مدیر فنی تیمهای ملی ووشو:موفقیت ووشو مدیون لیگ آنست

مدیر فنی تیمهای ملی ووشو:موفقیت ووشو مدیون لیگ آنست
مدیر فنی تیمهای ملی ووشو کشورمان با اشاره به بالا بودن سطح کمی و کیفی ششمین دوره رقابتهای لیگ برتر آقایان گفت: خوشبختانه تیمهای جدید با سرمایه گذاری کلان به عنوان مدعی قهرمانی وارد رقابتهای لیگ شده اند و قطعا با این شرایط پیش بینی قهرمانی هیچ تیمی امکان پذیر نیست.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، "حسین اوجاقی" در این باره اظهار داشت: به اعتقاد من روند رو به رشد ووشو کشور و کسب عناوین رنگارنگ تیم ملی در رقابتهای برون مرزی مدیون برگزاری رقابتهای لیگ ووشو است که در هفته اول و دوم این پیکارها شاهد حضور بهترینها در تیمهای مختلف بودیم.

وی ادامه داد: ششمین دوره لیگ ووشو امسال با حضور تیمهای مختلفی که مدعی قهرمانی هستند استارت خورد و با وجود قانونی مبنی بر حضور تنها 5 ملی پوش در هر تیم، ووشوکاران مدال آور در رقابتهای جهانی و آسیایی در تیمهای مختلف به مصاف نفراتی می روند که تنها در رقابتهای لیگ و قهرمانی کشور برترین بوده اند و همین امر باعث ایجاد انگیزه و حس رقابت سالم در بین این نفرات شده است.

قهرمان ووشو جهان تاکید کرد: ایجاد فرصت رویارویی یک ووشوکار معمولی با ملی پوشان در رقابتهای لیگ به شناخت پدیده ها و چهره های جدید و مستعد در این رشته کمک خواهد کرد و طبق روال سالهای پیش در هفته های پایانی این مسابقات قطعا نفراتی را به عنوان نخبه های این رشته برای حضور در اردوهای تیم ملی انتخاب خواهیم کرد.

اوجاقی در این باره تصریح کرد: انتخاب جواد قزلسفلو در بخش ساندای جوانان و حسن زاده در بخش تالو و در فرم "نان چوان" یکی از نمونه های بود که سال قبل در پایان رقابتهای لیگ وارد اردوهای تیم ملی شدند و این در حالی بود که قزلسفلو توانست در مسابقات جوانان جهان که چندی پیش در ماکائو برگزار شد با پیشی گرفتن از قهرمان چینی مدال طلای این مسابقات را از آن خود کند و حسن زاده نیز در اردوهای تیم ملی بجز فرشاد عربی از همه رقبای خود پیشی بگیرد.

وی با تحلیل فنی تیمها در هفته اول و دوم رقابتهای لیگ گفت: همه تیمها در ششمین دوره لیگ ووشو با بهترین نفرات و با برنامه ریزی و از همه مهمتر با سرمایه گذاری کلان در این بخش وارد لیگ شده اند و با این شرایط دیگر نمی توان همچون سالهای پیش تیم نفت را قهرمان ببینیم.

پراکندگی ملی پوشان در تیمها از همه مهتر حضور بازیکنان چینی در تیم فولاد ماهان سپاهان باعث شد تا تنور این رقابتها همچنان داغ بماند ضمن اینکه تیم پرشین نیز در نظر دارد در هفته های آینده از بازیکنان چینی استفاده کند و همین مهم باعث ایجاد انگیزه و تماشایی شدن مسابقات و ایجاد حس رقابت در این پیکارها شود و ما شاهد بودیم که در هفته اول عضو چینی تیم فولاد در فرم "دائو شو" و "گون شو" در مجموع مغلوب احسان پیغمبری از تیم دانشگاه آزاد شد و دیگر تالو کار چینی در فرم "چانگ چوان" مغلوب میلاد نصیری از تیم پرشین شود و قطعا با این روال هم تالوکاران با انگیزه تر خواهد شد و استرس جوان تر ها برای رویارویی با مدعیان این رشته کم تر خواهد شد.

اوجاقی به عنوان مدیر فنی تیم نفت در رقابتهای لیگ ووشو با اشاره به حضور این تیم در طی سالهای متمادی در این رقابتها و قهرمانیش در 5 دوره افزود: از هم اکنون نمی توانیم در خصوص تکرار قهرمانی این تیم پیش بینی کنیم چرا که کار سختی برای قهرمانی داریم ضمن اینکه به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم فرشاد عربی حفظ کنیم چرا که پیشنهاد قرار داد مالی بیشتری به وی شده بود و در حال حاضر از فضلی، وطن خواه، بخشی زاده و انصاری به عنوان ملی پوش بهره می بریم. به هر جهت این تیم باز هم به عنوان یک مدعی و همچون سالهای پیش برای قهرمانی وارد میدان شده ضمن اینکه نفت علاوه بر کسب قهرمانی بیشتر قهرمان پرور خواهد بود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه منظم و با حضور محمدرضا جعفری به عنوان مربی و علی فتحی محب به عنوان سرپرست تیم نفت را با تغییرات کم و با حفظ عنوان قهرمانی با برنامه و نظم تیمی به پیش می بریم و امیدوارم این تیم را که سالهای سال به عنوان یک تیم پایه در رقابتهای لیگ حضور داشته  باز هم قهرمان این رقابت ها ببینیم.

اوجاقی در پایان گفت: امیدوارم مسئولان تیم نفت همچون سالهای قبل این تیم را حفظ کنند و ضمن توجه ویژه شرایط را همچنان برای تیم داری مهیا کنند.
۱۵ مهر ۱۳۹۱ ۱۳:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.