علی آبادی در جمع نواب رئیس بانوان فدراسیونهای ورزشی: ضریب مدال آوری بانوان در آسیا بیش از آقایان است

علی آبادی در جمع نواب رئیس بانوان فدراسیونهای ورزشی: ضریب مدال آوری بانوان در آسیا بیش از آقایان است
رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک گفت: امیدوار هستیم در آینده ای نه چندان دور به اندازه کافی فضای ایده آل برای ورزش بانوان ایجاد شود بطوریکه بانوان از امکانات ورزشی مستقل و برابر با آقایان برخوردار شوند.

مهندس محمد علی آبادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک کشورمان عصر روز گذشته در نشست مسئولین کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی با نواب رئیس بانوان فدراسیونهای ورزشی با اشاره به نگاه حمایتی مجموعه ورزش برای توسعه ورزش بانوان اظهار داشت: قبول داریم که حضور بانوان در مجامع و میادین ورزشی به دلیل برخی شرایط فرهنگی، اجتماعی، مدیریتی و یکسری کمبودها به شکل دلخواه و مطلوب صورت نمی گیرد. اما مطمئنا با الگو قرار دادن مدیریت مستقل بانوان در آموزش و و پرورش از مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی بصورتی که بخش ستادی مشترک و در اجرا مستقل عمل شود می توان به نتایج خوبی دست یافت.
مهندس علی آبادی در ادامه سخنان خود به کمبود فضاهای ورزشی ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: با کمبودها و نگاههای پیشین کاری نداریم. فقط این نکته را اعلام می کنم که نگاه مدیران فعلی سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک به ورزش بانوان نگاهی کاملا حمایتی است که در همین خصوص امیدوار هستیم در آینده ای نه چندان دور در ورزش کشور به اندازه کافی فضای ایده آل برای ورزش بانوان ایجاد کنیم به نحویکه بانوان از امکانات ورزشی مستقل و برابر با آقایان برخوردار شوند.
وی همچنین افزود:ارزیابی ها نشان می دهد که در آسیا رقیب های کمتری در بخش بانوان وجود دارد و ضریب احتمال مدال آوری بانوان بیش از احتمال مدال آوری آقایان می باشد. برخی محدودیت های اعراب و فقر ونداشتن پشتوانه مالی برخی دیگر از کشورها باعث شده فضا طوری باشد که با سرمایه گذاری و حمایتی شایسته بتوانیم به مدال آوری و نتیجه گیری ورزش بانوان در قاره دست یابیم. به همین واسطه و با حمایت های صورت گرفته شانس موفقیت بانوان کشورمان در میادین آسیایی زیاد است و روز به روز نیز بیشتر خواهد شد.
مهندس علی آبادی در ادامه اظهار داشت: در چند سال اخیر یک کار اجرایی و مطالعاتی بسیار قوی آغاز شده تا بتوانیم کمبود فضاهای ورزشی کشور را جبران نماییم که این طرح شامل چند محور اساسی است که مهمترین آن توسعه زیر ساختهاست. در این رابطه در 1060 شهر در حال ساخت فضاهای ورزشی هستیم که ساخت 3000 پایگاه ورزشی به اتمام رسیده و 3500 پایگاه ورزشی دیگر در دست ساخت می باشد، محور دوم این طرح توسعه منابع مالی بوده که حدود 2/5 تا 2/8 توانسته ایم بودجه ورزشی را افزایش دهیم.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه بیان کرد: در روزهای اول کار و سالهای آغازین فعالیت خیلی ها ایراد گرفتند که چرا این همه فضا می سازید اما امروز همگان به این باور رسیده اند که توسعه ورزش در گرو توسعه زیر ساخت ها و امکانات است.
وی در ادامه به توسعه منابع انسانی، توسعه فرهنگ ملی و مذهبی و توسعه ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: حال با رفع خلایی که در بعد مجموعه های ورزشی احسساس می شد باید روی توسعه دیگر منابع تلاش کنیم و با پرورش نیروهای تحصیلکرده و کارآمد باقی کمبودها را نیز جبران نماییم.
مهندس علی آبادی به بازیهای آسیایی گوانگجو اشاره کرد و گفت:پیش بینی ما بر این است که کاروان ورزشی کشورمان در این بازیها به حدود 500 نفر برسد که مطمئنا 30% آن را بانوان تشکیل می دهند . باید ضمن اینکه به سوی 50 درصدی کردن این سهم گام برمی داریم زمینه درخشش بانوان ورزشکار را برای حضوری پرقدرت در این دوره از بازیها مهیا کنیم.
وی در خاتمه بیان کرد: فدراسیون ها موظف به اختصاص 30% منابع مالی بانوان و رفع محدودیت از حضور بانوان در رویدادهای بین المللی هستند. در این زمینه سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک نیز از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

۶ فروردین ۱۳۸۸ ۱۳:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.