کشتی گیرانی ایران سوم رقابتهای دانشجویان جهان شدند

کشتی گیرانی ایران سوم رقابتهای دانشجویان جهان شدند
در پایان رقابتهای کشتی فرنگی دانشجویان جهان که روزهای 14 و 15 مهرماه در شهر کورتین فنلاند برگزار شد، تیم ایران صاحب سه مدال طلا شد و در رده بندی تیمی نیز روسیه با 50 امتیاز قهرمان شد و تیمهای ترکیه و ایران به ترتیب با 46 و 44 امتیاز دوم و سوم شدند.
به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، در روز دوم این رقابتها طالب نعمت پور و بشیرباباجان زاده فرنگی کاران اوزان 84 و 120 کیلوگرم کشورمان به مدال طلا دست یافتند.

بشیر باباجان‌زاده، ملی‌پوش وزن 120 کیلوگرم کشتی فرنگی دانشجویان نیز در فینال مقابل علیخان آیوبوف از روسیه قرار گرفت و در دو تایم متوالی با نتیجه یک بر صفر و یک بر یک حریف خود را برد و دومین مدال طلای کشتی فرنگی را به ارمغان آورد.

بشیر باباجان‌زاده که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود، در دور دوم در دو تایم متوالی با نتیجه مشابه یک بر صفر کامیل بلونسکی از لهستان را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی در دو تایم متوالی با نتیجه یک بر صفر و 3 بر صفر بایرام نیگار از ترکیه را برد و راهی فینال شد.

طالب نعمت‌پور فرنگی کار وزن 84 کیلوگرم کشورمان که کشتی گیرانی از فنلاند، مجارستان و آمریکا را شکست داده بود در دیدار فینال  مقابل اولگ شوکالوف از روسیه قرار گرفت و در دو تایم متوالی با نتایج مشابه یک بر صفر حریف خود را مغلوب کرد و سومین مدال طلای کاروان کشتی فرنگی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

محمد رضا اکبری نماینده وزن 96 کیلوگرم کشورمان امروز با یک پیروزی مقابل حریف ژاپنی و شکست مقابل کشتی گیر رومانیایی نتوانست صاحب مدال شود.وی در دور دوم در کمال برتری گرفتار قضاوت مغرضانه داوران بلوک شرق شد و مقابل کشتی گیر رومانی بازنده شد تا از راه یابی به مرحله نیمه نهایی و در نهایت کسب مدال باز بماند، چراکه در کشتی بعد رومانیایی به کشتی گیر روسی باخت و باعث شد اکبری حذف شود.یک امتیاز 100 در 100 و مسلم اکبری در ثانیه های پایانی تایم دوم که باعث پیروزی وی در تایم می شد از سوی داور و قاضی نادیده گرفته شد که آنها حتی با دخالت نماینده فیلا نیز حاضر به اعلام یک امتیاز نشدند تا اکبری کشتی را به نماینده رومانی ببازد.در این وزن کشتی گیر روسیه و ترکیه اول و دوم شدند.

روز گذشته نیز هادی علیزاده پورنیا، نماینده وزن 74 کیلوگرم کشورمان به مدال طلا دست یافته بود. همچنین محسن حاجی‌پور و باقر توکلیان نمایندگان اوزان 55 و 60 کیلوگرم کشورمان در دور نخست با شکست مقابل حریفان خود از صعود به مرحله بعدی بازمانده بودند. محمدی نماینده 66 کیلوگرم کشورمان نیز در مرحله یک چهارم نهایی حذف شده بود.

۱۶ مهر ۱۳۹۱ ۰۹:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.