تلاش فدراسیون جهانی بیس بال برای حذف نشدن این رشته ورزشی از المپیک

تلاش فدراسیون جهانی بیس بال برای حذف نشدن این رشته ورزشی از المپیک
رئیس فدراسیون جهانی بیسبال در تلاش است تا بتواند این رشته ورزشی را بار دیگر در سال2016 وارد عرصه المپیک نماید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛رشته بیسبال طی دستورالعملی از سوی ioc در سال 2005 از بازیهای المپیک لندن 2012حذف خواهد شد و دکتر اسچیلر رئیس فدراسیون جهانی بیسبال در صدد است تا با رایزنی های مختلف این رشته ورزشی را به المپیک 2016 بازگرداند.
وی در این رابطه اظهار داشت که بیسبال موفق ترین تورنمنت المپیک خود را در پکن 2008 داشت و این رشته همچنان در حال رشد در سرتاسر جهان می باشد. بیسبال در 12 دوره المپیک حضور داشته و یک رشته مدال آور در المپیک بارسلون 1992 بوده است.
بر اساس این گزارش،وی در ادامه افزود در حال حاضر 16 تیم برتر در سرتاسر جهان وجود دارد و در 4 سل آینده نیز تیمهای بیشتری در تورنمنت های بیسبال شرکت خواهند کرد. بیسبال یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی جهان است و ورزش ملی بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، ژاپن، کوبا و .... می باشد و در هر 4 کشور کاندیدای میزبانی المپیک 2016 زمین بیسبال وجود دارد.
وی در خاتمه اظهار داشت که چنانچه مقرر باشد یک رشته ورزشی جهانی که طرفداران زیادی دارد و رشته ملی بسیاری از کشورهاست و به دور از هر گونه تبعیض و با شرایط اقتصادی مناسب  وارد المپیک شود بدون شک آن رشته بیسبال می باشد. 

 

۲۲ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۵:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.