دانمارک کاندید میزبانی دبیرخانه کنفدراسیون اروپایی ورزش های زورخانه ای

دانمارک کاندید میزبانی دبیرخانه کنفدراسیون اروپایی ورزش های زورخانه ای
آلن یاکوبسن مسئول توسعه ورزش زورخانه در دانمارک نیز با بیان گزارشی از رایزنی ها و فعالیت های صورت گرفته ابراز امیدواری کرد با تاسیس دبیرخانه کنفدراسیون اروپایی ورزش های زورخانه ای در کپنهاگ، روند توسعه این ورزش سرعت بیشتری بیابد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛دکتر سید امیر حسینی دبیرکل و حسین نبی زاده مشاور امور بین الملل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با آندرس کریستین هوگارد سفیر دانمارک و آلن یاکوبسن مسئول ورزش زورخانه در آن کشور در تهران دیدار و گفت و گو کردند.

دکتر امیر حسینی دبیرکل IZSF در ابتدای دیدار گزارش مختصری از روند تاسیس، ساختار و فعالیت های فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در 5 قاره جهان ارایه کرد و گفت: توسعه ورزش زورخانه در اروپا از ابتدای تاسیس فدراسیون دنبال شده و برگزاری همایش های علمی و 5 دوره مسابقه قهرمانی در این قاره نشان از عزم جدی IZSF در این خصوص است.

 وی با اشاره به سابقه موفق ورزشی آقای آلن یاکوبسن در ورزش دانمارک گفت: امیدواریم با ارتباطات موثر ورزشی و فرهنگی ایشان، ورزش زورخانه در دانمارک توسعه داده شود.
آندرس کریستین هوگارد سفیر دانمارک در این دیدار با اشاره به سابقه ارتباطات تاریخی دانمارک و ایران گفت: در حدود 250 سال پیش یک گروه به دستور فردریک پنجم پادشاه دانمارک به منطقه خاورمیانه سفر می کنند و مشاهدات خود را در قالب سفرنامه ثبت می کنند. کارستن نیبورگ یکی از محققان این گروه در خاطرات خود زورخانه های شیراز را توصیف کرده است.

کریستین هوگارد افزود: از معرفی و گسترش ورزش زورخانه در دانمارک حمایت می کنم چرا که مفاهیم و ارزش های اخلاقی و فرهنگی فراوانی در این ورزش وجود دارد.

آلن یاکوبسن  مسئول توسعه ورزش زورخانه در دانمارک نیز با بیان گزارشی از رایزنی ها و فعالیت های صورت گرفته ابراز امیدواری کرد با تاسیس دبیرخانه کنفدراسیون اروپایی ورزش های زورخانه ای در کپنهاگ، روند توسعه این ورزش سرعت بیشتری بیابد.

کارستن نیبورگ (زاده ۱۷ مارس۱۷۳۳-درگذشت ۲۶ آوریل۱۸۱۵) جهانگرد، نقشه‌نگار و ریاضیدان بود. او از شیراز، تخت جمشید و در سال ۱۷۶۴ از سنگ‌نبشته بیستون نیز دیدن کرد. کارستن نیبورگ در سال ۱۷۶۲ دقیق‌ترین نقشهٔ منطقهٔ خلیج فارس تا آن زمان را با نام نقشه خلیج فارس ترسیم کرده و جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی  را برای اولین بار در نقشه‌های جغرافیایی ترسیم و به نام ایران ثبت کرده‌است.

این سیاح اروپایی با ترسیم نقاشی،  زورخانه های شیراز را چنین توصیف می کند: ایرانیان منزلگاه هایی عمومی دارند که به آن زورخانه می گویند، هرکس می تواند به آنجا برود و در ملاء عام زور و قدرت خود را به نمایش بگذارد. در شیراز 3 چنین زورخانه هایی وجود دارد که نه تنها مردانِ طبقه متوسط یا پایین، بلکه نظامیان برجسته یا مقامات دولتی در آنجا جمع شده و بدن های خود را قوی می سازند. حتی بعضی از اشراف مشهور در منازل خود اتاق مخصوصی دارند که در آن جا با دوستان و آشنایان خود ورزش می کنند و کشتی می گیرند.
۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۱۴:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.