سی وسومین دوره استعدادیابی امیدهای المپیک وزنه برداری آغاز شد ؛ آموزش 50 وزنه بردار نونهال و نوجوان از سراسر کشور

سی وسومین دوره استعدادیابی امیدهای المپیک وزنه برداری آغاز شد ؛ آموزش 50 وزنه بردار نونهال و نوجوان از سراسر کشور
50 نونهال و نوجوان مستعد وزنه برداری در طرح تربیت امیدهای المپیک 2012 و 2016 شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک؛ این وزنه برداران مستعد ‪ 10 تا ‪ ۱۴‬ساله از استانهای خراسان شمالی، کرمانشاه، قزوین، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران و تهران در این طرح شرکت کردند.
در این طرح که از سوی فدراسیون وزنه برداری و با همکاری آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می شود وزنه برداران مستعد 9 استان از صبح روز شنبه زیر نظر دکتر مصطفی حکمت پور، داوود ملکی، دکتر قریشی و دکتر غزالیان با تاریخچه المپیک، اصول صحیح تمرین و انجام حرکات یکضرب و دوضرب آشنا میشوند.
گفتنی است در این طرح از هراستان دو مربی وزنه بردار نیز در کلاسهای آموزشی شرکت کرده و با مباحثی چون فیزیولوژی ورزشی، آناتومی ، تغذیه ، آنالیز و حرکات یک ضرب و دوضرب و بیومکانیک آشنا می شوند.
انجام تست های سنجش و آمادگی جسمانی، معاینات پزشکی و تشکیل پرونده های بهداشتی از جمله برنامه های این دوره ویژه وزنه برداران نوجوان می باشد.
اخلاق و مبانی اسلامی، اهمیت تغذیه در عملکرد بدن، آناتومی عضلات، فنون تمرین، آب درمانی و ماساژ، اهمیت املاح و الکترولیت ها در عملکرد بدن، ایمنی در ورزش، فیزولوژی ورزش، تکنیک و روشهای تمرین، بهداشت در ورزش، اهمیت ویتامین ها در عملکرد بدن و روش تمرین از جمله مباحثی است که در این طرح آموزش داده می شود.
این دوره با هدف پرورش استعدادهای ورزشی، پشتوانه‌سازی و تربیت وزنه برداران نوجوان و نونهال کشور جهت حضوری موفق در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ ‬و ۲۰۱۶‬ طراحی شده است. 
 

 

۲۵ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۳:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.