رئیس فدراسیون رزمی خبر داد:برگزاری مراسم افتتاحیه سومین دوره فستیوال هنرهای رزمی در کشتی

رئیس فدراسیون رزمی خبر داد:برگزاری مراسم افتتاحیه سومین دوره فستیوال هنرهای رزمی در کشتی
رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: سومین دوره از فستیوال هنر‌‌های رزمی به مدت 5 روز در جزیره کیش با حضور 57 کشور در یک کشتی به صورت نمادین افتتاح خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ محمد نوحی صبح امروز در نشست خبری در مورد برگزاری سومین دوره از فستیوال هنرهای رزمی در جزیره کیش اظهار داشت: سومین دوره فستیوال هنرهای رزمی در قسمت نمایش و مسابقات قرار است از 27 مهرماه به مدت 5 روز در جزیره کیش برگزار شود.

وی افزود: در 6 سال پیش که صحبت از برگزاری این فستیوال بود یکسری از دوستان اعلام کردند که این مسابقات قرار است تنها یک دوره برگزار شود و همه چیز در همین یک دوره به پایان می‌رسد، اما ما تلاش کردیم تا این مسابقات جهانی شود و امسال سومین دوره این رقابت‌ها در جزیره کیش برگزار خواهد شد و قرار است این فستیوال در 6 رشته رزمی برگزار ‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی در ادامه گفت: نایب رئیس شورای المپیک آسیا، رئیس کمیته و دبیر فدراسیون برخی از کشور‌ها در این فستیوال حضور داشته باشند. با هماهنگی‌هایی که انجام داده‌ایم این مسابقات با لوگوی یونسکو برگزار خواهد شد. در صحبت‌هایی که ما با روسای فدراسیون ها داشتیم نظرمان این بود که این مسابقات هر دو سال یک بار برگزار شود، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که هر سال این فستیوال برگزار شود. قرار است چهارمین دوره از این فستیوال به میزبانی ترکیه یا فنلاند برگزار شود. البته فدراسیون جهانی تصمیم گیرنده نهایی است و ما نیز تابع قانون هستیم. در پایان سومین دوره از این رقابت‌ها پرچم دوره بعدی را به کشور میزبان ارائه خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: در برگزاری مسابقات هنوز خیلی ضعف داریم و امیدواریم رسانه‌ها ما را در برطرف کردن این ضعف ها یاری دهند. بحث ملی در میان است و اگر در طول برگزاری مسابقات اشتباهاتی از جانب ما رخ داد دوستان رسانه‌ای که در آنجا حضور دارند به ما متذکر شوند تا این فستیوال به نحو احسن برگزار شود.  افتتاحیه سومین دوره فستیوال هنرهای رزمی به صورت نمادین در داخل کشتی در کیش برگزار خواهد شد و یک مؤسسه مالی اعتباری قرار است اسپانسر ما در این مسابقات باشد.

نوحی در ادامه در مورد حضور 57 کشور در سومین دوره از این مسابقات، گفت: همین که امسال قرار است نمایندگان 57 کشور به ایران سفر کنند برای ما خیلی مهم است. حدود هزار و 150 ورزشکار از کشورهای داخلی و خارجی در این مسابقات شرکت خواهند کرد. البته این آمار غیر از نفرات VIP و خبرنگاران و رؤسای هیئت‌ها است. برخی از کشورها با 4 ورزشکار و برخی دیگر با 18 ورزشکار برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌‌اند که البته تعداد نفرات برای ما حائز اهمیت نیست و مهم حضور نمایندگان کشورها است.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل تعویق برگزاری سومین دوره از این رقابت‌ها چه بود، اظهار داشت: پیش از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان برای برگزاری این مسابقات با علی سعیدلو رئیس وقت سازمان تربیت بدنی صحبت‌هایی را انجام داده بودیم و قرار بر این بود این فستیوال سال گذشته برگزار شود، اما پس از انتخاب محمد عباسی به عنوان وزیر ورزش قرار شد مسابقات در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شود که متأسفانه در زمان اعلام شده به دلیل تغییرات در کادر مدیریتی جزیزه کیش ناچار شدیم این زمان را به مهرماه موکول کنیم.

خوشبختانه رئیس منطقه آزاد و مسئولان ورزشی جزیزه کیش از ماه‌ها قبل برای برگزاری این رقابت‌ها با ما هماهنگی‌های بسیار خوبی داشتند و از همه آنها تشکر می‌کنم.

نوحی در مورد کمک وزارت ورزش در برگزاری این مسابقات اظهار داشت: وزارت ورزش انشاءالله به ما کمک خواهد کرد. البته قرار است با وعده‌هایی که وزیر ورزش و جوانان به ما داده در هزینه برگزاری این مسابقات به ما کمک شود. البته در کارهای اداری برای ورود کشورها به این مسابقات خیلی به ما کمک کردند.

وی در مورد بودجه دریافتی فدراسیون ورزش‌های رزمی، گفت: فدراسیون ما 120 متر است و روزانه 120 تا 180 نامه در دفتر دبیر فدراسیون ثبت می‌شود. 15 نفر از افراد کمیته و دبیر موظف هستند کارهای آنها را انجام دهند.

نوحی با بیان اینکه امسال بودجه فدراسیون ما 650 میلیون بود تصریح کرد: برای این موضوع با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک صحبت کردم و آنها نیز اعلام کردند که به خاطر اینکه از همان اول بودجه فدراسیون ما کم بوده قادر نیستند که یکباره بودجه ما را بیش از اندازه اضافه کنند. آنها هم راست می‌گویند و غیر از این چاره‌ای ندارند. حداقل ما باید 3 میلیارد در سال بودجه دریافت کنیم تا بتوانیم کارهایمان را به راحتی انجام دهیم، اما با مبالغی که دریافت می‌کنیم سعی می‌کنیم تا هیچگونه مشکلی به وجود نیاید.

وی در پایان اظهار داشت: چند سال پیش زمینی را در یکی از بهترین نقاط آزادی خریدیم و تقریبا کارهای ساخت و ساز آن در اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می‌رسد و امیدوارم سال آینده نشست خبری را در فدراسیون جدید برگزار کنیم.
۱۸ مهر ۱۳۹۱ ۱۳:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.