در حاشیه نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا؛علی آبادی در دیدار با اسپینوز :از المپیکی شدن کاراته حمایت می کنیم

در حاشیه نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا؛علی آبادی در دیدار با اسپینوز :از المپیکی شدن کاراته حمایت می کنیم
روز گذشته در حاشیه نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا طی دیداری که بین رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان و رئیس فدراسیون جهانی کاراته صورت گرفت ،علی آبادی حمایت خود را از ورود کاراته به بازیهای المپیک اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در حاشیه  شصت و دومین نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا که روز گذشته در ماکائو برگزار شد محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و نائب رئیس شورای المپیک آسیا و آنتونیو اسپینوز رئیس فدراسیون جهانی کاراته  با یکدیگر دیدار وگفتگو کردند.
در این دیدار رئیس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به این موضوع که کاراته ایران یکی از قدرتهای قاره ای و جهانی محسوب می شود اظهار داشت:  این رشته رزمی یکی از پرطرفدار ترین رشته های ورزشی ایران بوده بطوریکه که کاراته ایران را تبدیل به یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان کرده است  و از طرفی حضور مربیان ایرانی در کشورهای مختلف آسیا و جهان بیانگر توان و دانش فنی آنهاست که در نوع خود نقش بسیاری در ارتقا کاراته دیگر کشورها خواهند داشت و بالطبع انتظار داریم مسئولان فدراسیون جهانی نیز توجه ویژه ای به فدراسیون کاراته ایران داشته باشند.
علی آبادی ادامه داد:رشد کاراته در سطح جهان مطلوب بوده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و ایران این آمادگی را دارد برای رشد کاراته در میان کشورهای دیگر با اعزام مربیان با دانشی که دارد نقش بسزایی ایفا کند.

سپس آنتونیو اسپینوز رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی کاراته ابراز داشت:ایران کاراته بسیاری خوبی در جهان دارد و فدراسیون آن نیز ارتباط خوبی با     WKFدارد و خودم یکبار در سال 2001 به کشورتان سفر کرده و میهمان نوازی ایرانیها را فراموش نمی کنم و امیدوارم این فرصت بار دیگر فراهم شود.

اسپینوز تصریح کرد:فدراسیون جهانی در این مدت اقدامات متعدد را برای المپیکی شدن کاراته انجام داد که تغییرات داوری و برگزاری رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان در 6 کشور در همین راستا بوده است و از آنجاییکه این رشته رزمی یکی از کاندیداهای ورود به بازیهای المپیک می باشد انتظار داریم تا رئیس کمیته ملی المپیک ایران که نائب رئیس شورای المپیک نیز هست و همچنین ایران نیز از جایگاه ویژه ای در کاراته جهان برخوردار می باشد  حمایت همه جانبه و ویژه ای در این زمینه داشته باشد.

وی ادامه داد:کاراته طرفداران بسیاری در جهان دارد و مسابقات آن در سطوح مختلفی برگزار و جمعیت بسیاری از ورزش کاران جهان را به خود اختصاص داده است و امید واریم ورود آن به المپیک با حمایتهای تمامی اعضای آن و روسای کمیته های المپیک تحقق یابد.
علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و نائب رئیس شورای المپیک آسیا در خصوصو ورود کاراته به بازیهای المپیک گفته است:همان طور که گفتم کاراته یکی از پرطرفدارترین رشته های رزمی ایران است و مدالهای متعدد آسیایی و جهانی برای کشور بدست می آورد و مطمئن باشید حمایت همه جانبه خود را از ورود این رشته به بازیهای المپیک خواهیم داشته و حتی در صورت لزوم طی نامه ای از دیگر روسای کمیته کشورهای قاره خواهیم خواست تا از ورود کاراته به بازیهای المپیک حمایت همه جانبه ای داشته باشند.
در این دیدار بهرام افشار زاده دبیر کل  و  همچنین محمد رضا رشید نیا، سرمربی ایرانی  تیم ملی کاراته ماکائو که نزدیک به 10 سال است در کاراته این کشور حضور داشته و عملکرد مثبتی از خود به جای گذاشته است حضور داشته اند.

۱۸ آبان ۱۳۹۱ ۱۲:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.