چین میزبان هجدهمین کنگره بین المللی حقوق ورزشی؛شکری:یکی از مهمترین موضوعات این کنگره پیش نویس نهایی «منشور بین المللی ورزش» است

چین میزبان هجدهمین کنگره بین المللی حقوق ورزشی؛شکری:یکی از مهمترین موضوعات این کنگره پیش نویس نهایی «منشور بین المللی ورزش» است
هجدهمین کنگره بین المللی حقوق ورزشی از امروز 9 الی 13 اکتبر 2012 18 مهر ماه در شهر پکن کشور چین در شرف برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در این کنگره اساتید بنام حقوق ورزشی از 48 کشور جهان حضور خواهند داشت. دکتر نادر شکری رئیس کمیسیون حقوقی کمیته ملی المپیک و مؤسس انجمن علمی حقوق ورزشی ایران به عنوان نماینده ایران با ارائه مقاله ای تحت عنوان «مسئولیت کیفری ورزشکاران» در این کنگره به سخنرانی خواهد پرداخت و همچنین برای پیش نویس منشور بین المللی ورزش که شروع تهیه آن از کنگره مسکو 2011 شروع شده است به صورت فعال در تهیه آن حضور داشته است، در این کنگره نهایی خواهد شد.
دکتر شکری که یکی از اعضاء هیئت مدیره انجمن جهانی حقوق ورزشی IASL نیز می باشد در ضمن این کنگره، در مجمع عمومی انجمن جهانی نیز شرکت خواهد کرد.
به گفته دکتر شکری یکی از مهمترین موضوعاتی که در این کنگره ارائه خواهد شد، پیش نویس نهایی «منشور بین المللی ورزش» است که در صورت تصویب نهایی این پیش نویس توسط انجمن جهانی حقوق ورزشی، به سازمان ملل جهت تصویب ارائه خواهد شد.
وی در این خصوص اذعان داشت : انجمن بین المللی حقوق ورزشی IASL از سال 1992 در آتن تأسیس شد و در طول سالیان متمادی فعالیت در جامعه جهانی دستاوردهای بسیار بزرگی برای ورزش به ارمغان آورده است. اینجانب در سال گذشته با شرکت در انتخابات مجمع عمومی انجمن جهانی که در سال 2011 در شهر مسکو برگزار شد توانستم کرسی هیئت رئیسه این انجمن را کسب نموده و بعنوان نماینده کشورمان در این عرصه حضور مستمر و مؤثری را داشته باشم.
شکری بیان داشت با انجام پیگیریهای مستمر در زمینه حقوق ورزشی، در سال جاری توانست به همراه تنی چند از اساتید بنام و تراز اول حقوق کشور و همچنین اساتید بزرگ تربیت بدنی از دانشگاه های مختلف برای اولین بار انجمن حقوق ورزشی را زیر نظر وزارت علوم تأسیس نماید.
وی در پایان افزود هدف من از پیگیری حقوق ورزشی در ایران و مجامع بین المللی، توسعه محیط حقوق ورزشی در کشورمان است تا از این طریق بتوانیم نه تنها رشته حقوق ورزشی را بعنوان یکی از شاخه های جدید در دانشگاه ها ایجاد نماییم بلکه با انجام مطالعات لازم در خصوص حقوق ورزشی، قوانین و مقررات مربوط به ورزش و تربیت بدنی تدوین و زمینه های لازم را جهت دفاع از حقوق ورزشکاران، مربیان، داوران و دست اندرکاران ورزشی در مجامع داخلی و بین المللی فراهم نماییم.

۱۸ مهر ۱۳۹۱ ۱۱:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.