نشست روسای فدراسیون ووشو ایران و عراق در جهت توسعه این رشته در منطقه غرب آسیا

نشست روسای فدراسیون ووشو ایران و عراق در جهت توسعه این رشته در منطقه غرب آسیا
بعد از اتمام اردوی مشترک 2 هفته ای تیم ملی عراق با تیم منتخب زنجان، رئیس فدراسیون ووشو عراق با دکتر علی نژاد جلسه ای را در راستای توافقات طرفین مبنی بر برگزاری اردوهای آموزشی و توسعه و گسترش این رشته در سطح منطقه و مخصوصا کشور عراق برپا کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون ووشو، "حسین عود درویش" رئیس فدراسیون ووشو عراق طی نشستی  با رئیس فدراسیون ووشو ایران و غرب آسیا مسائل مهمی حول دو محور اصلی از جمله ایجاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون ووشو ایران با عراق در زمینه توسعه این رشته و تبادل تجربیات بر اساس توافق طرفین و از همه مهمتر برگزاری دوره های آموزشی و اعزام کارشناسان ایرانی برای استفاده از تجریبات آنها در ووشو عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محور دوم این رایزنی ها در خصوص فعال سازی و توسعه ووشو در کشورهای غرب آسیا مورد تاکید قرار گرفت که دکتر علی نژاد جهت حمایت و گسترش ووشو در کشورهای غرب آسیا از طریق پیشنهاد و کمک در تشکیل فدراسیون ها در این کشورها به ویژه عربستان سعودی که اخیرا انجمن جدید ووشو در آن شکل گرفته است ابراز خرسندی کرد و از "حسین عود درویش" درخواست کرد تا از طریق مشارکت در مسابقات قهرمانی کشورهای عربی که در ماه میلادی جاری برگزار خواهد شد این پیغام را به عربستان سعودی برساند و همکاری های لازم را ارائه دهد تا هرچه سریعتر این کشور به فدراسیون غرب آسیا بپیوندد.

رئیس فدراسیون ووشو غرب آسیا در ادامه  نیز افزود: کشورهای بحرین، امارات، قطر، عمان و ... از جمله کشورهایی هستند که تاکنون به فدراسیون غرب آسیا نپیوسته اند و باید در عضویت این کشورها تلاش لازم صورت گیرد.

در ادامه رئیس فدراسیون ووشو عراق با تاکید بر حمایت های دکتر علی نژاد به عنوان رئیس کنفدراسیون ووشو منطقه غرب آسیا از منافع این کشورها گفت: قطعا با حماتهای شما ووشو در این منطقه روز به روز در حال توسعه و گسترش خواهد بود ضمن اینکه استفاده از اطلاعات فنی ووشو ایران به عنوان نایب قهرمان جهان و آسیا کمک خواهد کرد تا ما نیز در این رشته و در مسابقاتی که در پیش داریم نتیجه در خور توجه کسب کنیم.

در پایان این نشست رئیس فدراسیون ووشو عراق از تمام بخش های آکادمی ووشو اعم از بخش های اداری، آموزشی خوابگاه و سالن ورزشی که با پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات مدرن برای بازیکنان، مربیان و داوران مجهز شده، بازدید کرد و ضمن خرسندی از وضعیت آکادمی گفت: این آکادمی در توسعه، گسترش و موفقیت های ورزشی نقش قابل توجهی خواهد داشت و موفقیت های ووشو در میادین بین المللی را به واسطه دلسوزی های مسئولین این فدراسیون دانست.

 

۲۰ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.