سلیمی: استاژ داوری لیم از چهارشنبه آغاز می شود

سلیمی: استاژ داوری لیم از چهارشنبه آغاز می شود
پاتریک لیم، رییس مالزیایی کمیته داوران فدراسیون آسیایی کاراته به منظور برپایی استاژ داوری و آموزش آخرین تغییرات صورت گرفته در قوانین داوری کومیته و کاتا سه شنبه وارد تهران می شود و کلاسهای خود را از چهارشنبه( 12 مهرماه جاری) به مدت سه روز برپا می کند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و بله نقل از سایت فدراسیون کاراته، لیم در این کلاس ها، موضوعات مختلف از جمله آشنایی با آخرین مجموعه قوانین تئوری کاتا و کومیته، تمرین عملی داوری کاتا، و آموزش فنی قوانین داوری برای مربیان و قهرمانان کاتا را برای آقایان و بانوان مطرح خواهد کرد. این در حالی است که پیش از این در سال های 1378 و 1388 بترتیب کلمنتسو( رییس وقت کمیته داوران فدراسیون آسیایی) و لیم چنین کلاسی را در ایران برگزار کرده اند.

رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته در این باره گفت: در خلال برگزاری کلاسهای لیم، کمیته داوران فدراسیون کاراته نیز آزمونهای داوری RC تا درجه ممتاز را برگزار خواهد کرد.

جواد سلیمی افزود: این کلاسها به منظور اطلاع داوران کشورمان از آخرین تغییرات وضع شده در قوانین و یکسان سازی رویه قضاوت در تمامی رقابتها برگزار می شود.

وی در مورد ابهامات موجود در بین برخی دوستان که فکر می کنند قرار است لیم در مدت حضور خود در ایران به مربیان و قهرمانان " کاتا " آموزش بدهد، گفت: همانطور که گفتم رییس کمیته داروان فدراسیون آسیایی و عضو شورای داوران فدراسیون جهانی قرار است به مربیان و قهرمانان کاتا نکاتی را که مورد توجه داوران در مسابقات است آموزش دهد نه اینکه نحوه اجرای فنی کاتا را به آنها بیاموزد. قطعاً وقتی مربیان و قهرمانان کاتای ما بدانند که داوران در مسابقات گوناگون بین المللی، آسیایی و جهانی با در نظر گرفتن چه مواردی امتیاز می دهند می توانند عملکرد بهتری داشته و بالطبع امتیاز بالاتری هم کسب کنند.

۱۰ مهر ۱۳۹۱ ۱۳:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.