تقدیر رئیس فدراسیون جهانی اسکی از فعالیتهای فدراسیون اسکی ایران

تقدیر رئیس فدراسیون جهانی اسکی از فعالیتهای فدراسیون اسکی ایران
کاسپر رئیس فدراسیون جهانی اسکی طی مصاحبه اختصاصی در حاشیه اجلاس خبرنگاران اسکی جهان در ایتالیا از فعالیتهای فدراسیون اسکی ایران تقدیر کرد و توسعه ورزش اسکی ایران را الگوی برای سایر کشور های در حال توسعه دانست .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛رئیس فدراسیون جهانی اسکی که به همراه دبیر کل این فدراسیون در اجلاس سالانه خبرنگاران بین المللی اسکی به منظور ارائه برنامه های حضور خبرنگاران و فعالیتهای رسانه ای در المپیک زمستانی سوچی 2014 حضور داشت با سایت فدراسیون اسکی مصاحبه اختصاصی انجام داد که مشروح آن بدین شرح است :

سالهاست که فعالیتهای اسکی در ایران را دنبال میکنم و روند رو به رشد آن مورد توجه شورای فیز قرار گرفته است . برگزاری مسابقات متعدد بین المللی و میزبانی مسابقات جام جهانی اسکی چمن از موارد مهم بررسی فعالیتها است که در ایران به خوبی دنبال می شود . وی با اشاره به حضور در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک زمستانی طی سالهای گذشته افزود : تعداد اسکی بازان ایرانی در رشته های مختلف با کد فیس افزایش یافته که نکته حائز اهمیت برای ارزیابی فدراسیون های عضو است .

کاسپر که عضویت کمیته بین المللی المپیک را داراست اضافه کرد : فدراسیون جهانی کشور های اروپائی و آمریکائی را متمایز از کشور های دیگر کرده که در این میان ایران از جمله کشور های اصلی و دارای رتبه بالا در توسعه اسکی در جهان است .  وی حمایت فدراسیون جهانی اسکی از برنامه های فدراسیون اسکی ایران را در اولویت فیز عنوان کرد و افزود : ما برای کشور هائی که تحول جدی در اشاعه اسکی و افزایش مخاطبان به خصوص کودکان دارند تسهیلات ویژه ای داریم که هر ساله با ارئه برنامه در کنگره فیز آن را در دستور کار قرار می دهیم . رئیس فدراسیون جهانی اسکی در پاسخ به این سوال که آیا اسکی بازانی همچون ایران می توانند در رده بندی میان 30 نفر جام جهانی آلپاین باشند گفت : این کار دشواری است ، ما هم میدانیم که اسکی در سیطره اروپائی ها و آمریکا ئی هاست و شاید رسیدن به این جایگاه بسیار سخت باشد چون ریشه اسکی در این کشور ها سالهاست که خودنمائی میکند ، اما سیاست فدراسیون جهانی اسکی تحقق این موضوع است که دامنه قهرمانی در میان کشور های مختلف جهان را گسترش دهد که در چند سال اخیر چندین کشور به جمع قهرمانان آمدند .

کاسپر از چاپ مجله اسکی در ایران تقدیر کرد و گفت : اشاعه فرهنگ  این رشته ورزشی مد نظر فدراسیون جهان اسکی است که مجله اسکی ایران نمونه ای است برای سایر کشور ها که فعالیت رو به رشد ایران در توسعه اسکی را به نمایش گذاشته است .

اجلاس سالانه خبرنگاران بین المللی اسکی انجمن نویسندگان ورزشی جهان طی 3 روز با حضور 66 نماینده از 116 کشور عضو فدراسیون جهانی  پیرامون برگزاری مسابقات المپیک زمستانی سوچی 2014 و قهرمانی جهان برای کسب  سهمیه اسکی بازان ، در وال دی فیم ایتالیا برگزار میگردد و پیام نظر به عنوان تنها نماینده آسیا عضو کمیسیون اسکی این انجمن در این اجلاس شرکت دارد .


۲۶ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.