگاهی به آنان از دلائل و عواقب این ویروس بود. این فعالیت های سازمان یافته ویژه از اوائل سال 2009 شروع به کار کرده و هدف آن عمدتا روی ورزشکاران با برخورداری از همکاری فدراسیون ها و انجمن های ملی مختلف متمرکز می باشد.
• یازدهمین اجلاس بین المللی جمع آوری کنندگان اشیا به یاد ماندنی المپیک و ورزش در تاریخ نوزدهم سپتامبر 2009 در بوداپست برگزار خواهد شد. این رویداد توسط انجمن کلکسیونر های تمبر المپیک و ورزش مجارستان تحت حمایت کمیته ملی المپیک و آکادمی المپیک مجارستان برگزار می شود.
بازی های المپیک نوجوانان
• سنگاپور امروز جمعه جهاردهم اوت 2009 یکسال مانده تا شروع بازی های المپیک تابستانی نوجوانان ، YOG ، را جشن می گیرد. فعالیت های ویژه در پارک پادانگ سنگاپور برگزار می شوند. در برنامه : افتتاح ساعت ساخت امگا (وقت نگهدار رسمی برای سنگاپور 2010) ناقوس شمارش معکوس و تعدادی رویدادهای دیگر نظیر کاروان شادی ، YOG ، همراه با بازی های ورزشی ، دوی روز المپیک ، کارگاه ها ، کنسرت ها و آتشبازی منظور می باشند. تمبر ویژه ای نیز توسط اداره پست سنگاپور صادر شده است.
سازمان های بین المللی
• "یونیس کندی شرایور" رئیس اسپشیال المپیکز در تاریخ یازدهم اوت در سن 88 سالگی چشم از جهان فروبست. متوفی در سال 1968 اسپشیال المپیکز را بنیاد نهاد.

۲۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۱:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.