تجلیل از انوشیروانی به نمایندگی از معلمان ورزش کشور در مراسم افتتاح طرح های ملی ورزشی آموزش و پرورش

تجلیل از انوشیروانی به نمایندگی از معلمان ورزش کشور در مراسم افتتاح طرح های ملی ورزشی آموزش و پرورش
معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که هیچ کشوری نمی تواند در ورزش موفق باشد، مگر آنکه به منبع عظیم و بی حد و حساب آموزش و پرورش متصل باشد که در حال حاضر تکیه گاه ورزش کشور، آموزش و پرورش است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، صبح دیروز مراسم افتتاحیه سه مجموعه آموزشی- ورزشی و طرح های ملی آموزش و پرورش در پایه های دوم تا ششم دبستان در مدرسه راهنمایی شهید کدخدایی منطقه11 تهران و با حضور دکتر محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، دکتر حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و مهندس کیومرث هاشمی معاون وزیر در امور تربیت بدنی و سلامت برگزار شد.

در این مراسم که همزمان یک استخر آموزشی نیز افتتاح گردید، معاون اول رئیس جمهور به تمجید از فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: اگر می خواهید امسال انوشیروانی ها در ورزش کشور پرورش یابند باید به ورزش در آموزش و پرورش توجه کرد و از ظرفیت های آن استفاده کرد.

وی افزود: هیچ کشوری بدون اتصال به آموزش و پرورش نمی تواند در حوزه ورزش موفق باشد. امروز خوشبختانه درهای ورزش روی آموزش و پرورش کشورمان باز شده است و آینده خوبی در انتظار ورزش کشورمان است و قطعاً آموزش و پرورش می تواند قهرمان پروری کند. آقای هاشمی معاون ورزشی آقای حاج بابایی به خوبی درک می کنند من چه می گویم چون از جنس ورزش هستند.

رحیمی با ابراز خوشحالی از دوران وزارت حاجی بابایی تصریح کرد: تمامی ورزش هایی که آموزش و پرورش برای آموزش آن به دانش آموز تاکید دارد، پایه ورزش های دیگر است که مادر تمامی آنها ورزش دو و میدانی است و اکثر مدال هایی که در مسابقات ورزشی اهدا می شود در دو و میدانی است و باید تدبیری روی این کار انجام شود.

به گفته معاون اول رئیس جمهور، برای اینکه یک کار سروسامان بگیرد یک مجموعه باید با هم خوب کار کنند و یک تکیه گاه داشته باشند که مادر تمام ورزش در کشور آموزش و پرورش است.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه پیش از دولت نهم بودجه آموزش و پرورش 4 هزار میلیارد تومان بوده است گفت: در دوره حاجی بابایی بودجه وزارت آموزش و پرورش به 8 هزار میلیارد تومان رسیده است و در حال حاضر نیز بودجه این وزارتخانه به 16 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: این در شرایطی است که کل بودجه کشور حدود 140هزار میلیارد تومان است و آموزش و پرورش به تنهایی و به حق بخشی از بودجه کشور را به خود اختصاص داده است که من فکر می کنم هنوز این بودجه کم است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مصوبات سفرهای استانی گفت: بیشتر مصوبات استانی مربوط به آموزش و پرورش است. همچنین باید تاکید ویژه ای روی ساخت استخر ویژه شهر تهران داشته باشیم تا جبران بی توجهی های گذشته باشد.

معاون اول رییس جمهور دبستان را ادبستان عنوان کرد و افزود: در دبستان که نام آن اگر ادبستان هم باشد خوب است تمام مسئولان کشوری ادب می شوند. هر دانش آموزی اگر در آموزش و پرورش قرآن را فرا نگرفته باشد در سن بالا نمی تواند این کار را به خوبی انجام دهد.

وی در پایان با بیان اینکه آرزو داشته روزی حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش شود اظهار داشت: خداوند استعدادی به حاجی بابایی داده است که وزیری با کفایت در آموزش و پرورش باشد و آمدن او به آموزش و پرورش لطف خداوند بود.

اما در این مراسم دکتر حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و تاکید کرد : در طول تاریخ آموزش و پرورش تهیه کتاب راهنمای ورزش بی سابقه بوده است و امروز معلمان ورزش با این کتاب می توانند آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند. با این برنامه ریزی اگر ورزش را در آموزش و پرورش نهادینه کنیم در تمامی رشته های ورزشی تحول بنیادین انجام می شود. ضمن اینکه ارتباطی که میان آموزش و پرورش به لطف زحمات آقای هاشمی ایجاد گرفته در طول تاریخ بی سابقه است.

حاجی بابایی با بیان اینکه در سه سال گذشته 23عنوان آسیایی و جهانی توسط دانش آموزان کسب شده است خاطرنشان کرد: کسب 23 عنوان ورزشی آسیایی و جهانی جایگاه ویژه ای برای آموزش و پرورش است اما چون این عناوین در سطح دانش آموزی است توجه لازم به آن نشده است. والا اینکه تیم فوتسال دانش آموزی ما در جهان با عبور تیم های قدرتمندی چون برزیل و هلند به قهرمانی می رسد رخداد عظیمی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه در زمانی آموزش و پرورش نتواست در حد توان خود ورزش دانش آموزی را توسعه دهد. اما امروز خوشبختانه اقدامات مثبتی در حوزه ورزش انجام شده است.

وی افزود: امروز دیگر نمی توان بدون برنامه ریزی ورزشی آموزش و پرورش در میادین بین المللی ورزشی و المپیک موفق بود. به همین دلیل است که در سند تحول بنیادین نیز اهمیت ویژه ای به ورزش داده شده است و با مساعدت رئیس جمهور معاونت تربیت بدنی و سلامت در این وزارتخانه تشکیل شد.

وزیر آموزش و پرورش به افزایش معلمان ورزش در دوران وزارتش اشاره کرد و گفت: اقدامات مثبتی در زیرساخت ورزش در آموزش و پرورش انجام شده است و هم اکنون تعداد معلمان ورزش از 10 هزار نفر به 33 هزار معلم رسیده است و امیدواریم این تعداد به 60 هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: از نظر فضا در سفرهای دور سوم دولت مصوب شد تا 4 هزار سالن ورزشی احداث شود که 1400 باب آن آغاز و 536 سالن تحویل شده که در نهایت 4 هزار سالن ورزشی احداث می شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، در سفرهای دور سوم دولت، ساخت 400 استخر شنا مصوب شد که در حال حاضر کار ساخت 247 استخر آغاز شده است. در شهر تهران نیز 14 استخر وجود داشت که با افتتاح 3 استخری که امروز انجام می شود این تعداد به 17 استخر می شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای 5.5 میلیون دانش آموز ابتدایی یک رشته ورزشی تخصصی درنظر گرفته شده است گفت: امسال سومین سالی است که بحث آموزش شنا را برای بچه های سوم دبستان، طناب زنی را برای چهارم دبستان ، ژیمناستیک برای دوم دبستان، تنیس روی میز را برای پنجم دبستان و آموزش ورزش دو و میدانی را برای دانش آموزان ششم دبستان در نظر گرفته ایم.

وی در پایان به مصوبه دولت برای جذب معلمان ورزش اشاره کرد و گفت: در طول 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای نخستین بار است که آموزش و پرورش توانست 15 هزار معلم ورزش را جذب تربیت بدنی آموزش و پرورش کند.

گفتنی است در این مراسم همچنین از سجاد انوشیروانی معلم ورزش اردبیلی و نایب قهرمان المپیک لندن به نمایندگی از معلمان ورزش سراسر کشور نیز تجلیل شد ضمن اینکه از کتاب ورزش مقطع دوم و ششم ابتدایی که برای نخستین بار جزو دروس تحصیلی قرار گرفته است، رونمایی شد و از خانواده شهید کدخدایی و دانش آموزانی که مقام‌های ورزشی کسب کرده‌اند نیز تقدیر به عمل آمد.

۱۸ مهر ۱۳۹۱ ۰۷:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.