سرمربی تیم ملی تکواندو:با اندیشه قهرمانی روی شیاپجانک می رویم

سرمربی تیم ملی تکواندو:با اندیشه قهرمانی روی شیاپجانک می رویم
فریبرز عسگری گفت : با انجام تمرینات فشرده ، دقیق تلاش و کسب مقام قهرمانی راهی جام جهانی تکواندو آروبا خواهیم شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو  با بیان این مطلب افزود:به منظور حضور در شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی تکواندو که آذرماه سال جاری به میزبانی کشور "آروبا" واقع در آمریکایی جنوبی و در شهر "سانتا کروز" برگزار می شود، آخرین مراحل اردوهای آماده سازی تیم ملی کشورمان از اواخر شهریور ماه در خانه تکواندو با حضور برترین هوگوپوشان سطح کشور در حال برگزاری است که خوشبختانه با برنامه ریزی دقیق و فشرده و همچنین استفاده صحیح از فرصت باقی مانده، تکواندو کاران ملی پوش کشورمان با بالاترین سطح آمادگی  از لحاظ فیزیکی و روحی در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: طبق اعلام فدراسیون جهانی تکواندو این دوره از رقابتهای جام جهانی تنها در وزن (  68 تا 80- ) کیلوگرم، برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با اقدامات و حمایت های مسئولان فدراسیون، هم اکنون ملی پوشان کشورمان از انگیزه بالای برای حضور در این مسابقات برخوردارند و برای کسب مقام و مدال و همچنین درخشش بر سکوی های برتر جهان، با بالاترین توان به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

عسگری در خصوص تغییرات صورت گرفته از سوی فدراسیون جهانی تکواندو در نحوه برگزاری مسابقات جام جهانی اظهار داشت: بنا بر تصمیم مسئولان فدراسیون جهانی (WTF) ، برای نخستین بار در مسابقات جام جهانی هوگوپوشان تیم های شرکت کننده با سیستمی جدید به مصاف رقیبان خود خواهند رفت که براساس این مقررات،  تکواندوکاران هر تیم در دو راند 5 دقیقه ای با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت که در 5 دقیقه اول پنج هوگوپوش با حریفان مقابل خود به مدت یک دقیقه به مبارزه خواهد پرداخت.

وی افزود: بعد از  آن  و طی زمان یک دقیقه استراحت در نظر گرفته شده، در راند دوم تکواندوکاران با صلاحدید کادر فنی تیم به مصاف نفر به نفر حریفان  خود می روند، در این زمان سرمربی تیم با استفاده از  پرچم می تواند ورزشکار خود را تعویض کند و تکواندو کاری جدید مبارزه را ادامه خواهد داد که البته این امر منوط به این مسئله خواهد بود که هر ورزشکار حداقل سه بار اجرای تکنیک  داشته باشد.

عسگری درباره نحوه امتیازدهی به تیم های شرکت کننده در مسابقات طبق قوانین جدید (WTF) اظهار داشت : در این نحوه برگزاری مسابقات به منظور معرفی تیم برتر، سقف امتیاز در نظر گرفته شده است که براین اساس هر تیمی که زودتر به امتیاز 50 دست یابد پیروز میدان خواهد شد و هر تیمی که 30 امتیاز فاصله نسبت به تیم های برتر داشته باشد به  عنوان برنده معرفی دیدار معرفی خواهد شد.

وی درباره فواید برگزاری مسابقات جام جهانی به این روش یادآور شد: برگزاری مسابقات با این روند  باعث افزایش جذابیت دیدارها خواهد شد و به طور حتم با اجرای این مقررات باید شاهد مسابقات جذاب و پر هیجان تری نسبت به دوره های گذشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان درباره تاثیرات این روند در اجرای مسابقات تاکید کرد: به منظور کسب نتایج بهتر در روند اجرای مسابقات، فدراسیون جهانی تکواندو در سال های گذشته به دنبال راهکاری جدید برای جذابتر شدن و کسب نتایج مد نظر خود و تیم های شرکت کننده بوده که به طور حتم این تغییرات می توانند به اجرای  مبارزات با چشمگیر از سوی هوگوپوشان کمک کند، البته در حال حاضر تنها  مشکل اجرای این طرح نداشتن حق اعتراض به نحوی داوری است .

عسگری در خصوص سطح برگزاری رقابتهای جام جهانی تکواندو گفت : حضور 16 تیم برتر و قدرتمند تکواندو جهان از جمله؛ ( کره جنوبی، ترکیه، مکزیک، چین و اردن)  در این مسابقات به  طور حتم در کیفیت مبارزات  موثر خواهد بود، با توجه به اینکه نتایج به دست آمده در این رقابتها در رنکینگ هوگوپوشان شرکت کننده موثر است، ملی پوشان کشورمان باید  با تمام قدرت به مصاف رقیبان خود بروند.

وی درباره برنامه ریزی صورت گرفته برای ادامه  تمرینات تا فاصله زمانی باقی مانده برای اعزام به آروبا بیان کرد: آخرین مرحله اردوی آماده سازی تکواندو کاران کشورمان روز سه شنبه 23 آبان ماه به پایان می رسد وبا توجه به اختلاف زمانی 12 ساعته بین تهران و "سانتاکروز" و همچنین شرایط آب و هوایی کشور میزبان، مسئولان فدراسیون در نظر گرفتند که برای هماهنگی با این گونه مسائل، ملی پوشان چند روز زودتر در مقر برگزاری مسابقات مستقر شوند.

گفتنی است : مسابقات جام جهانی تکواندو از روز جمعه سوم آذرماه به مدت 3 روز در "سانتاکروز" برگزار خواهد شد که (یوسف کرمی، علیرضا نصر آزادی، کوروش رجلی، بهزاد ایلخانی، مهران عسگری، وحید عیسی بیگلو، روح الله طالبی، مسعودحجی زواره، فرزاد عبدالهی و جلال خدامی) به عنوان ملی پوش و فریبرز عسگری به عنوان سرمربی ، مهدی بی باک به عنوان مربی وعلی محمد بسحاق به عنوان مربی بدنساز ترکیب تیم ملی کشورمان را برای حضور در این رقابتها تشکیل می دهند.

همچنین سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون ،غلامحسن ذوالقدر به عنوان سرپرست تیم و شهرام اربابی، داور بین المللی کشورمان در این مسابقات نیز حضور خواهند داشت.
۲۲ آبان ۱۳۹۱ ۱۳:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.