روحانی: مهدی زاده می تواند جهانی شود

روحانی: مهدی زاده می تواند جهانی شود
سانتوز برزیلی، ماتیاس گومز اسپانیایی، کالینس لتیوانیایی، لی کره ای، دانیل دومجونی کروات، لوپز فرانسوی، جیانلوئیجی ایتالیایی حریفان هستند که نباید مهدی زاده آنها را در رقابتهای جهانی فرانسه دست کم بگیرد.



حسین روحانی، دارنده چهار مدال طلا، نقره و برنز مسابقات بزرگسالان جهان اگرچه بدلیل تلامات روحی ناشی از درگذشت پدر نتوانست حضورش را در اردوهای تیم ملی تدوام بدهد، اما با این حال می گوید دلش همچنان با ملی پوشان اعزامی به بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی است و در هفته های آینده به محل برگزاری اردوها می رود و برای روحیه دادن به دوستانش یکی دو روزی را در کنار آنها به تمرین خواهد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، حسین روحانی که نامش در لیست 10 کاراته کای برتر تاریخ کاراته جهان ثبت شده است، یکی از معدود کاراته کاهایی است که در چهار حضور متوالی رقابتهای جهانی موفق شد خود را روی سکوهای قهرمانی قرار دهد.

روحیه مرد طلایی کاراته در بازیهای آسیایی 2006 دوحه واقعاً ستودنی است.او می گوید: این درست که مدت‌ها است به دلایل مختلف نتوانستم در تیم ملی حضور داشته باشم، اما هنوز هم به تیم ملی فکر می‌کنم و باز هم می‌‌خواهم به کاراته ایران خدمت کنم. البته حالا که توفیق ندارم در معیت تیم ملی باشم، اما آرزو می کنم که بچه ها در جهانی فرانسه نتیجه خوبی بگیرند. من هم به نوبه خودم هر طور که در توانم باشد، سعی می‌کنم به تیم ملی کمک کنم. با ناظریان مدیر فنی تیم ملی که همیشه به من لطف داشته در تماس هستم و با او صحبت می‌کنم.

حسین از اینکه کادر فنی تکلیف نفرات اعزامی را دو ماه مانده به مسابقات جهانی مشخص کرده را تایید می کند و می گوید: خوب است که کاراته کا از قبل بداند مسافر چه مسابقاتی است. به این شکل می‌تواند متمرکزتر کار کند. البته در آن زمان که من عضو تیم ملی بودم تا هفته‌های آخر قبل از اعزام نمی دانستیم که چه نفراتی قرار است بروند که آن هم از یک طرف باعث می‌شد با روحیه بیشتری تمرین کنیم.

روحانی که اولین بار در جهانی 2002 به عنوان سبک وزن ترین کاراته به روی تاتامی رفت و مدال برنز گرفت، در جهانی 2004 مکزیک او فینالیست شد و مرد نقره ای نام گرفت. در فنلاند 2006 او یکی از دو مرد طلایی کاراته ایران در جام هجدم بود و در جهانی 2008 ژاپن این کاراته کای وزن منهای 60 با ایستادن روی سکوی سوم تنها مدال آور کاراته ایران در رقابتهالی جهانی نام گرفت. در جهانی 2010 بازهم این حسین روحانی بود که نماینده کاراته ایران در سبک وزن بود. حالا پس از 10 سال او جایش را به امیر مهدی زاده داده است. از اینکه حالا چه حسی دارد، سئوالی بود که روحانی اینگونه پاسخ می دهد: خب طبیعی است که دوست داشتم باز هم به عنوان بازیکن می توانستم در خدمت تیم ملی باشم، شاید این شرایط برای هر ورزشکاری سخت باشد، اما عاشق کاراته هستم و به همین خاطر نمی‌خواهم به این مسائل بپردازم. از صمیم قلب برای امیر مهدی زاده و همچنین دیگر ملی‌پوشان آرزوی موفقیت می‌کنم. مهدیزاده کاراته کار خوبی است. بارها با یکدیگر مسابقه داده‌ایم و تمرین ‌کرده‌ایم.

روحانی در پاسخ به این سئوال که آیا مهدی زاده می تواند مثل او در اولین حضور جهانی اش صاحب مدال شود، می گوید: هرچند وزن منهای 60 کیلو گرم با ترافیک ستاره ها روبرو است و مدال گرفتن در این وزن اصلاً آسان نیست، امیر این پتانسیل را دارد که در اولین حضور جهانی اش مدال بگیرد.او هیچ چیزی از قهرمانان این وزن کم ندارد.

رکوددار مدال جهانی در وزن منهای 60 کیلو گرم حریفان اصلی مهدی زاده را اینگونه معرفی می کند: سانتوز برزیلی، ماتیاس گومز اسپانیایی، کالینس لتیوانیایی، لی کره ای، دانیل دومجونی کروات، لوپز فرانسوی، جیانلوئیجی ایتالیایی حریفان هستند که نباید مهدی زاده آنها را دست کم بگیرد.البته او نباید از سایر حریفانش مثل ژاپن، ترکیه و قزاقستان هم غافل شود.
۱۷ مهر ۱۳۹۱ ۱۳:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.