آغاز کلاس مربیگری پیشرفته فیلا در بلغارستان؛رسول خادم در روز دوم تدریس کرد

آغاز کلاس مربیگری پیشرفته فیلا در بلغارستان؛رسول خادم در روز دوم تدریس کرد
کلینیک پیشرفته مربی گری کشتی آزاد سال 2012 فیلا، با شرکت 100 مربی رسمی و غیر رسمی از سراسر جهان از جمله ایران صبح پنجشنبه با خوش آمد گویی رافائل مارتینتی رییس فیلا در مرکز آموزشی فیلا در صوفیه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی؛ رافائل مارتینتی رئیس فیلا در ابتدای این کلاس ضمن خوش آمد گویی به مربیان حاضر در دوره به کشورهایی که دارای مراکز آکادمیک مجهز برای تمرینات خود نیستند توصیه کرد از پایگاه ها و مراکز فیلا در قطر، سنگال و صوفیه استفاده کنند.
مارتینتی در بخشی از سخنرانی خود نیز خواستار ضرورت تعیین معیارهایی برای درجه بندی مربیان ملی کشورهای مختلف شده و تعیین درجه بندی مربیان بر اساس برنامه فیلا را مورد master degree  مورد تاکید قرار داد.
پس از وی نیز، وزیر ورزش بلغارستان و یوردانف رییس فدراسیون کشتی بلغارستان به حاضران در کلینیک خوش آمد، گفتند.
همچنین در این کلینیک به فیلا پیشنهاد شد که از سال آینده تعیین بهترین مربی در سطح قاره ها نیز انجام شود تا انگیزه بیشتری برای مربیان دیگرفراهم گردد که قرار شد این پیشنهاد در هیات رییسه فیلا مورد بررسی قرار گیرد.
در این دوره از کلینیک فیلا ، بیش از 60 مربی به طور رسمی، و حدود 40 نفر دیگر به طور غیر رسمی شرکت دارند که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
در ادامه برنامه روز اول ( پنجشنبه )در بخش تئوری هارولد تنومن رییس مرکز تحقیقات فیلا از آلمان به تدریس درس آنالیز مسابقات کشتی ازاد المپیک 2012 لندن و مقایسه آن با المپیک 2008 پکن را پرداخت.
میشل دوسون دبیر کل فیلا از فرانسه در ارتباط با برنامه مبارزه با دوپینگ فیلا گزارشی را ارایه کرد.
استفان قازاریان دبیر کمیته مربیان فیلا و در واقع مسوول برگزاری این کلینیک، در مورد برنامه ریزی تمرینی در یک دوره 4 ساله تا المپیک 2016 مطالبی را برای حاضران در کلاس ارایه کرد.
کلاس عملی روز نخست کلینیک به وسیله الکساندر لیپولد قهرمان سال 1994 جهان و دارنده 3 مدال دیگر نقره و برنز جهان از المان برگزار شد که در این بخش وی با ارایه تکنیک و ریزه کاری های خود کلاس را اداره کرد.
رسول خادم دارنده 3 مدال طلا و یک نقره جهان و یک طلا و یک برنز المپیک از ایران در روز دوم ( جمعه ) امر تدریس در کلاس عملی را به عهده داشت که گزارش کامل این تدریس در اخبار بعدی به اطلاع علاقمندان به کشتی می رسد.
نکته جالب دیگر اینکه یوری شاهمرادف سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد روسیه و یکی از مدرسان صاحب نام و قدیمی مربی گری فیلا به همراه بوایسا سایتی یف دارنده 5 مدال طلای جهان و 3 مدال طلای وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک از روسیه که قرار بود به عنوان مدرسان عملی در این کلینیک شرکت داشته باشند، غیبت دارند.
در روز نخست روی هم رفته، لیپولد در مورد برنامه ریزی و دوره بندی تمرین سالانه، تیلاگون از فرانسه در مورد برنامه master degree فیلا، دیزمن از آلمان در مورد مسئولیت مربیان در قبال سلامتی و بهداشت کشتی گیران و کایروف از بلغارستان نیز در مورد جنبه های مختلف آماده سازی ورزشکاران نخبه سخنرانی کردند.
در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

۲۷ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.