محمد علیپور: 63 مدال در شش ماهه اول سالجاری کسب کردیم

محمد علیپور: 63 مدال در شش ماهه اول سالجاری کسب کردیم
رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی با تاکید بر اینکه 16 انجمن تحت پوشش این فدراسیون هستند، گفت: فدراسیون پرجمعیت انجمنهای ورزشی به عنوان بازوی وزارت ورزش و جوانان فعالیت می کند و در شش ماهه نخست سال 91، تعداد 63 مدال در رقابتهای گوناگون بین المللی به ارمغان آورده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون انجمن های ورزشی محمد علیپور افزود: برنامه های این فدراسیون طبق تقویم و با قدرت به پیش می رود که برگزاری مسابقات لیگ آقایان و بانوان – رقابتهای قهرمانی کشور، برپایی اردوهای آمادگی، اعزام به مسابقات معتبر برون مرزی و برگزاری کلاسهای آموزشی برای ارتقای سطح دانش مربیان و داوران از جمله این برنامه ها در ماههای آتی به شمار می آید.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه مقامات وزارت ورزش دید مثبتی به این فدراسیون دارند، زیرا ما بازوی توانمند این وزارتخانه هستیم و تلاش ما این است که در کنار عنایت ویژه به بسط و گسترش رشته های تحت پوشش، در کسب مدال در عرصه رقابتهای معتبر بین المللی نیز اهتمام کنیم.
علیپور با اشاره به کسب 63 مدال در شش ماهه نخست سال 91 گفت: تلاش بی وقفه مسئولان فدراسیون انجمنهای ورزشی و زحمات انجمنهای تحت پوشش در سالجاری به بار نشست و ما توانستیم در شش ماهه اول، 15 مدال طلا – 18 نقره و 30 برنز کسب کنیم. این مدالهای رنگارنگ توسط ورزشکاران افتخار آفرین در رشته های سپک تاکرا، بیس بال، فوتبال دستی و موی تای بدست آمد.
وی در ادامه اظهار داشت: کسب این مدالها و حضور درخشان ورزشکاران کشورمان در مسابقات معتبر بین المللی، به آسانی بدست نیامد و بدون شک ماحصل یک برنامه ریزی و تلاش همه جانبه بود.
علیپور درباره وضعیت بودجه فدراسیون انجمنهای ورزشی گفت: در حال رایزنی با مسئولان وزارت ورزش و جوانان هستیم تا در این زمینه دست ما را بگیرند. بهرحال سامان دادن 16 رشته ورزشی، کار آسانی نیست و خوشبختانه مدیران محترم این وزارتخانه به مشکلات و حجم گسترده فعالیتهای فدراسیون واقف هستند و امید می رود که بتوانیم در راستای پیشرفت رشته های تحت پوشش و حضور پربار در میدان برون مرزی، به اهداف خود برسیم.
وی در خصوص جدایی موقت انجمن موی تای و بازگشت مجدد به فدراسیون انجمنهای ورزشی گفت: فعالیت آزمایشی و یکساله این انجمن در ماه اردیبهشت 91 به اتمام رسید و به همین دلیل موی تای از ما جدا شد ولی در شهریورماه بطور رسمی و با نظر کارشناسی وزارت ورزش و جوانان مجددا به فدراسیون انجمنهای ورزشی ملحق شد.
البته ذکر این نکته مهم ضروری است که الحاق انجمنها به فدراسیون با نظر کارشناس وزارت ورزش صورت می گیرد و ما مجری آن هستیم.
رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی درباره علت لغو سفر تیمهای ملی دارت آقایان و بانوان کشورمان به استرالیا اظهار داشت: بودجه این سفر تامین شده بود تا ملی پوشان دارت بتوانند در رقابتهای آسیا – اقیانوسیه حضور یابند ولی متاسفانه سفارت این کشور در تهران  از دادن ویزا خود داری نمود. ما هم متعاقبا طی نامه ای رسمی به فدراسیون بین المللی دارت و مقامات ارشد این نهاد، شکایت خود را ارایه داده و پیشنهاد نمودیم رقابتهای این چنینی را در کشورهایی برگزار کنند که نگاه ورزشی به مسائل داشته باشند و برای دادن ویزا، چوب لای چرخ نگذارند.
وی در ادامه با تاکید بر نقش آموزش در پیشرفت ورزش گفت: یکی از اهداف ما عنایت ویژه به آموزش است و معتقدیم که به هر میزان که سطح دانش ورزشکاران و مربیان ما ارتقاء یابد و آنها مسلح به علم روز دنیا شوند، رشته های تحت پوشش فدراسیون نیز حرکت روبه جلو خواهند داشت. در این راستا، جذب مربیان مجرب خارجی و حضور آنان در کادر فنی تیمها نیز مد نظر ماست که اکنون چهار رشته ما از مدرسان خوب بین المللی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: در شش ماهه اول سالجاری، هرماه یک یا دو کلاس پیشرفته آموزشی برگزار کرده ایم که این حرکت در نوع خود کم سابقه است.
علیپور گفت: تاکنون در سالجاری 10 مورد اعزام به مسابقات مهم برون مرزی داشتیم، یکدوره مسابقات جام جهانی (موی تای) برگزار کردیم و رقابتهای مختلف لیگ و قهرمانی کشور نیز بطور منظم و مستمر و طبق تقویم برگزار شده است.
رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی، برگزاری مسابقات لیگ در رشته های مختلف را از دیگر برنامه های مهم دانست و گفت: طبعا ورزشکاران در رقابتهای لیگ شکوفا می شوند و اولویت کاری ما این است که تیمها در طول هفته درگیر این مسابقات شوند. استعدادهای درخشان در لیگ شناسایی می شوند و برگزاری این رقابتها را بر مسابقات قهرمانی کشور ارجح و مقدم می دانیم و بر استمرار لیگ اصرار می ورزیم.
وی در پایان ادامه داد: کسب 152 مدال طی دو سال گذشته در پرتو این برنامه ها و این اهداف حاصل شده و ما نگاه ویژه ای به انجمنهای فعال و مدال آور بخصوص رشته هایی که در عرصه آسیا و جهان مطرح هستند، داریم.
۲۵ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.