فوتبال مدارس ایران بر بام آسیا ایستاد/تایلند دوم و کره جنوبی سوم شد

فوتبال مدارس ایران بر بام آسیا ایستاد/تایلند دوم و کره جنوبی سوم شد
تیم فوتبال دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران در فینال مسابقات با 2 گل تایلند را شکست داد و به مقام قهرمانی مسابقات فوتبال مدارس آسیا رسید.

به گزارش عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از معاونت تربیت بدنی و سلامت ، دیدار فینال رقابتها فوتبال دانش آموزی آسیا بین دو تیم ایران و تایلند برگزار شد که در نهایت نماینده دانش آموزی کشورمان موفق شد با 2 گل از سد تایلند قدرتمند عبور کرده و به مقام قهرمانی دست یابد.
نماینده تیم فوتبال مدارس جمهوری اسلامی ایران در نیمه نخست موفق شد با زدن یک گل به رختکن برود و در نیمه دوم هم این کار را تکرار کرد و با به ثمر رساندن دومین گل راه قهرمانی را هموار کرد.
ذکر این نکته که تیم فوتبال مدارس تایلند مدافع عنوان قهرمانی دوره گذشته این رقابتها بود و با وجود تاکتیک تیمی خوب بازهم نتوانست دربرابر دانش آموزان ایرانی حرفی برای گفتن داشته باشد. همچنین تیم کره جنوبی موفق شد با شکست دادن چین به مقام سومی این رقابتها دست یابد.
در طول برگزاری مسابقات فوتبال مدارس آسیا که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد چهره مطرح ورزش کشور از نزدیک این مسابقات را رصد کردند.
از جمله چهره های ورزشی سرشناس که در فینال نیز حضور داشتند می توان به محمدمهدی نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال، غلامرضا بهروان سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال کشور، پرویز مظلومی سرمربی اسبق تیم استقلال، حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال، بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و ... اشاره کرد.
گفتنی است، دیدار فینال چهلمین دوره مسابقات فوتبال مدارس آسیا بین ایران و تایلند به صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش تلویزیونی شد.
 
پیام تبریک وزیر آموزش و پرورش به مناسبت کسب قهرمانی تیم فوتبال دانش آموزی در مسابقات آسیا- تهران
بسم الله الرحمن الرحیم
    فرزندان عزیز و گرانقدر میهن اسلامی ، کسب عنوان نخست در چهلمین دوره مسابقات فوتبال دانش آموزی آسیا که توسط شما عزیزان و سفیران صلح و دوستی در سایه وحدت ، تلاش و همدلی بدست آمده را تبریک عرض می نمایم .
از تمام دست اندرکاران که مایه غرور و شادمانی ملت عزیز گردیدند تشکر نموده و از آن ارزشمندتر تقدیم جام قهرمانی به خانواده های داغدار حادثه دیدگان سانحه اخیر بوده که این حرکت فرهنگی مایه مباهات و بالندگی اینجانب گردید و امیدوارم تسکینی باشد بر دل خانواده های داغدار . از خداوند متعال سربلندی شما را در عرصه های علم ، اخلاق و ورزش مسئلت می نمایم .
                                                                                                                                      حاجی بابایی
                                                                                                                                  وزیر آموزش و پرورش
              

۶ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.