دردیدار نائب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج با افشارزاده عنوان شد؛راه اندازی آکادمی شطرنج ومیزبانی مسابقات آزاد 2011 جهانی در تهران

دردیدار نائب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج با افشارزاده عنوان شد؛راه اندازی آکادمی شطرنج ومیزبانی مسابقات آزاد 2011 جهانی در تهران
" نزار علی الحاج " نائب رئیس لیبیایی فدراسیون جهانی شطرنج که برای حضور در مسابقه مرتضی محجوب با 500 شطرنج باز به ایران آمده بود صبح امروز با حضور درکمیته ملی المپیک با بهرام افشار زاده دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این دیدار که ابراهیم مداحی رئیس فدراسیون شطرنج  و مرتضی محجوب نیز حضور داشتند نائب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان و ثبت این رکورد در عرصه جهانی از حمایتهای کمیته ملی المپیک در برگزاری این مسابقه تقدیر و تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد کمیته ملی المپیک ایران بتواند همچنان به حمایتهای خود در این زمینه برای رشد و تعالی این رشته در عرصه بین المللی به فدراسیون شطرنج کمک کند.
در ادامه بهرام افشار زاده با بیان این مطلب که برگزاری چنین مسابقه ای آنهم با ثبت یک رکورد جهانی در ورزش پتانسیل بالای ورزشکاران ایرانی را نشان می دهد اظهار داشت: کمیته ملی المپیک در همه حال از رشته هایی که فعال بوده و در جهت افتخار آفرینی حرکت می کنند حمایت کرده است.
دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: این آمادگی را داریم تا با هماهنگی های صورت گرفته نسبت به تاسیس آکادمی شطرنج و میزبانی بازیهای آزاد جهانی شطرنج برای سال 2011 اقدام کنیم و ایران می تواند مسئولیت مرکزیت شطرنج غرب آسیا در جهت بسط و توسعه این رشته پر طرفدار را  برعهده گرفته و در این راه فدراسیون جهانی نیز باید حمایتهای لازم را داشته باشد.
در پایان نائب رئیس فدراسیون جهانی از حمایتهای کمیته ملی المپیک از رشته شطرنج تقدیر و تشکر کرده و از سوی بهرام افشار زاده هدایایی به رسم یادبود به وی و مرتضی محجوب اهدا شد.
شایان ذکر است ؛مرتضی محجوب استاد بزرگ شطرنج  ایران طی یک رقابت 17 ساعته نفس گیر با 500 شطرنج باز وکسب حداکثر امتیاز لازم در رقابت "سیمولتانه" ضمن شکستن رکورد مسابقات همزمان شطرنج مجوز لازم برای ثبت نامش در کتاب گینس را به دست آورد.
محجوب در مجموع موفق به کسب 442 امتیاز از 500 بازی شد. این امتیاز از 397 پیروزی و 90 تساوی برای محجوب بدست آمد، ضمن اینکه وی نتیجه 13 بازی را هم به حریفان خود واگذار کرد.
بدین ترتیب استاد بزرگ شطرنج ایران در مجموع با 4/88 درصد امتیازات لازم رکورد مسابقات سیمولتانه را شکست و به نام خود ثبت کرد.

 

۲۴ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۳:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.