ورزشکاران بلاروس؛ ورزش زورخانه را در دانشگاه ملی مینسک معرفی کردند

ورزشکاران بلاروس؛ ورزش زورخانه را در دانشگاه ملی مینسک معرفی کردند
ورزش های زورخانه ای در «روز دانش» دانشگاه فنی ملی بلاروس توسط ورزشکاران آن کشور در حضور بیش از صدها تن از دانشجویان، اساتید و بازدیدکنندگان معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای؛آندره ساهانکو سرمربی تیم زورخانه دانشگاه فنی بلاروس با ابراز خوشحالی از معرفی این ورزش گفت: «ما همه را به آموزش ورزش زورخانه دعوت می کنیم.»

نیکیتا بلوکوف میان دار تیم ملی زورخانه جوانان بلاروس و ستاره دومین دوره مسابقات جوانان اروپادرباره آشنایی اش با ورزش زورخانه گفت: «وقتی برای اولین بار اجرای حرکات زورخانه را در مینسک دیدم خیلی خوشم آمد این بود که بارها و بارها فیلم این حرکات را تماشا کردم و همین باعث شد که خانواده ام هم به این رشته علاقه مند شوند. الان تقریبا 3 سال است که این رشته را دنبال می کنم».

میان دار قهرمان تیم جوانان بلاروس با اشاره به تاثیرات ورزش زورخانه گفت: «نسبت به ورزش های دیگری که انجام می دادم؛ زورخانه تمام عضلات بدنم را درگیر می کند و آن ها در تمام زاویه ها به حرکت وا می دارد. در حالی که در سایر ورزش ها بعضا حرکات در یک جهت انجام می شود. مثلا میل گیری نمونه ی خوبی است که نشان می دهد این ورزش در تمام زاویه هاعضلات را درگیر می کند.»

ورزش زورخانه برای نخستین بار اسفند 1385 توسط مرشد و مربیان ایرانی به ورزشکاران بلاروسی آموزش داده شد. الکساندر مدوید قهرمان اسطوره ای کشتی جهان رییس افتخاری فدراسیون زورخانه بلاروس است. این کشور میزبان نخستین دوره مسابقات زورخانه قهرمانی جوانان اروپا در سال 1389 و سومین دوره جام جهانی در سال 1390 بود.

تیم ملی جوانان بلاروس قهرمان بخش تیمی و نایب قهرمان دومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه قهرمانی جوانان اروپا شد. این مسابقات در چارچوب پنجمین دوره بازی های جهانی تیر 1391 در لیتوانی برگزار شد.

۲۰ شهریور ۱۳۹۱ ۱۱:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.