برای نخستین بار در تاریخ تنیس روی میز ایران؛نوشاد عالمیان بر جایگاه دوم امید های جهان ایستاد

برای نخستین بار در تاریخ تنیس روی میز ایران؛نوشاد عالمیان بر جایگاه دوم امید های جهان ایستاد
طبق اعلام سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز(ITTF) پس از قهرمانی عالمیان در رقابت های امید تور جهانی آلمان پدیده ایرانی بر جایگاه دوم امید های جهان ایستاد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تنیس روی میز ایران؛ رقابت های امید تورجهانی آلمان آوردگاه برترین های این رده سنی در دنیا بود تا با جمع آوری امتیازات لازم بتوانند حضور خود را در فینال تورهای جهانی قطعی کنند.

المپین تنیس روی میز ایران با 1750 امتیاز ذخیره امتیازی از مسابقات کویت و کره جنوبی و قرار داشتن در رده نهم رتبه بندی تورهای جهانی پای به رقابت های آلمان گذاشت . شش رقیب دیگر او در این رده بندی از عالمیان پیش تر بودند ولی آنها یکی پس از دیگری از گردونه رقابت ها حذف شدند تا راه برای قهرمانی نوشاد عالمیان و صعود به بالای جدول رده بندی تورهای جهانی هموار شود .

چن آن از چین تایپه ، سیمون گایوزی از فرانسه ، پاتریک فرانزیسکی از آلمان ، فنگ چن از سنگاپور ، کریستیان کارلسون از سوئد و یوتو موراماتسو از ژاپن شش بازیکنی هستند که قبل از برگزاری رقابت های آلمان در جدول رده بندی زیر 21 سال امیدهای جهان از نوشاد عالمیان جلوتر بودند ولی عالمیان با قهرمانی در آلمان صاحب 1680 امتیاز شد و جمع امتیازات خود را به عدد 3430 رساند .

بعد از احتساب امتیاز مسابقات آلمان ، چن آن از تایپه نفر اول این رده بندی باتوجه به حذف در مرحله یک هشتم نهایی و دریافت تنها 53 امتیاز همچنان با 4418 امتیاز در صدر جدول قرار دارد ، نوشاد عالمیان با 3430 امتیاز از رده نهم به رتبه دوم صعود کرده است . سیمون گایوزی از فرانسه که در رده دوم قرار داشت تنها موفق به کسب 53 امتیاز از مسابقات آلمان شد و با امتیاز 3241 به مکان سوم سقوط کرد . پاتریک فرانزیسکی از آلمان با 2981 امتیاز ، یونگ سیک جونگ از کره جنوبی با 2918 امتیاز ، فنگ چن از سنگاپور با 2833 امتیاز ، کریستیان کارلسون از سوئد با 2268 امتیاز ، یوتو موراماتسو و یودا جین هر دو از ژاپن بترتیب با 2205 و 2040 امتیاز مکان های چهارم تا نهم جدول رده بندی را در اختیار دارند .    

جدول بازیکنان راه یافته به فینال تورهای جهانی پس از مسابقات تورجهانی برمن آلمان منتشر شد و نام نوشاد عالمیان برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران اسلامی در جایگاه دوم امید های جهان درخشید.
نوشاد عالمیان تنها بازیکن ایرانی است که سال 2009 در فینال جوانان جهان حضور داشت و در سال 2012 که آخرین سال حضور وی در رده سنی امید است در فینال تورهای جهانی امید حضور خواهد داشت. جایزه وسوسه انگیز یک میلیون و شانزده هزار دلاری این مسابقات باعث شده رقابت سختی برای حضور در فینال تورهای جهانی در جریان باشد .

مسابقات فینال تورهای جهانی سال 2012 روزهای 16 الی 19 آذرماه در شهر هانگ ژویو چین برگزار می شود و 7 بازیکن برتر زیر 21 سال جهان بهمراه یک بازیکن از میزبان و 16 بازیکن برتر بزرگسالان در فینال تورهای جهانی شرکت می کنند .

فینال تورهای جهانی دارای رنکینگ جهانی و یک میلیون و شانزده هزار دلار جایزه نقدی است .
۱۶ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.