در جریان مراسم تجلیل از مدال آوران استان تهران در المپیک لندن ؛تاکید مهندس علی آبادی به جایگاه ارزشمند استان تهران در تربیت نخبه های ورزشی

در جریان مراسم تجلیل از مدال آوران استان تهران در المپیک لندن ؛تاکید مهندس علی آبادی به جایگاه ارزشمند استان تهران در تربیت نخبه های ورزشی
رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان استان تهران در بازیهای المپیک لندن به جایگاه ارزشمند استان تهران در تربیت نخبه های ورزشی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ مهندس علی آبادی در این مراسم که با حضور رؤسای حوزه ها، ادارات شهرستانهای تابعه و هیئت های ورزشی استان تهران برگزار شد، از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و مهندس فرهمند مدیرکل و همکارانش به خاطر توجه به موضوع تجلیل از قهرمانان المپیک و برپایی این مراسم تشکر کرد و گفت: برای داشتن یک قهرمانی در المپیک که بالاترین رتبه ورزشی برای یک ورزشکار و قهرمان است، قطعاً باید اقدامات طولانی مدت، برنامه ریزی شده، تدارک ویژه، منابع مالی و امکانات خاص پیش بینی و طراحی شود تا به یک مدال طلا در جایگاه المپیک دست پیدا کنیم.
وی فضاهای ورزشی را محل تولد، شکل گیری، پرورش و ساختن یک قهرمان دانست و ادامه داد: فدراسیون های ورزشی، جایگاه تدبیر و برنامه ریزی هستند و باید با هیئت های ورزشی، منابع مالی، دانشگاه ها و بخش های علمی و تخصصی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در یک راستا قرار گیرند تا در کنار همت و عزم همه جانبه، راه موفقیت در المپیک کوتاهتر شود.
رئیس کمیته ملی المپیک افزود: باید بدانیم که به کجا می خواهیم برسیم. ظرفیت ها و امکانات را شناسایی و هدف را مشخص کنیم. 7 سال کار و برنامه ریزی انجام شد تا بتوانیم در بازیهای آسیایی گوانگژو با 20 مدال چهارم شویم، در المپیک لندن هفدهم و در پارالمپیک یازدهم. این جایگاه ها پایدار نیستند و کوچکترین اهمال و بی توجهی، این جایگاه ها را از ما می گیرد. بدانیم که از هم اکنون کشورهای دیگر با تمام توان و انگیزه بدنبال گرفتن جایگاه جمهوری اسلامی دراین رقابتها هستند.
مهندس علی آبادی به نقش هیاتهای استانی، استانداری ها، استعدادیابی نخبه ها و تلاش مربیان ناشناخته در دوردست ها، در کسب این موفقیت ها اشاره کرد و گفت: اگر در بازیهای آسیایی آینده در کره، 25-26 مدال قطعی نگیریم، جایگاه چهارمی را نخواهیم داشت و اگر یک روز عقب باشیم، به مشکل خواهیم خورد. اگر همه درست عمل کنیم و بدنبال ظرفیت های جدید مثل مدال آوری بانوان برویم، مدال های نقره بازیهای آسیایی گوانگژو در دوره آینده به طلا تبدیل خواهند شد. باید ظرفیت خود را در رشته های پر مدالی چون شنا، ژیمناستیک، دوومیدانی، تیراندازی و قایقرانی بالا ببریم، چرا که از 1400 مدال توزیع شده در بازیهای آسیایی، 700مدال مربوط به این رشته هاست.
وی ضمن محکوم کردن تلاش استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی در تهیه فیلم موهن پیامبر اسلام(ص)، ابراز امیدواری کرد با همت ادارات کل استانها، فدراسیون ها، هیئت ها، باشگاه ها، کمیته ملی المپیک و در راس همه وزارت ورزش و جوانان، ظرفیت های معطل مانده به سامان برسد و با تحقق خواست رهبر معظم انقلاب، مبنی بر قرار گرفتن ایران در سال 1394 در بالاترین رده ها، کار بزرگی که در عرصه ورزش آغاز شد و تا امروز به خوبی نتیجه داده، به بهترین شکل، تجلی پیدا کند.

 

۲۸ شهریور ۱۳۹۱ ۱۱:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.