در نشست مهرماه کپنهاگ دانمارک دو رشته المپیکی معرفی خواهند شد؛گلف و راگبی نیمی از راه را پیمودند

در نشست مهرماه کپنهاگ دانمارک دو رشته المپیکی معرفی خواهند شد؛گلف و راگبی نیمی از راه را پیمودند
اعضای هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک طی یک رای گیری مخفی با افزودن گلف و راگبی به برنامه ورزش های اصلی بازی های المپیک 2016 موافقت کردند تا بدین ترتیب دو رشته فوق در مقایسه با 5 رشته دیگر فعلا شانس بیشتری برای المپیکی شدن داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ هئیت اجرایی کمیته بین المللی المپیک پیشنهاد داد در حال حاضر این دو رشته ورزشی در برنامه بازی های المپیک 2016 افزوده شود.
بر اساس این گزارش؛ این پیشنهادات در نشست اعضای کمیته بین المللی المپیک در ماه اکتبر(مهرماه سالجاری)، در شهر کپنهاگ دانمارک مطرح خواهد شد، جائیکه گلف و راگبی می توانند پرونده های نهایی خودرا ارائه دهند تا در این نشست پس از بررسیهای لازم حضورشان در المپیک قطعی شود.
در این راستا، هفت رشته ورزشی بیسبال،گلف،کاراته،اسکیت،راگبی،سافت بال و اسکواش برای گنجاندن در برنامه المپیک 2016 در فهرست بودند که تا اینجای کار شانس این دو رشته بیشتر از دیگر رشته هاست.
ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک در این خصوص اعلام کرد: هفت پرونده رشته های فوق دلایل محکمی را برای ورود احتمالی به برنامه بازیهای المپیک ارائه کردند و اعضای هیئت اجرایی با دقت در چارچوب یک دستورالعمل ارزشیابی شفاف و برابر پرونده ها را بررسی کردند.
وی همچنین افزود: گلف و راگبی با توجه به معیارهای مورد نظر نتایج قابل قبولی را کسب کردند و هر دو آنها به یک اندازه دارای جذابیت در سطح جهانی می باشند.


۲۴ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.