رقابت‌های کشتی فرنگی دانشجویان جهان – فنلاند؛ هادی علیزاده پورنیا فینالیست شد

رقابت‌های کشتی فرنگی دانشجویان جهان – فنلاند؛ هادی علیزاده پورنیا فینالیست شد
در پایان مرحله مقدماتی روز نخست رقابتهای کشتی فرنگی دانشجویان جهان در فنلاند که از ظهر روز گذشته در شهر کورتین آغاز شده است، هادی علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم راهی دیدار فینال شد اما سه نماینده دیگر کشورمان شانس کسب مدال را از دست دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی؛ در وزن 74 کیلوگرم هادی علیزاده پورنیا در دور نخست با ماکسیم بیلوبورودوف از اوکراین مصاف داد که نماینده کشورمان تایم نخست را با نتیجه یک بر صفر به پایان برد. تایم دوم را 2 بر صفر باخت و در نهایت در تایم سوم با نتیجه یک بر صفر حریف اوکراینی را مغلوب کرد و راهی مرحله بعد شد. علیزاده در این مرحله مقابل کنستانتین شیپایف از روسیه با نتیجه ای یک بر صفر و 4 بریک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف جانان آندرسون از آمریکا رفت و با نتیجه یک بر صفر و 3 بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد .دیدار فینال این وزن را هادی علیزاده پورنیا از ایران و لاژیو اسزابو از مجارستان برگزار می کنند.

محسن حاجی‌پور نماینده وزن 55 کیلوگرم کشورمان در دور اول  مقابل ایوان بلاتسف از روسیه در سه تایم با نتیجه یک بر صفر، صفر بریک و صفر بریک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف بلاروسی حاجی پور از کسب مدال بازماند. در این وزن کشتی گیران بلاروس و آمریکا فینالیست شدند.

در وزن 60 کیلوگرم باقر توکلیان در نخستین مبارزه به مصاف استوروس ماکاری از رومانی رفت و در حالی که تایم نخست را با نتیجه 2 بر صفر به سود خود پایان داده بود، در تایم‌های دوم و سوم به ترتیب با نتایج 4 بر 3 و یک بر صفر به حریف خود باخت و با توجه به شکت این کشتی گیر مقابل حریف لهستانی از دور رقابتها کنار رفت.در این وزن کشتی گیران لهستان و مولداوی راهی دیدار فینال شدند.

در وزن 66 کیلوگرم، علی محمدی دیگر نماینده کشورمان در اولین مسابقه مقابل ژومین لو از چین قرار گرفت که تایم نخست با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده کشورمان پایان یافت. تایم دوم یک بر یک شد و تایم سوم نیز با شکست حریف چینی به پایان رسید تا محمدی به مرحله بعدی صعود کند. وی در این مرحله مقابل موتوی از رومانی  در تایم نخست یک بر صفر باخت، در تایم دوم حریف خود را 3 بر صفر مغلوب کرد و در تایم سوم با نتیجه 4 بر 2 این مبارزه را به کشتی‌گیر رومانیایی واگذار کرد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف مجارستانی محمدی از کسب مدال بازماند. در این وزن کشتی گیران مجارستان و ترکیه فینالیست شدند.

این مسابقه‌ها فردا در 3 وزن دوم پیگیری می‌شود و طالب نعمت‌پور در وزن 84، محمدرضا اکبری در وزن 96 و بشیر باباجان‌زاده در وزن 120 کیلوگرم روی تشک خواهند رفت.

 

۱۵ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.