در مراسم تجلیل از ستارگان برتر ورزش آسیا؛ سوریان و سلیمی نشان ویژه دریافت کردند

در مراسم تجلیل از ستارگان برتر ورزش آسیا؛ سوریان و سلیمی نشان ویژه دریافت کردند
حمید سوریان و بهداد سلیمی بعنوان دو ستاره ایرانی ورزش آسیا مورد تجلیل قرار گرفته و نشان ویژه OCA را دریافت کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ مراسم تجلیل از ستارگان برتر ورزش آسیا شب گذشته با حضور شیخ احمد الفهد الصباح، مسئولین و مدیران شورا المپیک، برخی از روسای فدراسیونهای جهانی ، روسای اتحادیه کمیته های المپیک اروپا و اقیانوسیه، معاونین کمیته بین المللی المپیک، دادگاه حکمیت ورزش، مسئولین کمیته بین المللی مبارزه با دوپینگ و 25 عضو برتر  کمیته بین المللی المپیک(IOC MEMBER)، و همچنین وزرای ورزش و مسئولین کمیته های ملی المپیک کشورهای آسیایی در محل سالن اجتماعات هتل گالاکسی ماکائو برگزار شد که طی آن از 10 ورزشکار مرد و زن برتر آسیا که ضمن کسب مدال طلا به عناوین و رکوردهایی ویژه دست یافته بودند تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

بر اساس این گزارش، حمید سوریان به دلیل کسب 6 مدال طلای جهان و المپیک و همچنین افتخارآفرینی های پیاپی در مسابقات قاره ای و بین المللی رده جوانان و بزرگسالان و همچنین بهداد سلیمی نیز به دلیل کسب 3 مدال طلای پی در پی جهان و المپیک و چندین مدال آسیایی و رکوردشکنی در بین 10 ستاره آسیا جای گرفته بودند.

سوریان و سلیمی که به شدت مورد تشویق و توجه حاضرین در این مراسم قرار گرفته بودند راس ساعت 22 به وقت محلی به روس صحنه دعوت شدند تا نشان ویژه شورای المپیک آسیا و تقدیرنامه خود را از  شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا و کمیته های ملی المیپیک جهان و همچنین سباستین کو رئیس ستاد برگزاری بازیهای المپیک لندن 2012 دریافت کنند.

برای تجلیل از دو ورزشکار با اخلاق و اسطوره ای کشورمان توماس باخ نایب رئیس کمیته بین المللی المپیک و رئیس کمیته ملی المپیک آلمان نیز به روی صحنه دعوت شد.

احترام  دو ورزشکار کشورمان به میهمانان حاضر در سالن هنگامی که به روی صحنه دعوت شدند از نکات دیدنی و خاص مراسم بود که به شدت مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

گرفتن عکس یادگاری با قهرمانان و ستارگان ایرانی این مراسم بخصوص از سوی کشورهای مسلمان نیز از دیگر نکات جالب این مراسم بود.

گفتنی است، به جز مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک، بهرام افشارزاده دبیر کل و مهدی قدمی نایب رئیس کمیته که پیش از این برای حضور در مجمع به ماکائو آمده بودند، دکتر عباسی وزیر ورزش و جعفری ملک معاون بین الملل وزارت ورزش نیز در این مراسم حضور بهم رساندند.

لازم به ذکر است، دو قهرمان کشورمان بهمراه مسئولین حاضر در ماکائو امشب این شور را ترک و ساعت 10 صبح شنبه وارد فرودگاه امام خمینی (ره) خواهند شد.

۱۹ آبان ۱۳۹۱ ۰۹:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.