با حمایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک: اولین کتاب مرجع اطلاعات دوپینگ به چاپ رسید

با حمایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک: اولین کتاب مرجع اطلاعات دوپینگ به چاپ رسید
نخستین کتاب اطلاعات دوپینگ از سوی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به چاپ رسید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ؛ دکتر محمد رضا شریف مدیر مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و مولف این کتاب در خصوص گردآوری آن گفت: با توجه به اینکه در گذشته حوزه دوپینگ تا چند سال قبل فضای گسترده ای نداشت و داروها با نام های تجاری مختلفی وارد بازار می شد و همچنین با توجه به عدم آگاهی پزشکان در خصوص تجویز داروها از جهت دوپینگ، از چند سال قبل تصمیم گرفتم اطلاعات لازم برای تهیه این کتاب مرجع را جمع آوری کنم .
وی در خصوص محتویات این کتاب نیز گفت: کتاب مرجع دوپینگ به زبان انگلیسی  با عنوان فهرست کامل داروهای ممنوعه در ورزش(2012)در چهارصد و هفتاد صفحه و در 15 هزار عنوان دارویی، تجاری و ژنریک از بیش از 600 داروی دوپینگ در سراسر جهان تالیف شده است.
دکتر شریف در ادامه در خصوص استعلامات انجام شده و تایید این کتاب افزود: در تالیف این کتاب به طور مداوم استعلامات لازم در خصوص داروهای ممنوعه و لیست ممنوعه آژانس جهانی مبارزه دوپینگ  انجام شده است و تاکنون  در اختیار کمیته بین المللی المپیک، شورای المپیک آسیا، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون های بین الملی ارسال گردیده است.
در پایان نیز دکتر محمدرضا شریف از ارسال این مرجع به دانشگاه های تربیت بدنی ، دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین دیگر تشکل های زیربط خبر داد.
گفتنی است که کتاب داروهای ممنوعه در ورزش به سفارش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در اختیار کمیته ملی المپیک جهت توزیع در میان تیم های  المپیکی 2012 قرار گرفت.
شایان ذکر است که تالیف و چاپ این کتاب پس از دوسال و چند ماه  در آوریل 2012 به چاپ رسید .



۸ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.