برگزاری اردوی آمادگی ورزشکاران زورخانه جمهوری آذربایجان در کرمان

برگزاری اردوی آمادگی ورزشکاران زورخانه جمهوری آذربایجان در کرمان
زورخانه های شهرهای مختلف کشورمان، خواهان برگزاری اردوهای مشترک با ورزشکاران خارجی از جمله عراق، افغانستان، تاجیکستان و بلاروس هستند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛اردوی تدارکارتی 4 روزه  ورزشکاران جوان و بزرگسال ورزش های زورخانه ای جمهوری آذربایجان به میزبانی پیش کسوتان و کانون بین المللی هواداران  ورزش های زورخانه ای در کرمان برگزار شد.
 17 ورزشکار جمهوری آذربایجان به سرپرسی سیدهادی عربی دبیر فدراسیون ورزش های زورخانه ای آن کشور، با حضور در زورخانه های مختلف شهر کرمان از جمله ذولفقار، زارع زاده و فاتح خیبر (پهلوان اسدی) برنامه های آمادگی خود را دنبال کردند.

جواد نگارستانی مشاور فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای در این خصوص گفت: با وجود برخی ناملایمات و حسادت ها، مسئولین ورزش استان استقبال و همکاری خوبی برای برگزاری این اردو داشتند.

وی افزود: بازدید از جاذبه های گردشگری و مراکز فرهنگی استان کرمان از دیگر برنامه های ما برای ورزشکاران آذربایجانی است.

سیدهادی عربی دبیر فدراسیون ورزش های زورخانه ای جمهوری آذربایجان با تشکر از پیش کسوتان کرمانی گفت: این اردو فرصت مناسبی بود تا ورزشکاران با سنجش مهارت های خود، توانایی انفرادی و تیمی را افزایش دهند.

عربی با اشاره به حضور ورزشکاران آذری در زورخانه های مختلف ایران گفت: استقبال جامعه ورزش پهلوانی ایران از ورزشکاران جمهوری آذربایجانی و میهمان نوازی آن ها، انگیزه ما  را تقویت می کند و موجب ماندگاری این ورزش می شود.
مهدی حاجی بابایی پیش کسوت ورزش و مسئول کانون بین المللی هواداران ورزش های زورخانه در کرمان گفت: ورزشکاران آذربایجانی نشان دادند علاوه بر آمادگی جسمانی بالا، نه تنها ورزش زورخانه را به خوبی یاد گرفته اند بلکه با چشمه ها و ریزه کاری های آن نیز آشنایی دارند.
حاج بابایی تاکید کرد: ورزشکاران آذربایجانی، ورزشکاران کاملی هستند چرا که هم مهارت های تیمی و هم حداقل یک هنر فردی(میل گیری سنگین، کباده کشی، میل بازی، چرخ) و کشتی پهلوانی را به خوبی می دانند و به اصطلاح جامعه ورزش زورخانه، ورزشکار آذربایجانی «ورزشکار سر و ته مهر» است.

وی افزود: حضور آن ها در زورخانه های مختلف شهر کرمان، شادابی و طراوت خاصی ایجاد کرده است.

ورزشکاران جمهوری آذربایجان ادامه برنامه های تدارکاتی خود را با حضور در زورخانه های یزد دنبال می کنند. آنها پیش از عزیمت به کرمان از دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) بازدید و با فعالیت های کمیته آشنا شده بودند.

 زورخانه های شهرهای مختلف کشورمان، خواهان برگزاری اردوهای مشترک با ورزشکاران خارجی از جمله عراق، افغانستان، تاجیکستان و بلاروس هستند. پیش از این نیز کرمان میزبان اردوی آمادگی ماتیو ماوانگی میان دار تیم ملی ورزش های زورخانه ای کنیا شده بود.

 
 

۲۷ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.