مدرسFIVB : ایران رهبر والیبال قاره آسیا است

مدرسFIVB : ایران رهبر والیبال قاره آسیا است
مدرس ژاپنی فدراسیون بین المللی والیبال با بیان اینکه والیبال ایران رهبری این رشته ورزشی را در قاره آسیا بر عهده دارد، گفت: کشورهایی در تلاشند تا عنوان رهبری والیبال قاره کهن را از ایران بگیرند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال "آداچی" افزود: تیم هایی همچون چین، استرالیا و ژاپن در تلاش هستند تا عنوان رهبری والیبال قاره کهن آسیا را از آن خود کنند. در بین این کشورها والیبال چین از نظر تکنیک و تاکتیک در حدی است که به عنوان یک حریف جدی برای والیبال ایران خود را مطرح کند.

وی با بیان اینکه استرالیا دومین کشوری است که در رقابت با والیبال ایران است ، خاطر نشان کرد: والیبال در این کشور به صورت پایه ای رشد و توسعه ندارد. استرالیا لیگ هم ندارد بنابر این تنها شاید در محدوده تیم ملی بزرگسالان و با استفاده از بازیکنان استرالیایی شاغل در دیگر لیگ های جهان بتواند خودی نشان دهد. استرالیا یک تشکیلات منسجم و یک فدراسیون فعال ندارد و در ضمن بازیکنان والیبال این کشور نیز بسیار جوان هستند.

این مدرس والیبال ژاپنی که عنوان جوانترین مدرس والیبال دنیا را در زمان آغاز تدریس (25 سال پیش) به خود اختصاص داده است، در باره والیبال ژاپن نیز گفت: ژاپن نمی تواند سطح والیبال خود رابه ایران برساند. زیرا در ورزش قهرمانی والیبال داشتن قد بلند و قدرت بدنی بالا مهمترین عامل برای بازیکنان ملی پوش است که ژاپنی ها این دو عامل را ندارند و ایران با سرعت زیادی سطح والیبال خود را ارتقا می دهد.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال فرانسه در ادامه در باره اهمیت حضور والیبال ایران در لیگ جهانی گفت: حضور در لیگ جهانی والیبال اهمیت و فایده بسیار زیادی برای والیبال ایران خواهد داشت. حضور در این رقابت ها که همراه با تجربه های مهم و خوبی است می تواند جایگاه والیبال ایران را در رنکینگ جهانی افزایش دهد و در آینده و در مسابقات پیش رو، به واسطه جایگاه خود در رده بندی جهانی در گروه های با تیم های ضعیف تر و در گروه های راحت تر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کسب تجربه در مقال تیم های قدرتمند والیبال جهان و بازی با آنان یکی از دیگر محاسن حضور در لیگ جهانی است که این تجارب در بسیاری از بازی های تدارکاتی و دوستانه و اردوهای آمادگی امکان تجربه اش برای بازیکنان وجود ندارد.

آداچی در باره تفاوت حضور در لیگ جهانی و بازی های المپیک گفت: حضور در بازی های المپیک آرزوی همه تیم های والیبال جهان است و بسیار با اهمیت، اما داده های آماری نشان داده است که کشورهایی که ابتدا در لیگ جهانی والیبال حضور یافتند و سپس جواز حضور در بازی های المپیک را کسب کردند، بسیار بهتر در المپیک بازی کردند. زیرا تجربه لیگ قابل مقایسه با هیچ تورنمنت و رویداد ورزشی نیست. والیبال ایران  نیز در مسابقات توکیو به رغم شایستگی نتوانست جواز حضور در المپیک لندن را به دست آورد، اما من یقین دارم که در آینده که به بازی های المپیک راه یابد، از تجربه لیگ جهانی بسیار سودمند در المپیک استفاده خواهد کرد. من ممقتدم باید در لیگ جهانی حضور داشته باشی تا بتوانی به المگیک راه پیدا کنی.

مدرس فدراسیون جهانی والیبال که برای تدریس در دوره تخصصی تکنیک دفاع وسط یا بازیکن میانی به کشورمان سفر کرده است، در باره سطح فنی دوره برگزا ر شده در ایران گفت: در گذشته دور یک دوره مشابه این دوره را در کشور هلند با حضور 150 مربی برگزار کردم، اما سطح فنی این دوره بسیار فراتر از آن بود. دلیل اصلی این موضوع نیز شرکت کنندگان در دوره تهران بود که از مربیان خیلی خوب والیبال ایران بودند. هر چه سطح فنی شرکت کنندگان بالا باشد، باید سطح فنی دوره برگزار شده نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در اروپا و کشورهای قدرتمند والیبال جهان از اینگونه دوره های تخصصی استقبال زیادی می شود، گفت: دوره های مانند پاسور و دفاع وسط نسبت به دوره های تخصصی لیبرو، دریافت و سرویس از طرفدارنی بیشتر برخودار است. به نظر من هم دوره دفاع میانه و پاسور مهم تر است و پیشنهاد می دهم که در دوره بعدی حتما به موضوع پاسور به صورت تخصصی در والیبال ایران پرداخته شود، زیرا ایران توانایی های خوبی در والیبال دارد. دوره دفاع وسط یکی از مهمترین و سخت ترین سمینار های تخصصی والیبال در دنیاست. چرا که برای یک مربی آموزش بازیکنان در این پست بسیار سختر تر از پست هایی چون دریافت کننده است. به همین دلیل در دنیا برگزاری این دوره بیشتر انجام می شود.

مدرس فدراسیون جهانی والیبال با بیان اینکه به درستی نمی دانم چه تعداد مربی والیبال در ایران فعال هستند، تاکید کرد: برگزاری این دوره ها می تواند بسیاری از این مربیان را با علم روز والیبال آشنا کند. بسیاری از مطالب ارائه شده در این دوره ها قابل دریافت از طریق حضور در مسابقات نیست. چیزی که مربیان والیبال در این دوره از والیبال به آن بیشتر نیاز دارند، جدیدترین روش های بازی والیبال در پست های تخصصی است که در این دوره ها تدریس می شود.

این مدرس ژاپنی والیبال در ادامه به حضور خولیو ولاسکو در والیبال ایران اشاره کرد و گفت: مدتی قبل از اینکه ولاسکو به ایران بیاید، ژاپن به دنبال جدب این مربی سرشناس برای هدایت تیم ملی والیبال خودش بود.متاسفانه  ژاپن موفق به جذب این ولاسکو نشد. به نظر من والیبال ژاپن از ضرر کرد و بعد از مدتی ولاسکو به ایران آمد و تاثیر حضور او در والیبال ایران غیر قابل انکار است.
۲۷ آبان ۱۳۹۱ ۱۲:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.