سپیده شاکریان دارنده 3 مدال ووشو جوانان جهان: افتخار آفرینی در ماکائو نشانه خودباوری بانوان ووشو ایران است

سپیده شاکریان دارنده 3 مدال ووشو جوانان جهان: افتخار آفرینی در ماکائو نشانه خودباوری بانوان ووشو ایران است
دارنده 3 مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز رقابتهای ووشو جوانان جهان در ماکائو گفت: کسب 3 مدال ارزشمند تالو در مصاف با مدعیان این رشته در رقابتهای جهانی کار ساده ای نبود و این نشان دهنده روند رو به رشد ووشو ایران در طول سالهای اخیر است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، "سپیده شاکریان" در این باره اظهار داشت: بهترینهای ووشو دنیا برای کسب بهترین نتیجه در ماکائو گرد هم آمده بودند و من خوشحالم که توانستم با اجرایی قابل قبول در 3 فرم متفاوت بهترین نتیجه را کسب کنم.
وی ادامه داد: سطح این رقابتها بسیار بالا بود و اکثر کشورهای شرق آسیا با بهترین نفرات وارد میدان شده بودند ضمن اینکه کشور چین همیشه در بخش تالو حرف اول را در جهان می زند و با این شرایط در طول 3ماه اردوی آمادگی تمام تمرکز من برای پیشی گرفتن از رقبا و کسب بهترین نتیجه بود که خوشبختانه حاصل شد.
شاکریان تصریح کرد: این رقابتهای در رده های سنی 9 تا 12، 12 تا 15 و 15 تا 18 سال برگزار می شود که رده سنی من 12 تا 15 سال و در فرمهای "نان چوان"، "نن دائو" و "نن گون" بود و با وجود اینکه اولین حضور من در رقابتهای جهانی بود، انگیزه زیادی برای کسب مدال داشتم هر چند که قبلا تجربه حضور در مسابقات آسیایی (شانگهای چین) را داشتم که در آن پیکارها نیز یک طلا و 2 برنز را کسب کرده بودم.
وی در این باره اضافه کرد: مسابقات جهانی ماکائو دومین تجربه حضور من در رقابتهای برون مرزی بود و با این شرایط تا حدودی با سطح فنی رقبای خود آشنا بودم امام آنچه برای من اهمیت داشت کسب مدال در جوانان جهان بود که با یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده این عناوین را در مصاف با بهترین های جهان به دست آوردم و این برای من افتخار بزرگی است.
شاکریان تاکید کرد: رقابتهای جوانان جهان هر ساله سخت تر خواهد شد چرا که رده های سنی تغییر می کند و شناخت رقبا از نظر سطح فنی نیز دشوار تر می شود پس حضور در این مسابقات نیاز به تمرکز و اعتماد به نفس بیشتر دارد که خوشبختانه با وجود سرمربی چینی و حمایتهای مسئولان فدراسیون طی سالهای اخیر ووشو ایران کاملا به این خودباوری رسیده و قطعا این پیروزیهای ادامه دار خواهد بود.
وی در خاتمه گفت: با زمزمه ورود ووشو به المپیک سرمایه گذاری های همه کشورهای برای کسب مدال دوچندان شده است و ما در ماکائو حس رقابت را در کشورهای مثل مصر نیز دیدیم که در این مسابقات شاهد حضور نفراتی بودیم که مدال آوری کردند و این در حالی بود که هیچ حسابی را روی این کشور باز نکرده بودیم پس با این شرایط روز به روز کار ما هم برای کسب مدال در رقابتهای برون مرزی سخت تر خواهد شد.
۹ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.