شورای المپیک آسیا نام دومین ستاره ایرانی قاره آسیا را رسما اعلام کرد/تجلیل از بهداد سلیمی در ماکائو

شورای المپیک آسیا نام دومین ستاره ایرانی قاره آسیا را رسما اعلام کرد/تجلیل از بهداد سلیمی در ماکائو
شورای المپیک آسیا از بهداد سلیمی قهرمان نامی وزنه برداری کشورمان در حاشیه برگزاری مجمع عمومی این شورا تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت شورای المپیک آسیا؛ شورای المپیک آسیا در نظر دارد از 20 ستاره برتر ورزش قاره کهن (10 ورزشکار مرد و 10 ورزشکار زن) در حاشیه مجمع عمومی این شورا که اواسط آبان ماه در ماکائو برگزار می شود تجلیل بعمل آورد که در همین راستا پیش از این نام حمید سوریان دارنده شش مدال طلای جهان و المپیک کشتی فرنگی را اعلام کرده بود.
سایت شورای المپیک آسیا ظهر روز گذشته بهداد سلیمی، قویترین مرد جهان و دارنده مدال طلای بازی های المپیک 2012 لندن را بعنوان دیگر ستاره ایرانی قاره آسیا معرفی کرد تا وی بهمراه حمید سوریان عازم ماکائو گردد.
بر اساس این گزارش؛ بهداد سلیمی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان( پاریس 2011 ) با مهار وزنه 214 کیلوگرم در یکضرب رکورد جهان را شکست. وی همچنین با بالا بردن وزنه 208 کیلوگرم در یکضرب ، 247 در دوضرب و مجموع 455 کیلوگرم مدال طلای بازی های المپیک 2012 لندن را از آن خود کرد.
به نقل از سایت شورای المپیک آسیا؛ پیروزی این ورزشکار 168 کیلویی و 1.97 متری به عنوان قوی ترین مرد ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان از سوی کارشناسان زیادی از پیش تعیین شده بود.
بهداد سلیمی از سن 12 سالگی وزنه برداری حرفه ای را در شهر قائم شهر شروع کرد. وی همچنین از حمایت خانواده اش بی نصیب نبود.
بهداد سلیمی در لندن اظهار داشت: ما در تهران جلسات تمرینی فشرده ای داشتیم. 2 جلسه در روز، 6 جلسه در هفته و حتی گاهی 3 جلسه در روز تمرین می کردیم. از ساعت 6:30 صبح تمرین را شروع می کردیم. جلسه های بعدی نیز به ترتیب از ساعت 10 تا 12  صبح و سپس 4:30 تا 8 بعد از ظهر پیگیری می شد. ما جلسات تمرینی فوق العاده سختی داشتیم.
گفتنی است؛ بهداد سلیمی مدال طلای بازی های آسیایی 2010 گوانگژو را نیز در کارنامه خود دارد.

۲ آبان ۱۳۹۱ ۰۹:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.