اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک؛اهدا مدال پیر دو کوبرتن به "شیاجینگ" شهردار پکن

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیمک ؛در هفته گذشته اخبارمهمی در کمیته های ملی المپیک کشورهای مختلف بوجود آمد که به اطلاع علاقه مندان می رسد.

 ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک مدیریت مذاکرات هیئت اجرائی ، EB  ، را که در تاریخ سیزدهم اوت در برلن (آلمان) برگزار خواهد شد بر عهده خواهد داشت. هیئت اجرائی روز بعد با شورای انجمن بین المللی فدراسیون های دو و میدانی ، IAAF ، تشکیل جلسه خواهد داد.
• "یو زایلینگ" در مراسمی که اواخر ماه ژوئیه در کینگدائو (چین) ، شهر میزبان مسابقات قهرمانی قایقرانی بادبانی برای بازی های پکن ، برگزار شد مدال پیر دو کوبرتن را به "شیاجینگ" شهردار این شهر و رئیس کمیته قایقرانی بادبانی کمیته برگزاری بازی های پکن ارائه داد . "یونگ زایکینگ" از جانب ریاست کمیته بین المللی المپیک نطقی ایراد کرد . دولت شهر کینگدائو ، کمیته قایقرانی بادبانی ، شهروندان و داوطلبین را به خاطر تشریک مساعی در توفیق "بواقع استثنایی" بازی های پکن مورد تحسین قرار داد.
• کمیته بین المللی المپیک از طریق کمیسیون برای فرهنگ و آموزش المپیک و با برخورداری از همکاری کمیته ملی المپیک فیجی اخیرا همایش قاره ای را پیرامون برنامه آموزش ارزش های المپیک ،OVEP ، در سووا پایتخت این کشور برگزار کرد. در حدود 30 نماینده از سیزده کمیته ملی المپیک مستقر در اقیانوسیه در خصوص OVEP و کتابچه راهنمای "آموزش ارزش های المپیک " و بهترین راه برای استفاده از آن اطلاعاتی کسب کردند.مسئله دیگری که گفتگوی ثمربخشی به دنبال داشت مشکلات نسل جوانی که در کشورهای جزیره ای "بدون مرز" زندگی می کنند و چگونگی همکاری نسبت به آموزش آنان و تسهیم معلومات بود.
• فدراسیون های بین المللی ورزشی
• فدراسیون بین المللی وزنه برداری ، IWF ، "سیستم نتایج زنده " جدید را برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جوانان جهان دربخارست (رومانی) مورد استفاده قرار داده است . این سرویس در پایگاه وب : www.iwf.net فقط برای رویدادهایی که با سیستم فن آوری و اطلاعات IWF برگزار شده اند در دسترس خواهد بود.
• فدراسیون بین المللی شنا ، فینا ، در تاریخ دوم اوت اعلام کرد که "هیرو نوشین فوروهاشی" نائب رئیس فینا در جریان مسابقات قهرمانی جهان در رم (ایتالیا) دار فانی را وداع گفت. متوفی متولد سال 1928 که در فینا به "فورو سان" و "ماهی پرنده از فوجی یاما" اشتهار داشت در دهه 1940 چندین رکورد جهانی بر جای گذاشت. وی پس از سابقه ورزشی خویش قبل از آن که رئیس کمیته ملی المپیک و فدراسیون شنای ژاپن شود در بازی های المپیک توکیو در سال 1964 مشارکت فعالانه داشت. وی در سال 1968 به هیئت رئیسه فینا ملحق شد. او اخیرا مورد احترام امپراطور ژاپن قرار گرفت.
افزون بر آن ، هیئت رئیسه فینا در اجلاس خود در هفته گذشته در رم فهرست نهائی کمیسیون ها و کمیته ها را برای دوره 2013-2009 مورد تصویب قرار داد.

کمیته های ملی المپیک
• کمیته ملی المپیک بلژیک به ما اطلاع داده است که "ریک وربروگ" قایقران رشته کانو در تاریخ نهم ژوئیه در سن 80 سالگی چشم از جهان فروبست."ریک وربروگ" در چهار دوره پی در پی از بازی های المپیک از سال 1952 تا 1964 شرکت کرد. او در رویداد یکهزار متر K2 در سال 1958 در پراگ (جمهوری چک) قهرمان جهان شد.
• در حدود 40 پاروزن از کلیه گروه های سنی در کشورشیلی روز المپیک را در جریان Laguna Rayonant در سانتا خوآنا جشن گرفتند. کمیته ملی المپیک شیلی مدال ها و دیپلم های کمیته بین المللی المپیک را بین برندگان در رده های مختلف توزیع کرد.
• کمیسیون ورزش برای همه کمیته ملی المپیک گوآتمالا در اواخر ماه ژوئیه با برخورداری از پشتیبانی کمیسیون ورزشکاران به فعالیت های سازمان یافته خود "ایجاد انگیزه برای نسل جوان کوآتمالا از طریق جنبش "برای بیش از 250 دانش آموز دبستان                                         La Escuela Republic de Turquia در مکزیک ادامه داد. این برنامه معرفی فلسفه المپیک ، سخنرانی انگیزشی با ورزشکاران تکواندو به دنبال آن حرکات نمایشی این ورزش همچنین توزیع توپ های بسکتبال ، فوتبال و والیبال را زیر پوشش داشت . هدف اصلی از این فعالیت های سازمان یافته ایجاد انگیزه برای نسل جوان به پرداختن به فعالیت های جسمانی و معرفی ارزش های ورزش به آنان می باشد.
• کمیته ملی المپیک پرو بمنظور ارتقای سطح کیفی قانون گذاری ورزش های ملی و ارائه هر چه بیشتر دیدگاه سرمایه گذاری و مدیریت ورزشی همگام با کنگره پرو همایش بین المللی را پیرامون بازاریابی ورزشی در اوائل ماه ژوئیه برگزار کرد. چندین نماینده تجاری و متخصصین بین المللی نظیر "آلجاندرو بلانکو براوو" و "خورخه باس " به ترتیب رؤسای کمیته های ملی المپیک اسپانیا و شیلی ، که برنامه توسعه ورزشکار المپیک را ارائه دادند در این همایش حضور داشتند. افزون بر آن ، بعنوان بخشی از برنامه جهانی همبستگی المپیک پیرامون ورزش و محیط زیست ، کمیته ملی المپیک پرو تصمیم گرفت تا چهار سمینار پیرامون این موضوع برگزار نماید. اولین سمینار در پایان ماه ژوئیه در تاکنا برگزار شد و در آن نمایندگان مقامات محلی ، مؤسسات ورزشی و دانشگاهی و شهروندان از کلیه اقشار برای کسب اطلاعات و تبادل آرا پیرامون مسئله حفظ سیاره زمین و مخاطراتی که آن را تهدید می کند شرکت کردند.
• 
کمیته های برگزاری برای بازی های المپیک
لندن 2012
• کمیته برگزاری برای بازی های المپیک 2012 در لندن ، لوکوگ ، به تازگی "یان جانسون" را بعنوان مدیر امنیت منصوب نموده است. او مسئولیت امنیت در کلیه محل های برگزاری مسابقات المپیک را در جریان بازی ها برعهده خواهد داشت. "یان جانسون" دارای سابقه چهل و چهار ساله ای در خدمات پلیس بوده و در حال حاضر رئیس شهربانی انگلستان می باشد.

۲۵ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۳:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.