در اولین روز لیگ جهانی کاراته وان آلمان؛فرانسه صدرنشین شد، ایتالیایی ها بیشترین مدال را گرفتند

در اولین روز لیگ جهانی کاراته وان آلمان؛فرانسه صدرنشین شد، ایتالیایی ها بیشترین مدال را گرفتند
نخستین روز از پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در فرانکفورت آلمان در شرایطی به پایان رسید که فرانسوی ها با اتکا به قدرت بانوان کومیته کای خود توانستند با کسب 2طلا، یک نقره و 2 برنز موقتاً در صدر جدول رده بندی توزیع مدالها قرار بگیرند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در این دوره از رقابتهاکه با حضور 665 کاراته کا از 57 کشور جهان و در غیاب تیم ملی کاراته کشورمان در حال پی گیری است، پس از تیم ملی فرانسه، هلند و ویتنام هر کدام با 2 طلا بیشترین سهم را از سکوهای اولی مرحله پنجم کاراته وان داشتند. تیم ملی ایتالیا که این بار لوکا والده سی، کاتاروی شهیر خود را هم با خود به مسابقات کاراته وان آورده بود، هر چند بیشتر از بقیه کشورها کاراته کاهای خود را روی سکوها دید، اما با یک طلا، یک نقره و 4 برنز فعلاً تیم چهارم جدول است. ونزوئلا با یک طلا و یک نقره دیگر تیم موفق مسابقات کاراته وان آلمان در روز نخست بود.
اما برگردیم به مبارزات انفرادی که در روز اول این بازیها در بخش کاتا انفرادی و تیمی و مبارزات انفرادی در اوزان 67-،75-و84-آقایان و 55-،61-68-کیلوگرم بانوان برگزار شد.
در وزن 67-کیلوگرم که 73 شرکت کننده حضور داشت، ماتیو کاسو فرانسوی، نایب قهرمان امید های جهان در سال 2005 و نفر دوم اروپا در سالهای 2005 و 2011 با برد 4 بر 3 مقابل آندره یاس مادرا، کاراته کای تازه از راه رسیده ونزوئلا به نشان طلا چنگ انداخت. در این وزن سیرو ماسا، کاراته کای کهنه کار ایتالیا و توماس کایزر از اتریش که در سالهای 2008 و 2009 دوبار بر سکوی سوم اروپا ایستاد، مشترکاً سوم شدند.

در وزن 75-کیلوگرم مدال طلا به رمزی اسمال هلندی که در سه سال اخیر به نشان طلا، نقره و برنز قهرمانی اروپا دست یافت، رسید.
اسمال 25 ساله که 5 ماه پیش در رقابتهای قهرمانی اروپا در تنریف اسپانیا رافائل آقایف، بهترین کاراته کای حال حاضر جهان از آذربایجان را در نیمه نهایی با شکست آشنا کرده بود، در تاتامی فرانکفورت هم از پس همه حریفانش برآمد و بر سکوی اول ایستاد. در این وزن نوآبیچ از آلمان که برنز اروپا 2012 در پرونده اش دیده می شود، نایب قهرمان شد.داوی دونا، کاراته کای دیرپای فرانسوی و توماس اسکات ازآمریکا مشترکاً بر سکوی سوم این وزن ایستادند. در این وزن 70 کاراته کا از 54 کشور حضور داشتند.

در وزن 84-کیلوگرم که با 75 شرکت کننده شلوغ ترین وزن مسابقات کاراته وان آلمان است، تایموتی پترسون هلندی نفر اول اروپا در سالهای 2009 و 2010 بعد از دو سال دوران کم فروغ در مسابقات قاره ای و جهان این بار بسیار سرحال و آماده نشان داد. این هلندی 27 ساله آنقدر مقتدرانه جنگید که حتی در فینال موفق شد واندر شریک کاراته کای با تجربه بلژیک که درجهانی 2006 فنلاند بر سکوی دوم ایستاد را 13 بر 6 شکست دهد و قهرمان شود.در این وزن موریرا نونو از پرتغال و کنجی گریلون، نایب قهرمان 2012 اروپا از فرانسه عناوین سوم را به خود اختصاص دادند.
در کاتای انفرادی مردان اما، جدال لوکا والده سی، دارنده چهار نشان طلا از ایتالیا و آنتونیو دیاز ونزوئلایی با پیروزی دیاز خاتمه یافت. این ونزوئلایی که ماه گذشته در کاراته وان استانبول ترکیه به همراه فرید حقیقی بر سکوی سوم ایستاد در تاتامی فرانکفورت والده سی، معروف و پرمدال را 4 بر یک شکست داد تا درفاصله 2 ماه به پیکارهای جهانی برای همه حریفان خود خط و نشان بکشد.
در کاتای انفرادی مردان 88 کاتارو خود را به فرانکفورت رسانده بودند.
در کاتای تیمی مردان ایتالیا با 5 پرچم آلمان میزبان را شکست داد و قهرمان شد. کرواسی که در کاراته وان ترکیه با شکست برابر ژاپن به مقام نایب قهرمانی دست یافته بود، این بار به همراه پرتغال سوم شد.
اما در بخش بانوان کاراته کاهای فرانسوی با طلایی که در وزن منهای 55 و68 گرفتند و مدال نقره وزن منهای 61 کیلوگرم موفق تر از بقیه بودند. در کاتای انفرادی و تیمی نیز ویتنامی ها با طلا به کار خود پایان دادند.
پنجمین مرحله مسابقات کاراته وان فرانکفورت آلمان امروز با برگزاری مبازرات منهای60 و به اضافه 84 کیلوگرم و پیکارهای منهای 50 و به اضافه 68 کیلوگرم انفرادی پی گیری می شود.

۲ مهر ۱۳۹۱ ۱۱:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.